Gå til innhold

Betale for barnehageplass på røde dager


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjenner at jeg blir litt frustrert over at jeg altså må betale samme månedsbeløp for barnehageplass, selv om påskedagene er «tvunget» fri. Barnet mitt får jo ikke bruke barnehagen under påskedagene? Hvorfor skal jeg da betale samme månedsbeløp, når enkelte dager faller bort. 
 

Hvor skal jeg gjøre av barnet mitt i morgen og på fredag? Jeg har ting å gjøre jeg også!!

 

Hilsen Karen

frustrert småbarnsmamma

Anonymkode: 1987c...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fordi du ikke betaler i juli selv om barnet ditt er i bhg. 

Anonymkode: d4799...d2b

  • Liker 10
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjenner at jeg blir litt frustrert over at jeg altså må betale samme månedsbeløp for barnehageplass, selv om påskedagene er «tvunget» fri. Barnet mitt får jo ikke bruke barnehagen under påskedagene? Hvorfor skal jeg da betale samme månedsbeløp, når enkelte dager faller bort. 
 

Hvor skal jeg gjøre av barnet mitt i morgen og på fredag? Jeg har ting å gjøre jeg også!!

 

Hilsen Karen

frustrert småbarnsmamma

Anonymkode: 1987c...8ff

Kjeder du deg så fælt i påsken anbefaler jeg en skitur eller en fest 🥳

Anonymkode: 0fb2f...94f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel mye enklere for folk å betale det massivt subsidierte tilbudet med et jevnt beløp hver mnd, enn om kommunene skulle brukt tid og krefter på å regne inn røddager på hver faktura. 

Anonymkode: 9f350...aef

  • Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

fordi du ikke betaler i juli selv om barnet ditt er i bhg. 

Anonymkode: d4799...d2b

Det skulle bare mangle mtp. at barnet må ha tre uker sammenhengende ferie i tillegg til en hel ekstra ferieuke utenom. 
 


 

 

Anonymkode: 1987c...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

fordi du ikke betaler i juli selv om barnet ditt er i bhg. 

Anonymkode: d4799...d2b

...men i juli er jo barnehagen uansett stengt :P

(iallefall vår barnehage)

Men spøk til side, så er kostnaden for en 100% barnehageplass fordelt likt utover året (untatt juli), uavhengig om det er røde dager den måneden eller en ekstra helg eller noe sånt, for å gjøre det litt mer forutsigbart for foreldrene. Det hadde vært litt rotete dersom feks. desember-regninga kom på 2000 kr, januar på 4500, februar på 2800 og mars på 4300... 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En barnehageplass koster i fullt over 10 000,- pr måned. Dobbelt så mye for barn 1-3 år. Vi foreldre betaler max 3200,-. Så du kan late som om det er mellomlegget som betaler for stengte dager! 😅

Anonymkode: 069ff...006

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det skulle bare mangle mtp. at barnet må ha tre uker sammenhengende ferie i tillegg til en hel ekstra ferieuke utenom. 
 


 

 

Anonymkode: 1987c...8ff

Må de? I vår bhg må de ikke det, selv om det er ønskelig at alle barn får litt ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du skaffe deg barnevakt da. Trodde du påsken ble avlyst i år? Dette kunne du planlagt for flere år siden faktisk.  

Men uansett, så tenker jeg at du kan bruke denne påsken til å kose deg med barna dine. Så kan du reise til Strømstad neste skjærtorsdag.  Bare pass på å ordne deg barnevakt i god tid.  

Anonymkode: 3e0cf...67c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kjeder du deg så fælt i påsken anbefaler jeg en skitur eller en fest 🥳

Anonymkode: 0fb2f...94f

En skitur?!! Med barnet på slep? Bevares. 

Anonymkode: 1987c...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kjenner at jeg blir litt frustrert over at jeg altså må betale samme månedsbeløp for barnehageplass, selv om påskedagene er «tvunget» fri. Barnet mitt får jo ikke bruke barnehagen under påskedagene? Hvorfor skal jeg da betale samme månedsbeløp, når enkelte dager faller bort. 
 

Hvor skal jeg gjøre av barnet mitt i morgen og på fredag? Jeg har ting å gjøre jeg også!!

 

Hilsen Karen

frustrert småbarnsmamma

Anonymkode: 1987c...8ff

Hvis du ser dette som et problem så blir de neste årene harde og brutale for deg..... 

Stakkar har du ting å gjøre? Ta barnet med da vel.. Ikke bhg eller kommunen sin feil at du har fått barn. Ditt barn - ditt ansvar. 

Du betaler bare en brøkdel av hva en barnehageplass egentlig koster.. Vær glad du kun betaler den brøkdelen du. Kunne jo prøvd å fått en dagmamma til å gjøre samme jobben for samme summen 😂

Anonymkode: b689c...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kjenner at jeg blir litt frustrert over at jeg altså må betale samme månedsbeløp for barnehageplass, selv om påskedagene er «tvunget» fri. Barnet mitt får jo ikke bruke barnehagen under påskedagene? Hvorfor skal jeg da betale samme månedsbeløp, når enkelte dager faller bort. 
 

Hvor skal jeg gjøre av barnet mitt i morgen og på fredag? Jeg har ting å gjøre jeg også!!

 

Hilsen Karen

frustrert småbarnsmamma

Anonymkode: 1987c...8ff

Regner med du betaler samme summen i februar som de andre måndene også. Du må ordne det akkurat som alle andre småbarnsforeldre med turnus.. 

Anonymkode: ed6c6...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En skitur?!! Med barnet på slep? Bevares. 

Anonymkode: 1987c...8ff

Mange som gjør det ja 🙄

Anonymkode: ed6c6...c24

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veggdyret skrev (4 minutter siden):

...men i juli er jo barnehagen uansett stengt :P

(iallefall vår barnehage)

Men spøk til side, så er kostnaden for en 100% barnehageplass fordelt likt utover året (untatt juli), uavhengig om det er røde dager den måneden eller en ekstra helg eller noe sånt, for å gjøre det litt mer forutsigbart for foreldrene. Det hadde vært litt rotete dersom feks. desember-regninga kom på 2000 kr, januar på 4500, februar på 2800 og mars på 4300... 

Stengt her og stengt der. Snart ikke rom for oss småbarnsmødre lenger å nyte strikkedager, rødvin og god seilas. 

For så vidt ikke så enkelt med seilas heller lenger, mtp. at været er like ustabilt som gubbens sortering i oppvaskmaskinen!!! 

 

Anonymkode: 1987c...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fastlønn? Da synes jeg du bør tilby deg å tilbakebetale lønn for alle røde dager, du er jo ikke på jobb og har annet å gjøre.

Anonymkode: fa8c2...aa1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis du ser dette som et problem så blir de neste årene harde og brutale for deg..... 

Stakkar har du ting å gjøre? Ta barnet med da vel.. Ikke bhg eller kommunen sin feil at du har fått barn. Ditt barn - ditt ansvar. 

Du betaler bare en brøkdel av hva en barnehageplass egentlig koster.. Vær glad du kun betaler den brøkdelen du. Kunne jo prøvd å fått en dagmamma til å gjøre samme jobben for samme summen 😂

Anonymkode: b689c...8d6

Har forsøkt både au pair, dagmamma og barnevakt, men jeg trenger også kvalitet i barnets hverdag. Veldig få au pairer, dagmammaer og barnevakter med x antall år med pedagogutdannelse!!! 

 

Anonymkode: 1987c...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjenner at jeg blir litt frustrert over at jeg altså må betale samme månedsbeløp for barnehageplass, selv om påskedagene er «tvunget» fri. Barnet mitt får jo ikke bruke barnehagen under påskedagene? Hvorfor skal jeg da betale samme månedsbeløp, når enkelte dager faller bort. 
 

Hvor skal jeg gjøre av barnet mitt i morgen og på fredag? Jeg har ting å gjøre jeg også!!

 

Hilsen Karen

frustrert småbarnsmamma

Anonymkode: 1987c...8ff

Du har ting å gjøre - være mamma for barnet ditt. Enkelt og greit. 

Anonymkode: 3db2c...cfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

En skitur?!! Med barnet på slep? Bevares. 

Anonymkode: 1987c...8ff

Nei sant det, troll kan jo heller ikke være ute i sola 🧌

Anonymkode: 0fb2f...94f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I-landsproblemene vil ingen ende ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du fastlønn? Da synes jeg du bør tilby deg å tilbakebetale lønn for alle røde dager, du er jo ikke på jobb og har annet å gjøre.

Anonymkode: fa8c2...aa1

Enig. Men det er selvsagt uaktuelt.

Bare kreve, men ikke yte noe selv.

Anonymkode: 617ce...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...