Gå til innhold

Hvor vanlig er det av FWB eller FF, går over til forhold?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan kan man være supergode venner og samtidig ligge sammen. Er det vennskap eller forhold? I don`t get it.....

Og hvor vanlig er det at slike "vennskap" går over i forhold etterhvert? man må jo like hverandre sabla bra for å ligge med vennen sin....Hvorfor skal alt være så forbaska uforpliktende? 

Fortell, dere med erfaring. 

(bakgrunn for innlegget er en samtale med en venninne nylig som forteller at hun er i en "friends with benefits"-situasjon men at hun elsker fyren.....og mistenker han elsker henne også. Jeg rister på hodet.....Er det ikke bare å finne ut av det da i stedet for å kalle det FWB)

Anonymkode: 96ede...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt forhold startet med intensjonen om å være FWB, vi var altså ikke venner før vi hadde sex. Vi møttes for noen dater hvor vi hadde sex, og ble enige om at sexen var så sykt bra, at vi ville fortsette. Ingen av oss var ute etter et forhold, men etterhvert som vi møttes for å ha sex, så ble vi naturligvis også veldig gode venner. Vi hadde lange gode samtaler, lo masse samme, og delte ting med hverandre, som bestevenner gjør. Etter 1-2 måneder ble vi enige om at vi ikke ønsket å treffe andre, og etter ytterligere 2-3 måneder, innrømmet vi vel at visse følelser hadde oppstått, og at vi ønsket å date.

Det måtte ikke være uforpliktende, men ettersom at ingen av oss var ute etter et forhold, men begge ønsket jevnlig og god sex, så var det den beste og "ærligste" løsningen, så ingen fikk forventninger eller forhåpninger. Heldigvis for oss, så utviklet disse følelsene seg veldig likt hos begge to. Hadde jeg fått romantiske følelser, og han bare vennskapelige, så måtte jeg jo avsluttet relasjonen for min egen del. 

Anonymkode: 07e4d...0d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mitt forhold startet med intensjonen om å være FWB, vi var altså ikke venner før vi hadde sex. Vi møttes for noen dater hvor vi hadde sex, og ble enige om at sexen var så sykt bra, at vi ville fortsette. Ingen av oss var ute etter et forhold, men etterhvert som vi møttes for å ha sex, så ble vi naturligvis også veldig gode venner. Vi hadde lange gode samtaler, lo masse samme, og delte ting med hverandre, som bestevenner gjør. Etter 1-2 måneder ble vi enige om at vi ikke ønsket å treffe andre, og etter ytterligere 2-3 måneder, innrømmet vi vel at visse følelser hadde oppstått, og at vi ønsket å date.

Det måtte ikke være uforpliktende, men ettersom at ingen av oss var ute etter et forhold, men begge ønsket jevnlig og god sex, så var det den beste og "ærligste" løsningen, så ingen fikk forventninger eller forhåpninger. Heldigvis for oss, så utviklet disse følelsene seg veldig likt hos begge to. Hadde jeg fått romantiske følelser, og han bare vennskapelige, så måtte jeg jo avsluttet relasjonen for min egen del. 

Anonymkode: 07e4d...0d5

Jeg kan jo legge til at jeg aldri vil "anbefale" noen å innlede FWB, med mindre man enten klarer å holde det følelsesløst, eller man selv vet og er forberedt på at minst én person kan bli såret. Man tar en stor og følelsesmessig risiko, og man bør spesielt aldri innlede FWB med et håp om at den ene parten, vil utvikle følelser.. Om en person sier de kun er ute etter uforpliktet sex, så bør man ta de på ordet. 

Anonymkode: 07e4d...0d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 2 FWB, og det tok ca 6 mnd, så fikk jeg følelser for de. Men da var jeg ærlig om det, og valgte å avslutte det. 

De var begge to fantastiske menn, men det var grunner til hvorfor jeg ikke ønsket et langvarig forhold til de. Han ene skulle bo 2 år i utlandet, og skulle reise bare 3 mnd etter jeg avsluttet. Han andre var 11 år yngre enn meg. 

Anonymkode: 17567...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt FWB-forhold som har gått over i forhold. Hadde det vært aktuelt å være i et forhold så hadde vi aldri blitt FWB i utgangspunktet men datet på normalt vis.

Anonymkode: a007d...633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har aldri hatt FWB-forhold som har gått over i forhold. Hadde det vært aktuelt å være i et forhold så hadde vi aldri blitt FWB i utgangspunktet men datet på normalt vis.

Anonymkode: a007d...633

Er i samme situasjon. Vi er kun FWB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skulle kun være fwb, ble sammen etter 8 mnd. Nå gift og 4 barn.

Anonymkode: e21c1...4df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en mann vil bli sammen med deg blir han det. En mann som kun vil være FWB vil ikke ha deg som kjæreste. (Med ytterst få unntak.) 

Anonymkode: 40395...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...