Gå til innhold

Jeg får bare treff fra temu når jeg skal søke på ting jeg vil kjøpe


hilsenmeg

Anbefalte innlegg

Hei, i det siste har jeg nesten bare fått opp treff fra temu når jeg prøver å finne produkter jeg ser etter, når jeg vil oppdage nye merker for eksempel. Hvis jeg for eksempel trenger en ryggsekk og søker på ryggsekk for å finne ulike merker og alternativer får jeg nesten bare treff fra temu. Hva skal jeg gjøre? Har noen andre opplevd dette og funnet en måte å komme unna dette på? Noen ganger dukker temu opp selv om jeg har søkt på spesifikke andre merker. Jeg vil kjøpe noe av god kvalitet, men jeg føler ikke jeg kan bruke nettsøk til å oppdage nye og spennende merkevarer lenger fordi søkemotoren uansett velger å vise meg en enorm mengde varer av lav kvalitet fra temu. Jeg prøvde også bing i stedet for Google, men det samme skjer der. Noen som har tips? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Jeg har opplevd å få treff fra Temu, men ikke bare treff fra Temu. Men man blir jo sporet over alt på nett, og får derfor ofte opp alternativer fra nettsider man ofte er innom. Men det er jo rimelig spesielt å bare få opp alternativer fra Temu. Kanskje du heller bør søke opp det du ønsker å kjøpe på feks Prisjakt og lignede da? 

Anonymkode: 9e303...a85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skjedd noe med Google og søkingen. Jeg har ikke satt meg inn i det, bare nevner det. Mulig det står noe om det i en annen tråd om saken. Ble hvertfall lagt ut en link der så jeg..

Selv går jeg som regel direkte til diverse nettbutikker og søker eller kikker der. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg opplevd og. Kan søke på merke til et norsk prudukt, så kommer det opp 90% Temu.

Og jeg har aldri gått inn på Temu, da jeg har null interesse av å handle noe der.

Anonymkode: 7e2e9...882

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slik for alle. 

Anonymkode: 421c5...f89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig enkelt å fjerne Temu fra google, heldigvis. :) Trykk på de tre prikkene over annonsen og velg «blokker», da vil du ikke lengre få de opp. 

Gjør det samme på Facebook og eventuelt andre apper hvor du får opp disse annonsene. 

Anonymkode: 312dd...5a2

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blokkert annonser fra temu, fruugo, og andre lignende butikker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker said:

Veldig enkelt å fjerne Temu fra google, heldigvis. :) Trykk på de tre prikkene over annonsen og velg «blokker», da vil du ikke lengre få de opp. 

Gjør det samme på Facebook og eventuelt andre apper hvor du får opp disse annonsene. 

Anonymkode: 312dd...5a2

Takk!

 

Har irritert meg over dette selv da jeg ikke ønsker å kjøpe noe fra temu eller liknende sider, men har ikke funnet ut hvordan jeg fjernet det fra søkeresultatene mine. Og jeg har aldri vært inne på temu så det er ikke fordi jeg stadig klikker på det at jeg får det opp.

Anonymkode: f8de9...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan også skrive i søkefeltet: ryggsekk site:.no

Da får du kun opp treff på norskregistrerte sider. Om du vil ha fra en spesiell nettside, skriver du feks site:kvinneguiden.no

 

Anonymkode: 59c8e...e13

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.3.2024 den 12.46):

Har du prøvd https://duckduckgo.com/?t=h_ Søkemotor uten sporing. 

Anonymkode: 831ea...92c

Det hjalp, ingen treff fra temu. Tusen takk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.3.2024 den 13.05):

Veldig enkelt å fjerne Temu fra google, heldigvis. :) Trykk på de tre prikkene over annonsen og velg «blokker», da vil du ikke lengre få de opp. 

Gjør det samme på Facebook og eventuelt andre apper hvor du får opp disse annonsene. 

Anonymkode: 312dd...5a2

Takk! Dette har irritert meg også! 

Anonymkode: 9c6b5...2f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...