Gå til innhold

Anonym bruker avslått


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor velger så mange å ikke kunne bruke anonym? Motvirker ytringsfriheten i å måtte identifisere seg. 

Hvor slår man dette av eller på når ny tråd opprettes?

Anonymkode: 38df9...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har sett at de som oppretter tråder rundt enkelte politiske tema velger å fjerne muligheten for å kommentere anonymt. Virker litt som de prøver å kneble andre ved å måtte identifisere sin bruker i disse trådene. Ikke at det nødvendigvis stopper noen.

Anonymkode: 2b82f...dff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Har sett at de som oppretter tråder rundt enkelte politiske tema velger å fjerne muligheten for å kommentere anonymt. Virker litt som de prøver å kneble andre ved å måtte identifisere sin bruker i disse trådene. Ikke at det nødvendigvis stopper noen.

Anonymkode: 2b82f...dff

Ingen brukere kan bestemme dette. Det styres av underforumet man skriver på, om det er tillatt med AB der eller ikke.

Anonymkode: 47095...3e6

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke noe man kan slå av i tråder, men det er enkelte underforum som har sperrer mot bruk av anonym bruker.

Anonymkode: 51764...e66

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er vel ikke noe man kan slå av i tråder, men det er enkelte underforum som har sperrer mot bruk av anonym bruker.

Anonymkode: 51764...e66

Jeg bruker ab likevel.

Anonymkode: 048d3...8c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor velger så mange å ikke kunne bruke anonym? Motvirker ytringsfriheten i å måtte identifisere seg. 

Hvor slår man dette av eller på når ny tråd opprettes?

Anonymkode: 38df9...597

Ingen her inne er annet enn anonyme om man ikke velger å identifisere seg offisielt. 
De som bruker "AnonymBruker" som identitet tar jeg ikke alvorlig, de er troll. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg bruker ab likevel.

Anonymkode: 048d3...8c5

Ikke i de underforumene hvor funksjonen er deaktivert. Der får man ikke opp valget en gang.

Anonymkode: 47095...3e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke i de underforumene hvor funksjonen er deaktivert. Der får man ikke opp valget en gang.

Anonymkode: 47095...3e6

Joda, jeg bruker det i alle forum.

Anonymkode: 048d3...8c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Joda, jeg bruker det i alle forum.

Anonymkode: 048d3...8c5

Da bruker du som sagt ikke underforum som ikke tillater bruk av AB. Det er rett og slett ikke mulig å bruke AB i absolutt alle underforum på KG. Eksempel: Aktuelt-forumet tillater ikke det. 

Anonymkode: 47095...3e6

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gentleman59 skrev (11 minutter siden):

Ingen her inne er annet enn anonyme om man ikke velger å identifisere seg offisielt. 
De som bruker "AnonymBruker" som identitet tar jeg ikke alvorlig, de er troll. 
 

Har nærmest aldri trollet om du ser bort ifra at jeg har vært ironisk. Har ikke fått noe utav å være synlig bruker, derfor velger jeg å heller minske sannsynligheten for å bli gjenkjennt av de jeg er nær i virkeligheten, enn å være synlig for dere. 

Anonymkode: c1e3c...a36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hvorfor velger så mange å ikke kunne bruke anonym? Motvirker ytringsfriheten i å måtte identifisere seg. 

Hvor slår man dette av eller på når ny tråd opprettes?

Anonymkode: 38df9...597

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har nærmest aldri trollet om du ser bort ifra at jeg har vært ironisk. Har ikke fått noe utav å være synlig bruker, derfor velger jeg å heller minske sannsynligheten for å bli gjenkjennt av de jeg er nær i virkeligheten, enn å være synlig for dere. 

Anonymkode: c1e3c...a36

Du skriver vel ikke under fullt navn? Om du skriver noe som er identifiserbart så spiller det jo ingen rolle om du heter "AnonymBruker" eller "JottaGirl123". Ingen vet hvem du er.

Du identifiserer deg ikke og det har ikke en dritt med ytringsfrihet å gjøre.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har nærmest aldri trollet om du ser bort ifra at jeg har vært ironisk. Har ikke fått noe utav å være synlig bruker, derfor velger jeg å heller minske sannsynligheten for å bli gjenkjennt av de jeg er nær i virkeligheten, enn å være synlig for dere. 

Anonymkode: c1e3c...a36

Fair. 
Min ironi og min sarkasme medfølges alltid av #.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jdz skrev (5 minutter siden):

Du skriver vel ikke under fullt navn? Om du skriver noe som er identifiserbart så spiller det jo ingen rolle om du heter "AnonymBruker" eller "JottaGirl123". Ingen vet hvem du er.

Du identifiserer deg ikke og det har ikke en dritt med ytringsfrihet å gjøre.

Forskjellen er at skriver man som JottaGirl123, og setter sammen informasjonen fra de andre kommentarene skrevet med dette brukernavnet, vil det som regel være mulig å finne ut svært mye om vedkommende.

Skriver man som AnonymBruker, er man faktisk anonym.

Anonymkode: 5d7b8...141

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gentleman59 skrev (23 minutter siden):

Fair. 
Min ironi og min sarkasme medfølges alltid av #.

Åja, visste ikke det fantes et tegn. Lurt, takk! 😊

Anonymkode: c1e3c...a36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jdz skrev (6 timer siden):

Du skriver vel ikke under fullt navn? Om du skriver noe som er identifiserbart så spiller det jo ingen rolle om du heter "AnonymBruker" eller "JottaGirl123". Ingen vet hvem du er.

Du identifiserer deg ikke og det har ikke en dritt med ytringsfrihet å gjøre.

Problemet er at Kvinneguiden er full av dritt som kan finne på å følge etter deg i forskjellige tråder.

For eksempel hvis man skriver om problemer med å logge til Internett i en tråd, og senere skriver man i en annen tråd om mat eller forskjellige oppskrifter. Da risikerer man selvfølgelig å få søppel av typen "men du klarer ikke å bruke Internett en gang, så dette vet du ingenting om" eller lignende.        

Anonymkode: a3249...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...