Gå til innhold

kreft i mandel eller i lymfeknuter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hoven mandel, kun på en side . Den er rød, men ikke med hvitt belegg osv. Jeg har også kjempestore og harde lymfekjertler på halsen , og litt vondt i øret på samme side som opphovnet mandel. Det er også vondt / trykkfølelse når jeg ligger med hodet på den siden. Legen har tatt ultralyd av hals og jeg har blitt henvist til sykehus for ultralyd av hals...Hva kan dette være ? 

Anonymkode: 66425...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde akkurat det samme som deg. Gikk med det i fire mnd. Varierte på hvilken side av halsen/ hvilken mandel som Hovnet opp. Viste seg å være kyssesyken:) 

jeg var også på ultralyd med lymfeknutene, legen kunne se de var sterkt forkalket, som skjer etter kraftig infeksjon. Vanlig etter kyssesyke

Anonymkode: 43553...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstørrede lymfeknuter er vanlig å få i forbindelse med betennelsessykdom. Tror det er mer sannsynlig du har det enn at du har kreft. Da jeg hadde kreft hadde jeg forstørrede lymfeknuter på brystkassen og under armhulen. Har du noen andre symptomer? Har du gått mye ned i vekt i det siste? Sliter du med kaldsvette om natten eller sterk kløe på beina? Er du ofte utmattet? Sliter du med tungpustethet?

Anonymkode: d91cd...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Forstørrede lymfeknuter er vanlig å få i forbindelse med betennelsessykdom. Tror det er mer sannsynlig du har det enn at du har kreft. Da jeg hadde kreft hadde jeg forstørrede lymfeknuter på brystkassen og under armhulen. Har du noen andre symptomer? Har du gått mye ned i vekt i det siste? Sliter du med kaldsvette om natten eller sterk kløe på beina? Er du ofte utmattet? Sliter du med tungpustethet?

Anonymkode: d91cd...a7b

Takk for svar ❤️  Ja, er blitt veldig tungpustet...og nattesvette av og til og frostanfall noen ganger på dagtid

Anonymkode: 66425...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hadde akkurat det samme som deg. Gikk med det i fire mnd. Varierte på hvilken side av halsen/ hvilken mandel som Hovnet opp. Viste seg å være kyssesyken:) 

jeg var også på ultralyd med lymfeknutene, legen kunne se de var sterkt forkalket, som skjer etter kraftig infeksjon. Vanlig etter kyssesyke

Anonymkode: 43553...d5b

var lymfeknutene forkalket?  var det ultralyd på sykehus legen så det? eller vanlig legekontor? ( lurer på om de kan se noe på ultralyd på sykehus som ikke fastlegen har gjort) ...gikk det over av seg selv eller måtte du ha noe behandling?

Anonymkode: 66425...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

var lymfeknutene forkalket?  var det ultralyd på sykehus legen så det? eller vanlig legekontor? ( lurer på om de kan se noe på ultralyd på sykehus som ikke fastlegen har gjort) ...gikk det over av seg selv eller måtte du ha noe behandling?

Anonymkode: 66425...ba8

De var forkalket ja, dette så lege på ultralyd på sykehus. Kyssesyka finnes det ingen kur for, ble god av meg selv etter 4 mnd

Anonymkode: 43553...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...