Gå til innhold

Selge kaffe og vafler i egen hage?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg skal ikke starte virksomhet, tanken er kun tilfeldig salg ved godvær . Blir ikke mange ganger i året. Så det blir ikke næring, mer hobby. 

Anonymkode: 65b21...a3c

Det er ikke "tilfeldig salg" på en fast lokalisasjon. Det er ikke "tilfeldig salg" når det er gjentagende. Så lenge du selger mat fra en fast lokalisasjon er du pliktig til å registrere det som en virksomhet, og få godkjenning fra kommunen, samt registrere deg som serveringssted hos mattilsynet.

Anonymkode: 8d22f...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det er ikke "tilfeldig salg" på en fast lokalisasjon. Det er ikke "tilfeldig salg" når det er gjentagende. Så lenge du selger mat fra en fast lokalisasjon er du pliktig til å registrere det som en virksomhet, og få godkjenning fra kommunen, samt registrere deg som serveringssted hos mattilsynet.

Anonymkode: 8d22f...334

Kilde på dette? 

Anonymkode: 65b21...a3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på at du ikke klør seg i rumpesprekken, da, vil ikke ha bajs på vaflene mine

Anonymkode: 80b9a...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med kommunen du ts. De vil sannsynligvis ikke svare seg basert på antagelser, som alle her inne gjør. 
 

For så vidt ser jeg fremdeles mange barn i gata som selger feks saft og muffins på sommeren, og så vidt jeg vet har ikke Mattilsynet kommet og stengt ned noen av dem. 

Anonymkode: 122a1...39d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...