Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre? Føler meg litt utnyttet i oppstarten vennskap og synes jeg må ta en oppreisning..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Wow, så sykt intens du er.

Om jeg hadde spurt mine bestevenner i dag om de var gira på å finne på noe på 17.mai, så kan jeg garantere at jeg hadde fått slike vage svar også. 

At du forventer klartekst svar fra noen du knapt kjenner sliter jeg med å forstå.

Du virker jo helt opphengt i denne personen, og hele vennskapet avhenger av en dag om 2 mndr. 
 

Hun har sikkert flere venner med større omgangskrets enn deg, og venter å ser om de ønsker å finne på noe. Hyggeligere å være på sjampisfrokost med en stor vennegjeng enn en trist venneløs person som er helt sinnsykt opptatt av 17. mai når påsken ikke er over en gang.

Anonymkode: c192c...e8e

  • Liker 11
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er ikke alltid det er med venninner man er ilag med på 17 mai nei. Mange er også ilag med familie. Tror du må prøve å få litt flere venner å ikke vêr avhengig av 1 person. Det kan bli litt voldsomt. 

Anonymkode: 1e658...8ff

En invite,er jo ikke å være avhengig??

Her kobler vi ganske forskjellig,ser jeg..

Tropiske du er så veldig sosial.. 

Deg om det:)

 

Anonymkode: 3b0a2...fdf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Wow, så sykt intens du er.

Om jeg hadde spurt mine bestevenner i dag om de var gira på å finne på noe på 17.mai, så kan jeg garantere at jeg hadde fått slike vage svar også. 

At du forventer klartekst svar fra noen du knapt kjenner sliter jeg med å forstå.

Du virker jo helt opphengt i denne personen, og hele vennskapet avhenger av en dag om 2 mndr. 
 

Hun har sikkert flere venner med større omgangskrets enn deg, og venter å ser om de ønsker å finne på noe. Hyggeligere å være på sjampisfrokost med en stor vennegjeng enn en trist venneløs person som er helt sinnsykt opptatt av 17. mai når påsken ikke er over en gang.

Anonymkode: c192c...e8e

Hahahaha!!

Heeelt korrekt!!

Dette kunne du!

Takk:)

Jeg gir opp å svare deg herretter:)

Deg om alt dette:) 

Ville bare la deg vite!

Anonymkode: 3b0a2...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Holde av???

Er du helt syk??

Jeg har skrevet at hun sier hum ser ann-jeg gidder ikke forholde meg og ber om klartekst

Du har tydeligvis ikke skjønt tråden:)

Anonymkode: 3b0a2...fdf

Vi er nok flere som ikke skjønner tråden, men jeg har skjønt nok av deg til å forstå hvorfor du ikke helt lykkes på vennefronten. Du er for intens, du overtenker og du tar alt i verste mening. 

Anonymkode: ba1d5...fc8

  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

En invite,er jo ikke å være avhengig??

Her kobler vi ganske forskjellig,ser jeg..

Tropiske du er så veldig sosial.. 

Deg om det:)

 

Anonymkode: 3b0a2...fdf

Se på alt du har skrevet om dette her da. Du er desperat og det er bedre å innse det, for kun da kan du ta tak for å endre det som gjør deg så intens.

Du vil ha nære venner, og løsningen på det er at du MÅ ta tak i deg selv og å bli flinkere på sosiale koder og dynamikker! Du er fellesnevneren i alle vennskapene som ikke har blitt noe. Hvorfor skylder du kun på alle andre? Offermentalitet får deg aldri dit du ønsker.

Anonymkode: c023e...ed1

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker du bør konsentrere deg om å få til et fysisk møte i nærmeste fremtid, i stedet for å fokusere på noe to måneder fram i tid. 

Jeg har ikke hørt noen som har planlagt 17. mai enda, og i år er det vel langhelg i tillegg? Kan jo hende hun vurderer å reise bort eller lignende, men ikke har bestemt seg. Hvem vet? Men blir du bedre kjent med henne, kan det jo hende dere kan snakke om det når det nærmer seg mai... 

Anonymkode: 68faa...ce5

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei ærlig talt...

Slapp av a

Haha!

Ikke skeiv på tråden da vel:)

Forøvrig helt vanlig å invitere til brunsj frokost med venninner og bekjente,sånn jeg oppfatter 17 mai:)

Ganske lavterskel

Folk er forskjellige

Hele tråden dreier seg om noe du ikke ønsker å ta del i,tror jeg-da kan du slutte å kommentere-anbefsler deg det:)

Anonymkode: 3b0a2...fdf

Det er jo du som har unormale oppfatninger haha.

Jeg har jo faktisk et sosialiv i motsetning til deg. Grunnen til at noen av vennene mine griller etterpå ilag, er fordi de er innflyttere. Altså ingen av de har familie her og det er for kort tid til å reise hjem til familie. Vennene mine herfra er på sjampagnefrokost om de ikke har barn selv, ser toget med venner eller familie og er ilag med familie etterpå.  Du er totalt avhengig av 1 person å det sier veldig mye av deg. Det er som oftest en grunn til at man ikke har et sosialiv. 

Anonymkode: 1e658...8ff

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mange venner?

Har du blitt invitert til mye på 17.mai?

Det virker jo som du har fasitsvar på alt alle sier i denne tråden, likevell er nok du den i tråden her med minst erfaring med vennskap og feiringer. 
 

Anonymkode: c192c...e8e

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes! Du er altfor intens og pågående. Du skremmer henne bort når du holder på sånn her. 

Ro ned og ta til deg rådene du har fått i denne og de andre trådene. 

Anonymkode: 51101...0b2

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og har spurt 2 ganger om planer på 17 mai. Og tlbudt henne opplegg,altså om parkheng og drikking denne dagen.

Her har du problemet, dette er ikke spesielt fristende måte å tilbringe 17.mai. 2stk sittende i en park og drikker, det er heller ganske pinlig.

Book bord på restaurant hvor dere kan se toget, eller i det minste noe mer givende.

Anonymkode: 2e71c...5db

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hahahaha!!

Heeelt korrekt!!

Dette kunne du!

Takk:)

Jeg gir opp å svare deg herretter:)

Deg om alt dette:) 

Ville bare la deg vite!

Anonymkode: 3b0a2...fdf

Du er veldig intens og måten du skriver på er til tider meget vanskelig å forstå. Både frekk og passivt agressivt svar gir du også.

Uansett.

Du vil lage en avtale med ei om 17. mai, ei som du kun har snappet med. Først og fremst må dere jo treffes ansikt til ansikt før å avtale å være sammen på en helligdag.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og har spurt 2 ganger om planer på 17 mai. Og tlbudt henne opplegg,altså om parkheng og drikking denne dagen.

 

Parkheng og drikking? Er du 19??

Anonymkode: 939f1...fab

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

min problemstilling dreier seg om,at jeg trenger mer klartekst enn hva hun er villig til å gi-og om hva andre har gjort i en slik siruasjon:) tips innspill osv:)

Dette har du også fått - i mengder.

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli skikkelig kjent med mennesket først. Prøv å finne på noe med henne noen ganger før mai. Så ser du om vennskapet utvikler seg litt. Kanskje kan hun invitere deg med på noe på 17. mai, etterhvert. 

Anonymkode: 394f1...578

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også bare legge til at jeg ikke aner hva jeg skal 17. mai og hadde noen av vennene mine spurt om vi skulle møtes, ville nok jeg også gitt er vagt svar. Ikke fordi jeg ikke liker dem - noen av de er nære venner over mange år - men fordi jeg faktisk ikke vet. Har ikke tenkt tanken ennå om hvor jeg skal feire eller hva jeg skal gjøre. 

Men jeg kan bare gjenta - har du et voldsomt behov for å få svar nå, så kan du be om et svar nå. Det er helt vanlig å be om en avklaring slik at du eventuelt kan legge andre planer. Du kan skrive noe ala dette: 

«Hei! Jeg tenker på dette med 17. mai. Jeg vet at det er en stund til og jeg forstår at det ikke er så lett å planlegge altså, men jeg har et behov for å vite om du ønsker å komme den dagen. Om det ikke passer for deg, så legger jeg kanskje andre planer for den helgen. Håper vi kan møtes snart uansett! Klem» 

Da risikerer du jo at hun ikke kan love noe, sier nei og den døren lukkes. Men da får du i alle fall et svar. Siden dette plager deg. 

Anonymkode: 7ab2e...4a2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Uenig i dette..

Det er jo nettopp venninner man er med på 17 mai???

Jeg har gjort drt veldig klart,at jeg ønsker å invitere,og føler jeg er lei av å måtte forklare hvorfor 

Det er jo obvious at man inviterer fordi man ønsker å være led på noe. Da føler jeg jo litt at det ligger i kortene,at man kansje hører med andre,om det er noe annet for dem å gjøre,dersom dette ikke skulle gå

Jeg kunne evt ha sagt at jeg gjerne vil være med henne,dersom 17 mao planene >mine> ikke  skjer

MEN 

Ettersom hun ikke har svart på hva slags alternativer hun har,er der jo ikke så lett..

Hun er 12 år yngre forresten,så jeg sitte ritt på gjerdet med å >lande>) planene hennes...

Anonymkode: 3b0a2...fdf

Nei er mange steder en ikke er med venner 17 mai

Her er 17 mai familie dag. Her treffes storfamilien min familie, sviges og søstre til mannen med sine ungdommer. Hvor vi griller og koset oss. Så drar vi sammen ser på  bygdetoget og ser på fyrverkeri. 

Så kan godt henne ho har familie ho vil være med

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Var sulten da jeg skrev over haha!!

Takk for alle innspill og råd

Jeg ser ann,og tenker at vi har en veldig god tone sånn det er nå

Synes det var overraskende at hum var såpass vag,legger ikke mye i det,men ting her inne blir veldig dramatisk veldig fort skjønner jeg:)

Hovedsakelig når jeg spør om tips pg råd,er det FØR drt har gått så langt at jeg vurderer og grunner veldig mye på det:)

Anonymkode: 3b0a2...fdf

Jeg blir helt utmattet bare av å lese alt du skriver.  Hvis du virkelig overtenker så mye og ikke gir slakk,  er det vel ikke umulig at venninen din også tenker det. Hvis du leser gjennom kommentarene her, er faktisk de fleste enige i at du dramatiserer og legger for mye i det, mens du går rett i forsvar og de som svarer deg er tullingene 

Anonymkode: 0c300...98a

  • Liker 15
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså du forventer alt for mye.. 

Noe av det første jeg tenkte da jeg leste innlegget var ”oi, shit, det er snart 17. mai!”. Hadde noen av mine aller nærmeste venninner tatt kontakt i dag og spurt om å legge planer på 17. mai, så hadde jeg svart at jeg må se an. Nettopp fordi jeg ikke aner hva som skjer den dagen.. 

17. mai for meg handler ikke bare om venner, men også familie. Om denne jenta har familie eller andre venninner som hun skal være med, så må du bare respektere det tenker jeg. Dere har nettopp blitt kjent….! 
 

Å bygge den typen relasjon du sikter til tar gjerne litt tid, men krever også en veldig naturlig ”klaff” som ikke kan tvinges frem. 

Anonymkode: 321f3...f2e

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hun inviterer, men du avlyser fordi du ikke «er i form»… Likevel krever du at hun skal forplikte seg til å henge i en park og drikke med deg på 17. mai… et menneske du har truffet - var det en gang? 

Du virker faktisk ikke helt frisk, TS.

Anonymkode: 0c1c8...127

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her høres det jo ut som du bruker henne. Du vil være sammen med henne på 17. mai. Men noe annet bryr du deg ikke om, møte henne ellers gidder du ikke. Og hvis hun ikke kan på 17. mai, så orker du ikke å ha mer kontakt. 

Skjønner jo veldig godt at hun ikke vil legge planer med deg på 17. mai, du vil jo ikke møte henne ellers. 

Og dere er bare bekjente, dere er ikke bestevenner. 

Anonymkode: 5af40...753

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...