Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre? Føler meg litt utnyttet i oppstarten vennskap og synes jeg må ta en oppreisning..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå får du jammen meg slutte å opprette så mange tråder på KG. Det her er 3 eller 4 tråden din siden JANUAR. 

Du må forstå at hun ikke vet om hun ønsker å feire 17. mai med deg. Hun kjenner deg så vidt. At hun sier at hun vil se det ann, er helt naturlig i en slik setting. Hun har ingen plikt til å fortelle deg hva hun skal på 17. mai.

Det virker som at du ikke helt forstår sosiale koder. 

Anonymkode: 80558...537

Hun har da like mye rett til å starte tråder her som alle andre.

Anonymkode: 6310f...cc4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lenge har dere tekstet? Hvor lenge siden er det dere møttes? 

Jeg ville heller initiert på kafébesøk, tur, piknik, henge hjemme med filmkveld eller noe sånt lenge før 17.mai, det er jo nesten 2 måneder til. 

Om en person jeg har møtt 1 (?) gang begynte å mase (ja, det er masing om det tas opp FLERE ganger i MARS) om at jeg måtte forplikte meg til 17.mai-feiring hadde jeg blitt skeptisk. Ikke fordi jeg absolutt ikke ville men fordi det er merkelig oppførsel. 

Og dessverre ville jeg nok også mistet en del interesse om at det allerede så tidlig ble "tatt opprensinger" fordi den andre var redd for å bli utnyttet o.l. vennskap utvikler seg organisk. Om du trives, nyt det som det er. Og om ikke, så er det kanskje uansett ikke noen for deg. 

En jeg ville bli venner med var intens på tekstingen, jeg sa det ble for mye for meg da jeg forsøker meg med mindre skjerm og tilgjengelig og da funket det ikke for vedkommende. Jaja! Men å få beskjed om at måten man kommuniserer (med mindre man er frekk selvsagt) på er dårlig det blir "drama" for meg. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om du tenker litt motsatt her. Kanskje du kunne blitt med hennes venner på sjampanjefrokost? 

Men da kan du ikke ta opp tema enda! Vent til mai.. 

Anonymkode: e8fc5...a74

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dessuten.  Les din egen overskrift en gang til og reflekter på hvordan det høres ut. Den sier ganske mye.  Så passiv aggressiv, forutinntatt og nedvurdrer henne kun fordi hun ennå ikke er helt sikker på om de ønsker å feire 17 mai med deg. Det høres ikke ut som et konstruktivt vennskap.  Jeg hadde i allefall rømt!

Hva kan jeg gjøre? Føler meg litt utnyttet i oppstarten vennskap og synes jeg må ta en oppreisning..

Anonymkode: 0c300...98a

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke planlegge utifra at du ikke har planer med henne? For det ser jo ut som at det er det det kommer til å ende opp med uansett? Altså, hvorfor vente på henne?

Anonymkode: 70df6...f00

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jeg bare skal være meg på 17.mai i år, og tross jeg er god på datoer, så har jeg ikke tenkt så langt at 17.mai kommer i forbindelse med pinsen før denne tråden her. 

Selv om jeg skal være alene så har jeg likevel noen planer, men for tidlig å si sikkert angående dem nå. Jeg planlegger topptur. Det er helt nydelig på 17.mai, når jeg ikke har annet, men gjør ikke det om det regner sidelengs.

17.mai er en familiedag for veldig mange, mens andre har mer «faste» avtaler med venner. Jeg hadde aldri bundet meg til å henge i en park for å drikke på 17.mai, i mars. Det hadde for meg vært et av de siste alternativene. Mest sannsynlig ikke et alternativ en gang, men nå er jeg nok en del eldre enn deg. Kjenner du henne godt nok til å vite om det opplegget du tenker på passer for henne

Det har kommet mange gode råd her i tråden om å utvikle vennskapet over tid og ikke presse for mye på, og det håper jeg du tar til deg. Du fortjener å få deg gode venner du også, men de vennskapene tar ofte tid for å utvikle seg 💛 En tåler også ofte mer fra venner en er tette med fra før av, enn nye bekjentskaper, så lurt å ha det i bakhodet også. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hel!

Jeg har blitt litt usikker på hva jeg skal gjøre..

Jeg prøver å få nye venninner,målet er nært og godt vennskap,.

Jeg har kontakt med en jente hvor vi har hverandre på snap. Vi ble kjent gjennom en type tinder gruppe for vennskap,via facebook.

Jeg har ikke stort nettverk.

Denne jenta er,flaut nok,den eneste muligheten jeg har,til å få planer på 17 mai... ...

De 2 andre venninene jeg har, har barn og egen familie.

Jeg snakker hver dag med <Hanne>.

Og har spurt 2 ganger om planer på 17 mai. Og tlbudt henne opplegg,altså om parkheng og drikking denne dagen.

Siden vi snakker hver dag,og hun sender morgen meldinger og litt div.,vil jeg si at hun virker keen på vennskap. 

Men til opplegget,fikk jeg til svar at hun< ville se ann>. 

Til info; Vi har møttes,og hun synes nok det gikk veldig bra-Siste hun sa,var at vi fikk se på litt tider og datoer for opplegg sammen-

Etter dette har hun insjet til kontakt hver dag-ogjeg har fulgt henne opp på kontakten.

Er ganske sikker på at hun egentlig ikke har planer 17 mai, da jeg har spirt henne,har hun ikke svart- Jeg kjenner til typen hennes-Det betyr hun ikke har planer.

Somregel da, ville hun ha lagt ut,som hungjør med alt annet hun <skryter> av:).som vi sikkert alle gjør;)

Hva jeg er urolig for; Jeg ser egentlig ikke noe poeng i å snakke sammen hver dag,om vi ikke drar det <dithen> at det blir et ordentlig vennskap. Hvor vi er sikre på at vi kan regne med ahveramdre til å møte opp og får et todisig hverrdagavennskap,ihvertfall nok til å møtes,så vi stiller opp hmfor hverandre.

Men nå er jeg begynt å bli usikker på,om jeg blir utnyttet for tidsfordriv og chattevennskap,og at det er alt.

17 mai er en langhelg,dvs bedre muligheter enn vanlig,for å gjøre mye gøy. Men jeg har ingen muligheter enda og når hun fortsetter å snakke,og fortsetter å si nei,så gidder jeg ikke mase.

Samtidig synes jeg det er mye <waste> å melde hver dag,hvis dette bare er tidsfordriv for henne. Noe jeg også føler er vanslelog å si,uten at det ødeleggr et potensielt vennskap,og blir dårlig stemning.

Men jeg ønsker å få klarhet,for 17 mai,er virkelig ikke så <big deal>, det er en dag du møter mange du ikke kjenner fra før av uansett,du drikker og fester hele dagen. Med andre ord,ganske lavterskel for å møte folk uansett.

Hvordan kan jeg legge frem at jeg synes det er dårlig,og føler meg usikker for å bli brukt,og samtidig beholde potensielt vennskap fremover??

På forhånd takk for innspill:)

Anonymkode: 3b0a2...fdf

Det høres ut som ditt faktiske mål med dette vennskapet var noen å henge med på 17 mai og at det er du som bruker henne ved å varme henne opp til denne hendelsen.

Det kan være at hun bare tenker det er hyggelig å bli kjent og at hun har allerede andre venner som kan finne på å invitere på noe 17 mai. Kan være hun ikke har forstått at det er 17 mai, eller ingenting. 

Om det blir veldig viktig for deg å drikke i parken 17 mai, så er det sosiale grupper der folk finner på slike ting. Du kan begynne å sjekke ut disse. Jeg har rotet meg borti noen slike grupper og der søker folk selskap hele tiden. Gi denne venninna di litt slack, ikke press henne om hun er litt usikker. Finn andre grupper. 

Eller hadde jeg beklaget meg på å kose meg alene. Jeg synes det er kjempegreit å koble av alene etter barnetoget. 

Anonymkode: fd85a...1a4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

En invite,er jo ikke å være avhengig??

Her kobler vi ganske forskjellig,ser jeg..

Tropiske du er så veldig sosial.. 

Deg om det:)

Vi er i mars og du har allerede spurt 2 ganger om drikking og henge i parken 17 mai. Da er du ganske avhengig av henne jo. Du sier jo selv at hun er eneste sjansen din på noe sosialt den dagen. Regner ikke med at hun er så interessert i at dere som bare er 2 stk skal henge i parken å drikke.

Prøv å bli kjent med litt flere folk. Du burde også vere forsiktig med å konfrontere henne med dette, da vennskapet deres er så nytt at det sikkert er lettere å kutte deg ut, en forsette etter en sånn samtale. 

Anonymkode: 1e658...8ff

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at denne sykelige opptattheten av 17. mai kan skremme folk bort. Man tenker at denne personen må være helt rar, og best å holde seg unna.

Anonymkode: 543b3...69b

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg sier jeg ber om klartekst!!

Jeg har ikke sagt forretninger ri det hele tatt

Jeg synes at et vennskap eller ikke er egnetlig litt mye å ta stilling til,men om å bruke en dag sammen for feiring,og få litt tid sammen,er ikke- er vi på samme side der??

Du maser og har ingen antenner, ikke rart du sliter med å få venner 😑

Anonymkode: 60b5e...33a

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Uenig i dette..

Det er jo nettopp venninner man er med på 17 mai???

Jeg har gjort drt veldig klart,at jeg ønsker å invitere,og føler jeg er lei av å måtte forklare hvorfor 

Det er jo obvious at man inviterer fordi man ønsker å være led på noe. Da føler jeg jo litt at det ligger i kortene,at man kansje hører med andre,om det er noe annet for dem å gjøre,dersom dette ikke skulle gå

Jeg kunne evt ha sagt at jeg gjerne vil være med henne,dersom 17 mao planene >mine> ikke  skjer

MEN 

Ettersom hun ikke har svart på hva slags alternativer hun har,er der jo ikke så lett..

Hun er 12 år yngre forresten,så jeg sitte ritt på gjerdet med å >lande>) planene hennes...

Måten du skriver på trodde jeg du var i slutten av tenårene. Du har uansett ingen planer på 17 mai. Når den tiden nærmer seg så kan dere prate om det, hvis  dere fremdeles er venner. Ikke ta det opp noe mer. Du har mast nok på henne og du blir bare oppfattet som irriterende hvis du fortsetter. 

Anonymkode: 4583e...a4e

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er altfor intens :)

Jeg hadde også latt vær å avtale med deg så langt fram i tid når du maser sånn, jeg blir lei av deg bare av tråden her :)

Og du skriver fryktelig rart. Kanskje du skulle lese gjennom innleggene dine og rette opp all feilskrivingen :)

Altfor mange smilefjes i et innlegg virker også veldig passiv aggressivt :)

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.3.2024 den 13.14):

Det vanlige,er å avgi klartekst på en invitasjon.

Man sier hva man tenker,mener og synes-og går ikke rundt grøten med et <kansje> ser ann osv

På ting som må avtales

Nei, dette er IKKE vanlig.

De eneste invitasjonene som avtales i vennskap, er slike som koster penger og må avtales på forhånd.

Det er HELT NORMALT å se ann hva man skal. Og hvem man skal det med. Man trenger ikke svare på det i det hele tatt.

Anonymkode: 15ef7...ae3

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17 mai skal jeg spise sushi og sitte i boblebadet. ☺️Alene. Hos meg selv. 

Anonymkode: fd85a...1a4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.3.2024 den 12.50):

Lurer litt på hvorfor du tror hun ville ha meg med? Ganske mye forventninger der altså.. 

Tenker vel egentlig automatisk at hvis jeg har spurt min venninne om vi skal finne på noe en spesiell dag, at hvis noe dukker opp for henne, så spør hun om jeg blir med på det.

AnonymBruker skrev (På 27.3.2024 den 12.50):

Hun har ikke sagt det,så jeg tenker det ihvertfall ikke er muligheter for å bli tatt med,om du ikke engang er regnet med når du spør henne. ..hundre prosent!

Sorry men for meg ble denne ganske rar..hehe:) litt brutalt å si kansje,men.

Kan forstå deg. Men da er hun vel ikke så grei venninne  å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du? Parkheng og drikking..hvis hun er 12 år yngre enn deg i tillegg? 

Anonymkode: de8b5...9f1

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 30.3.2024 den 20.54):

Hvor gammel er du? Parkheng og drikking..hvis hun er 12 år yngre enn deg i tillegg? 

Hun har vel skrevet før at hun er ca 36(?). 

Anonymkode: 7c379...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.3.2024 den 20.54):

Kva? Kor står det at TS si venninne er 12 år yngre enn henne? 

Anonymkode: 26087...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kva? Kor står det at TS si venninne er 12 år yngre enn henne? 

Anonymkode: 26087...d10

Det stod på første side.

AnonymBruker skrev (På 27.3.2024 den 13.04):

Uenig i dette..

Det er jo nettopp venninner man er med på 17 mai???

Jeg har gjort drt veldig klart,at jeg ønsker å invitere,og føler jeg er lei av å måtte forklare hvorfor 

Det er jo obvious at man inviterer fordi man ønsker å være led på noe. Da føler jeg jo litt at det ligger i kortene,at man kansje hører med andre,om det er noe annet for dem å gjøre,dersom dette ikke skulle gå

Jeg kunne evt ha sagt at jeg gjerne vil være med henne,dersom 17 mao planene >mine> ikke  skjer

MEN 

Ettersom hun ikke har svart på hva slags alternativer hun har,er der jo ikke så lett..

Hun er 12 år yngre forresten,så jeg sitte ritt på gjerdet med å >lande>) planene hennes...

Anonymkode: ef2e7...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er starten på et vennskap, ikke et ekteskap. Ro ned. 

Anonymkode: 89805...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...