Gå til innhold

Når faset dere ut soving på dagtid?


123fir

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hjemme rundt 2,5 år. Men i barnehagen har jeg latt personalet der styre det.. det viktigste for meg er at de har de har gode dager i barnehagen, så kan vi heller tilpasse oss hjemme om det har blitt for mye eller for lite søvn på dagtid. 

Anonymkode: 8d883...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hjemme rundt 2,5 år. Men i barnehagen har jeg latt personalet der styre det.. det viktigste for meg er at de har de har gode dager i barnehagen, så kan vi heller tilpasse oss hjemme om det har blitt for mye eller for lite søvn på dagtid. 

Anonymkode: 8d883...547

Så det gikk ikke ut over nattesøvnen eller legging på kvelden at dere fortsatte å la barnet sove i barnehagen?

Anonymkode: 91cfd...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hjemme rundt 2,5 år. Men i barnehagen har jeg latt personalet der styre det.. det viktigste for meg er at de har de har gode dager i barnehagen, så kan vi heller tilpasse oss hjemme om det har blitt for mye eller for lite søvn på dagtid. 

Anonymkode: 8d883...547

Her er det faktisk motsatt, barnet kan sove lengre på dagtid hjemme en hva det kan i barnehagen uten at det går utover legging for natten😅 

Lurer på hva det kommer av 

Anonymkode: 91cfd...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 2,5 år begynte vi gradvis å kutte dupp. Først og fremst i helger der barnet sov lengre på morgenen. I barnehagen lot vi personalet styre, men for vår del sammenfalt det greit med sommerferie og oppstart på storebarn. Barnet fylte tre år i september og innen da var soving på dagtid helt kuttet. 

Anonymkode: d82bc...1c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ungen ikke ville/ klarte å sovne på kvelden. 

Anonymkode: 8fbf3...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 mnd

Anonymkode: f8d4e...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet å sove på dag rett før fylte 2 år. 

Anonymkode: c1236...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

18 mnd

Anonymkode: f8d4e...c2f

 

38 minutter siden, AnonymBruker said:

Sluttet å sove på dag rett før fylte 2 år. 

Anonymkode: c1236...df9

 

Oj det var tidlig. Sov de veldig lenge på natta? I bhg til min 2-åring sover de såvidt jeg vet alle sammen som er under 2,5.

Min fylte akkurat 2 og vi er ikke i nærheten av å kutte dupp ennå iallfall.

Anonymkode: 9213a...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er 3,5 og sover enda i barnehagen hver dag. Jeg får han ikke til å sove på dagtid lenger, da er det isåfall på kjøretur men i seng bare tuller han 😅 Men blir veldig sliten når han ikke sovner så han trenger det egentlig, sovner 18 på kvelden når han ikke har sovet. (Noen ganger før og) 

Anonymkode: f0983...d0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eldste sluttet gradvis å sovne da hun var mellom 2 og 2,5 år. Hun hvilte i barnehagen frem til hun var ca. 3 år, men sovnet så godt som aldri under hvilen fra 2,5. 

Den yngste sluttet gradvis å sove hjemme da hun var mellom 2,5 og 3 år, men sov i barnehagen frem til hun var nesten 3,5 år. Dagsovingen gjorde at natten ble kortere, men ikke så mye at det ble problematisk. Typisk sovnet hun en time senere og våknet en time tidligere. Vi flyttet leggetiden litt når hun hadde sovet, for å ikke holde på med legging i en time. 

Anonymkode: 2e33f...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

 

 

Oj det var tidlig. Sov de veldig lenge på natta? I bhg til min 2-åring sover de såvidt jeg vet alle sammen som er under 2,5.

Min fylte akkurat 2 og vi er ikke i nærheten av å kutte dupp ennå iallfall.

Anonymkode: 9213a...536

Barnet verken ønsket eller hadde behov for å sove på dagtid like før fylte 2 år. Sov som en stein på natten. Sov ca 12-13t natt. 

 

Anonymkode: c1236...df9

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

 

 

Oj det var tidlig. Sov de veldig lenge på natta? I bhg til min 2-åring sover de såvidt jeg vet alle sammen som er under 2,5.

Min fylte akkurat 2 og vi er ikke i nærheten av å kutte dupp ennå iallfall.

Anonymkode: 9213a...536

Sov dårlig på natt , men når det ble brukt 2-3 t på å få han til å sove i bhg så var det ikke noe vits

Anonymkode: f8d4e...c2f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2,5 år. Han sov kun 30-45 min i bhg men lå og jodla og styrte i senga hver kveld, i 1,5 timer ca, i over ett år.. Men jeg lot ham sove i bhg likevel, til de sa at han ikke egt ønsket å sove, og brukte lang tid på å sovne. Da han slutta med lur, sovna han på 10 min om kvelden. Det var ganske digg 😅

Anonymkode: 9af53...0f5

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste slutta rett før 2,5 år i barnehagen, da spurte bhg om de kunne få lov å slutte å legge han 🙈vi hadde strevd hele livet hans med soving på dagtid, så kjente problematikken og hadde allerede gitt opp hjemme, så vi sa ja, selv om han kunne trengt det minst et halvår til mtp hvor trøtt han ble på ettermiddagen. 

Anonymkode: c389a...398

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med yngste var det kort tid etter hun fylte to år. Når hun sov på dagtid klarte vi ikke å få henne til å sove på natt før 22.30, så det ble en vond sirkel. Nå sovner hun mellom kl. 20.30 og 21.00. Står opp 07.15.

De to eldste sov på dagtid til de nærmet seg tre år.

Anonymkode: 5f36e...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rett før 3 år. Kunne sikkert ha sovet lenger, men bhg ønsket at de skulle slutte….

Anonymkode: 532c0...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett etter to år

Anonymkode: 432e1...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,5 år hjemme i helgene/ferier, så duppet han kanskje annenhver dag i barnehagen til nesten 3 år (de øvrige dagene hadde han en god hvilestund)🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste sluttet å sove hjemme rundt 2 år, i barnehagen etter sommeren når han var 2 år og 3 mnd. Yngste er 2 år og 3 mnd nå, og begynner nok å nærme seg slutt hjemme i helgene, men definitivt ikke på påskefjellet hvor morfar holder sirkus og akekonkurranser hele dagen så han er helt utslitt på kvelden 😂😂❤️❤️

Anonymkode: 9f184...429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...