Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre? Føler meg litt utnyttet i oppstarten vennskap og synes jeg må ta en oppreisning..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg sier jeg ber om klartekst!!

Jeg har ikke sagt forretninger ri det hele tatt

Jeg synes at et vennskap eller ikke er egnetlig litt mye å ta stilling til,men om å bruke en dag sammen for feiring,og få litt tid sammen,er ikke- er vi på samme side der??

Anonymkode: 3b0a2...fdf

Nei, vi er absolutt ikke på samme side der. Jeg er helt fullstendig uenig med deg. En hvilken som helst annen helg, men IKKE 17 mai. I alle dager???

Anonymkode: c023e...ed1

• Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå får du jammen meg slutte å opprette så mange tråder på KG. Det her er 3 eller 4 tråden din siden JANUAR. 

Du må forstå at hun ikke vet om hun ønsker å feire 17. mai med deg. Hun kjenner deg så vidt. At hun sier at hun vil se det ann, er helt naturlig i en slik setting. Hun har ingen plikt til å fortelle deg hva hun skal på 17. mai.

Det virker som at du ikke helt forstår sosiale koder. 

Anonymkode: 80558...537

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymkode: 80558...537

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke til denne måten å tenke, etablere og vedlikeholde vennskap på.

Selv er jeg overhodet ikke interesessert i en fyllaavtale to måneder fram i tid. Men kunne vært noe på glid til en sjapanjefrokost noen uker før. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Holde av???

Er du helt syk??

Jeg har skrevet at hun sier hum ser ann-jeg gidder ikke forholde meg og ber om klartekst

Du har tydeligvis ikke skjønt tråden:)

Nei, jeg er ikke den syke her.

Du har nettopp blitt kjent med henne, du er ikke hovedpersonen i hennes liv. Hvis du fortsette eller konfronterer henne på dette, så blir hun bare enda en person som ikke vil ha noe med deg å gjøre.

Jeg skjønner bare ikke hvorfor du ikke tar til deg de mange rådene du har fått om å få deg profesjonell hjelp, livet ditt hadde blitt så mye bedre hvis du hadde fått hjelp.

Anonymkode: 0a462...207

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg sier jeg ber om klartekst!!

Jeg har ikke sagt forretninger ri det hele tatt

Jeg synes at et vennskap eller ikke er egnetlig litt mye å ta stilling til,men om å bruke en dag sammen for feiring,og få litt tid sammen,er ikke- er vi på samme side der??

Jeg aner ikke din bekjenskapskrets

Hva jeg ihvertfall ønsker og slik jeg kjenner henne,så svarer verken hun likt deg eller meg-så du kjenner ikke henne bedre enn meg:)

Jeg vil ikke inn diskujsoner med deg om hva som er mest vanlig:)

min problemstilling dreier seg om,at jeg trenger mer klartekst enn hva hun er villig til å gi-og om hva andre har gjort i en slik siruasjon:) tips innspill osv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun vil jo treffe deg andre dager, men vil avvente på 17.mai, så hva er det egentlig du reagerer på. Ingen har noen forpliktelse til å møte venner enten de er nære eller periferere på 17.mai. 

Det virker som du kun ønsker dette vennskapet for å ha noen å være sammen med 17.mai, vennskap fungerer ikke sånn. Noen har en vennegjeng de er sammen med hvert år, andre gjør ulike avtaler fra år til år og andre sitter heller hjemme. 

Du har fått mange råd i tidligere tråder, men du tar ikke til deg noen av dem, og fortsetter å være like intens og pågående.

Anonymkode: d1929...525

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun vil jo treffe deg andre dager, men vil avvente på 17.mai, så hva er det egentlig du reagerer på. Ingen har noen forpliktelse til å møte venner enten de er nære eller periferere på 17.mai. 

Det virker som du kun ønsker dette vennskapet for å ha noen å være sammen med 17.mai, vennskap fungerer ikke sånn. Noen har en vennegjeng de er sammen med hvert år, andre gjør ulike avtaler fra år til år og andre sitter heller hjemme. 

Du har fått mange råd i tidligere tråder, men du tar ikke til deg noen av dem, og fortsetter å være like intens og pågående.

Anonymkode: d1929...525

Det vanlige,er å avgi klartekst på en invitasjon.

Man sier hva man tenker,mener og synes-og går ikke rundt grøten med et <kansje> ser ann osv

På ting som må avtales

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man sier hva man tenker,mener og synes-og går ikke rundt grøten med et <kansje> ser ann osv

På ting som må avtales

Uansett er det lite innspill her på hvordan man kan få mer klartekst hos en< annen part>

Noe jeg egneltig er ute etter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg aner ikke din bekjenskapskrets

Hva jeg ihvertfall ønsker og slik jeg kjenner henne,så svarer verken hun likt deg eller meg-så du kjenner ikke henne bedre enn meg:)

Jeg vil ikke inn diskujsoner med deg om hva som er mest vanlig:)

min problemstilling dreier seg om,at jeg trenger mer klartekst enn hva hun er villig til å gi-og om hva andre har gjort i en slik siruasjon:) tips innspill osv:)

Ok, la meg da gi deg spesifikke råd om hva andre gjør i lignende situasjoner:

1. Andre sørger for å lære seg sosiale koder for å forstå dynamikken som utarter seg på naturlig vis i et nytt bekjentskap

2. Andre sørger for å lage planer i nærmere fremtid, i stedet for flere mnd frem i tid for å holde av en helligdag - igjen, hun kjenner deg knapt ikke engang. Selvsagt ønsker hun ikke å svare deg bekreftende på en avtale denne spesifikke dagen. Andre ville derfor foreslått å treffes andre dager, tidligere.

3. Andre ville ha tatt til seg råd om å søke profesjonell hjelp for å forbedre din mentale helse og for å lære mer om sosiale normer og koder. Du er dessverre altfor pushy og intens, du vil bare skyve folk fra deg på denne måten.

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heller ikke orket parkheng og drikking på 17 mai 😴 

Jeg er med på felles sjampagnefrokost, er med ut å ser toget ilag med venner. Så reiser jeg til noe familie etterpå, de andre går å griller. Hadde jeg hatt en venninne som var alene så hadde hun selfølgelig fått blitt med

kanskje du skal prøve å få deg flere venner. Meld deg inn i hey vina eller noe. 

Anonymkode: 1e658...8ff

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hum har faktisk insjet til møter-jeg kunne ikke,var i dårlig form:)

Hun er jo helt tydeligvis interessert i vennskap,men jeg gidder virkelig ikke sitte der,alene på 17 mai,liksom -Fordi hun skal sondere terrenget først 

Hyn vil jo,og ikke vil på en måte..

Jeg er ikke henne,så derfor foreslår jeg heller om andre har en god måte å imøtekomme måten hun oppfører seg på-jeg klarer jo ikke å anta-noe jeg føler folk mer meg gjøre her akk nå:)

Jeg synes du forventer for mye av henne, og jeg synes faktisk ikke det høres ut som du er noen spesielt god venn akkurat nå.

Det virker - basert på det du skriver - som om du har så store forventninger til at dere skal være sammen akkurat denne dagen, at ingen ting annet betyr noe. Det virker som om hennes innsats i vennskapet ikke betyr noen ting hvis hun ikke kommer 17. mai. Det er nesten så jeg lurer på om du er mest opptatt av å ikke være alene på 17. mai, og at resten av vennskapet er underordnet? 

Ellers er det dumt hun ikke vil gi et klart svar når du vil vite sikkert, det er jeg enig i. Du kan jo bare si at du trenger å få avklart om hun ønsker at dere skal være sammen eller ikke den dagen, for hvis ikke det passer så vil du legge andre planer. Det er helt innafor. Men da må du også være forberedt på at hun kanskje sier nei, og den døren lukkes. Da regner hun jo med det ikke er aktuelt lenger, ikke sant. 

Ellers kan du la det ligge og ta opp igjen tråden i begynnelsen av mai. Da er det større sannsynlighet for at du får ja, men hvis du trenger å avklare nå, så gjør du det. 

Anonymkode: 7ab2e...4a2

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

På ting som må avtales

Så du synes et nei ville vært bedre?

Ville du da avsluttet bekjentskapet nå?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Uenig i dette..

Det er jo nettopp venninner man er med på 17 mai???

Jeg har gjort drt veldig klart,at jeg ønsker å invitere,og føler jeg er lei av å måtte forklare hvorfor 

Det er jo obvious at man inviterer fordi man ønsker å være led på noe. Da føler jeg jo litt at det ligger i kortene,at man kansje hører med andre,om det er noe annet for dem å gjøre,dersom dette ikke skulle gå

Jeg kunne evt ha sagt at jeg gjerne vil være med henne,dersom 17 mao planene >mine> ikke  skjer

MEN 

Ettersom hun ikke har svart på hva slags alternativer hun har,er der jo ikke så lett..

Hun er 12 år yngre forresten,så jeg sitte ritt på gjerdet med å >lande>) planene hennes...

Det er ikke alltid det er med venninner man er ilag med på 17 mai nei. Mange er også ilag med familie. Tror du må prøve å få litt flere venner å ikke vêr avhengig av 1 person. Det kan bli litt voldsomt. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlegger folk 17.mai allerede nå?

Anonymkode: 59c71...63f

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn jeg ser det: du har kun èn venn; henne. Hun derimot, har kanskje flere venner? Da er det naturlig å henge med de man har kjent lengst på 17. mai, om noe felles skulle dukke opp av planer. Da er der forståelig at hun ikke vil svare deg helt enda. Hun har tross alt ikke kjent deg særlig lenge. Du er desperat og det skinner igjennom, og er særdeles lite attraktivt. 

Anonymkode: 2ad6f...548

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun ønsker å se om noe bedre dukker opp. 
og du virker litt intens 

Anonymkode: c7035...b93

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ok, la meg da gi deg spesifikke råd om hva andre gjør i lignende situasjoner:

1. Andre sørger for å lære seg sosiale koder for å forstå dynamikken som utarter seg på naturlig vis i et nytt bekjentskap

2. Andre sørger for å lage planer i nærmere fremtid, i stedet for flere mnd frem i tid for å holde av en helligdag - igjen, hun kjenner deg knapt ikke engang. Selvsagt ønsker hun ikke å svare deg bekreftende på en avtale denne spesifikke dagen. Andre ville derfor foreslått å treffes andre dager, tidligere.

3. Andre ville ha tatt til seg råd om å søke profesjonell hjelp for å forbedre din mentale helse og for å lære mer om sosiale normer og koder. Du er dessverre altfor pushy og intens, du vil bare skyve folk fra deg på denne måten.

Var sulten da jeg skrev over haha!!

Takk for alle innspill og råd

Jeg ser ann,og tenker at vi har en veldig god tone sånn det er nå

Synes det var overraskende at hum var såpass vag,legger ikke mye i det,men ting her inne blir veldig dramatisk veldig fort skjønner jeg:)

Hovedsakelig når jeg spør om tips pg råd,er det FØR drt har gått så langt at jeg vurderer og grunner veldig mye på det:)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Var sulten da jeg skrev over haha!!

Takk for alle innspill og råd

Jeg ser ann,og tenker at vi har en veldig god tone sånn det er nå

Synes det var overraskende at hum var såpass vag,legger ikke mye i det,men ting her inne blir veldig dramatisk veldig fort skjønner jeg:)

Hovedsakelig når jeg spør om tips pg råd,er det FØR drt har gått så langt at jeg vurderer og grunner veldig mye på det:)

Da får du passe på å ikke vere sulten når du skriver med din bekjente. Du bør virkelig vurdere å få seg flere venner. Du virker desperat å forsetter du sånn kan du risikere å miste henne før dere har fått et vennskap.  Heller ikke normalt å planlegge 17 mai i mars. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du passe på å ikke vere sulten når du skriver med din bekjente. Du bør virkelig vurdere å få seg flere venner. Du virker desperat å forsetter du sånn kan du risikere å miste henne før dere har fått et vennskap.  Heller ikke normalt å planlegge 17 mai i mars. 

Nei ærlig talt...

Slapp av a

Haha!

Ikke skeiv på tråden da vel:)

Forøvrig helt vanlig å invitere til brunsj frokost med venninner og bekjente,sånn jeg oppfatter 17 mai:)

Ganske lavterskel

Folk er forskjellige

Hele tråden dreier seg om noe du ikke ønsker å ta del i,tror jeg-da kan du slutte å kommentere-anbefsler deg det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...