Gå til innhold

Hvordan møter dere hverandre når den ene sier først unnskyld?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her blir jeg møtt med at han bare fortsetter krangelen - selv om han også var en del av hvorfor det ble en krangel.. Ingen unnskyldning eller ydmykhet tilbake.

Anonymkode: d85c0...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Her blir jeg møtt med at han bare fortsetter krangelen - selv om han også var en del av hvorfor det ble en krangel.. Ingen unnskyldning eller ydmykhet tilbake.

Anonymkode: d85c0...b1c

Slik var eksen min og, emosjonellt og fysisk voldelig ble han også, det var som om hvis jeg sa unnskyld så ga det ham bekreftelse at han hadde rett til å knuse meg videre, selv om han startet krangler ofte. 

 

Anonymkode: 3b406...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min X sa aldri unnskyld. Da fikk vi aldri reparert, og det bidro til at vi skled fra hverandre. 
 

Mannen din vil aldri klare å fikse den reaksjonen av seg selv, og den vil på sikt ødelegge relasjonen deres. En god investering i fremtiden er et par psykologtimer for mannen. 

Anonymkode: 5bf2e...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bruker du tid på han høres ut som bortkastet.

Anonymkode: 1247e...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor sa alltid, gift deg med en mann som kan si unnskyld.

Anonymkode: ff072...2d9

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Vi krangler ikke. Men vi kan bli litt hissig. Men vi prater oss igjennom det og unnskylder eller innrømmer feil og så prater vi mer om det og vokser på det.

Ex sa aldri unnskyld. Han hadde alltid rett🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 27.3.2024 den 22.59):

Min mor sa alltid, gift deg med en mann som kan si unnskyld.

Anonymkode: ff072...2d9

..og endrer seg og, ellers lite vits vel

Anonymkode: 3b406...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever aldri diskusjoner der den ene har gjort noe av vond vilje, som krever en unnskyldning. Når vi har en uenighet er det ofte misforståelser, og begge har egentlig relevante poeng. Så ordet "unnskyld" blir egentlig aldri brukt. Som regel roer vi situasjonen veldig raskt.

Typisk diskusjon er det som nettopp skjedde. Vi skal ha gjester i dag, og så oppstod det en misforståelse om hva vi skal lage, der jeg føler vi hadde en tydelig plan som han har glemt (egentlig en gjenganger), han føler at vi har pratet om ulike alternativ uten å bestemme oss. Jeg blir oppgitt, han blir oppgitt. Han sier at ting alltid er klart i mitt hode men ikke blir kommunisert rett frem til han, jeg sier han aldri lytter når jeg legger frem en plan. Han sier det uansett er den beste planen, jeg må få inn stikket at "det sa jeg allerede i går". Han himler med øynene. Så er vi ferdige. 

Tror ikke jeg hadde orket et forhold der slikt eskalerte, eller problemstillingene var av mer alvorlig art. 

Anonymkode: 30f58...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.3.2024 den 16.54):

Her blir jeg møtt med at han bare fortsetter krangelen - selv om han også var en del av hvorfor det ble en krangel.. Ingen unnskyldning eller ydmykhet tilbake.

Anonymkode: d85c0...b1c

Det er begge sitt ansvar å si unnskyld og ordne opp.

Når han ikke har evnen til selvinnsikt og ser dette selv, så ville jeg rett og slett ikke giddet.

Da er det bedre å bare komme seg videre.

Anonymkode: afb38...7d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har ikke ordet unnskyld i sitt vokabular. Min mann er en sånn. Det ødelegger relasjonen på sikt. Man får aldri pratet ut om ting, og aldri reparert. Det har ført til at jeg har koblet meg av følelsesmessig. Og er på vei til å gå.

Anonymkode: 539b1...702

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...