Gå til innhold

Rattet på Teslaen sluttet å virke etter 4 år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Virker rett og rimelig at dette byttes på reklamasjon, det er vel heller ingen andre bilmerker som har fått regne dette som slitedel av det jeg kjenner til. Greit nok at en produsent ikke vil ta det på sin egen garanti, men reklamasjonsfrist på fem år på ting som er ment å vare minst så lenge gjelder uansett. 

Anonymkode: 4e162...bd5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ønskt meg en sånn bil, men hører så mye rart. Rattet etter fire år...Hjelpes. Tror det blir en norsk bil heller.

Anonymkode: 4db45...ed4

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De avslår jo alltid og prøver seg. Ikke gi deg - ring jurist i naf om du må.

Anonymkode: b911a...9c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har ønskt meg en sånn bil, men hører så mye rart. Rattet etter fire år...Hjelpes. Tror det blir en norsk bil heller.

Anonymkode: 4db45...ed4

Norske biler er det nok ganske få av ;) - Uansett, det er nok litt flere feil med Tesla ja. De fleste jeg kjenner som har Tesla er riktignok fornøyd, og det er nok fortsatt fåtallet som får større problemer. Likevel, så er det en del deler i Tesla og mye elektronikk, og det er jo en relativt ny bilprodusent, så man har nok en høyere sannsynlighet for at noe kan gå galt enn for de "gode gamle" bilmerkene. 

Anonymkode: 4e162...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

🤣🤣🤣🤣

Fantastisk må være verdens eneste bil som har rattet som slitedel🤣🤣🤣🤣

Blir iallefall aldri noen tesla på meg. Lista over idiotiske feil på de bilene begynner å bli lang. Og service på klager fortjener ikke et terningkast engang

Anonymkode: 4a701...54a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tesla sin kundeservice i et nøtteskall 😄 Skjønner fortsatt ikke at folk vil ha Tesla, men den elendige kundeservicen de har. Og som man kan lese mange artikler om 🤔 

Blir bare enda mer overbevist om at jeg aldri skal ha Tesla 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Produsenten skylder på grus og salt på norske veier, og ville ikke dekke reparasjonen. Det er en slitedel. Det verste er likevel at bilen blir vanskelig å styre.

Vær på vakt, Tesla-eiere!

https://www.motor.no/aktuelt/tesla-avslo-ratt-reparasjon-slitedel/269162

Anonymkode: 8ad7d...0ec

Tesla er et billigmerke av meeeget dårlig kvalitet, men god elektronikk. Den trenden med tesla går nok snart over, og da blir det trangt ut døra for de som skal bli kvitt søppelbilene.

Anonymkode: 3e1b2...c58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del til 4.400 kr når bilen har gått 130.000, cry me a river. Jeg løp ikke til avisen da en fjær brakk på min Mercedes som var gått 90.000. 
De fleste garantier er til 100.000/5 år, alt ettersom hva som kommer først, og hvis man kjører rally på grusvei må man regne med slitasje. 

Anonymkode: 57b3c...c62

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, Tesla er dessverre et billigmerke, typisk amerikansk bil: Dårlig kvalitet, lav pris. Men det vet man jo ved kjøp. I Norge sparer du såpass mye med en slik bil, at rattbytte skal kunne klares på kundens regning. Med det sagt, hadde jeg nok også laget litt rabalder rundt dette. Garantipolitikken til Tesla er dritt. Også nye biler knirker og knaser overalt, har lakkeringssvakheter og flere ikke-fungerende "smarte" funksjoner. Sånn er det bare. 

Anonymkode: fb999...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke råd til en Tesla. Er ikke billig de synes jeg. 

Anonymkode: 8daac...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har ikke råd til en Tesla. Er ikke billig de synes jeg. 

Anonymkode: 8daac...771

Svært billig ny bil i norsk skatteregime. Da har du ikke råd til nybil du kanskje? 

Anonymkode: fb999...871

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo faktisk svindel…

Anonymkode: 6c9ad...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 27.3.2024 den 16.03):

Produsenten skylder på grus og salt på norske veier, og ville ikke dekke reparasjonen. Det er en slitedel. Det verste er likevel at bilen blir vanskelig å styre.

Vær på vakt, Tesla-eiere!

https://www.motor.no/aktuelt/tesla-avslo-ratt-reparasjon-slitedel/269162

Anonymkode: 8ad7d...0ec

Med tanke på tyverisikring er jo dette fenomenalt; det minner meg om episoden med Mr. Bean der han tar med seg rattet når han er ferdig med kjøreturen.

Så bryter en tyv seg inn i bilen, og forsøker å kjøre av sted ...

64ko2c.jpg

Anonymkode: ba209...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artikkelen er missvisende, det er ikke rattet som slutter å virke men rattakselkryss som blir slitt.

Krysset er faktisk en slitedel på lik linje med kryss til drivaksler og drivknuter, det er heller ikke så rart at slike deler slites raskere under norske forhold siden det saltes vanvittig mye og at norske veier har elendig standard.

Jeg skal bytte det samme krysset på min 40 år gamle dieselbil som bare har gått 300.000 km, det at kvaliteten på deler til nye biler er dårlig er en annen sak.

Anonymkode: ec129...ea7

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Mardina skrev (På 27.3.2024 den 16.22):

Tesla sin kundeservice i et nøtteskall 😄 Skjønner fortsatt ikke at folk vil ha Tesla, men den elendige kundeservicen de har. Og som man kan lese mange artikler om 🤔 

Blir bare enda mer overbevist om at jeg aldri skal ha Tesla 😄

Folk har overlevd i flere tiår med den drittservicen til Audi, VW, etc her i Norge så 😛

Ser en på statistikken, så er det ganske mange bilmerker som gir dårligere opplevelse på kundeservice enn Tesla, men Tesla har noen merkelige saker.

Jeg gikk ikke til media når min Audi Q4 ved tilfeldige intervaller kortslutter hele bilen og jeg må både styre og bremse uten hjelp (De klarer ikke fikse problemet heller..!!) eller alle de utrolige merkelige opplevelsene jeg har hatt med min BMW.

Anonymkode: 73f61...739

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er sant det, Volkswagen/Audi har levert drittbiler siden Lopez var inne i ledelsen på slutten av 90-tallet - og folk tror ennå at tyske biler er gode, 30 år senere! Jeg har aldri helt skjønt det. Særlig med de pissedårlige elbilene de har nå, ID4 når jo ikke EV6 opp til støvlene en gang.

Anonymkode: fb999...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/27/2024 at 4:25 PM, AnonymBruker said:

Tesla er et billigmerke av meeeget dårlig kvalitet, men god elektronikk. Den trenden med tesla går nok snart over, og da blir det trangt ut døra for de som skal bli kvitt søppelbilene.

Anonymkode: 3e1b2...c58

Jeg tror ikke Tesla "trenden" kommer til å gå over, i hvert fall ikke med det første. Det har kommet andre biler på markedet, f.eks. BMW i4 eller Audi E-tron GT, som jeg personlig syns er både finere og bedre, men Tesla har skapt sitt marked. Og de kommer til å ha sine tilhengere. Men det er sånn det alltid har vært.

Anonymkode: 8d5f5...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...