Gå til innhold

Ny bil til 250.000 eller en nyere brukt til 200.000?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser på «ny» bil og har sett meg ut en modell. 
Nå står det mellom brukte, kjørt 10-30.000 km til 190-215.000 fra 2020-21, eller en helt ubrukt til 250.000. Ny har 60 mnd garanti, brukt 18-24 mnd. 

Trenger ikke å ta opp lån om jeg kjøper brukt, kjøper jeg ny må jeg dille med innbytte og sånn. 
 

Anonymkode: 62d61...dca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefaler brukt, dersom verdien er 50 000 mindre når de er 3 år gammel, kan du jo se for deg at den nye du eventuelt kjøper vil synke med det samme på 3 år

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erdusikker skrev (3 minutter siden):

Anbefaler brukt, dersom verdien er 50 000 mindre når de er 3 år gammel, kan du jo se for deg at den nye du eventuelt kjøper vil synke med det samme på 3 år

Egentlig har de sunket mer, nypris da var 300-320.000, så satt forhandleren ned prisen i høst…

Pleier å ha bilene mine en stund, nåværende i 6 år… 

Anonymkode: 62d61...dca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Egentlig har de sunket mer, nypris da var 300-320.000, så satt forhandleren ned prisen i høst…

Pleier å ha bilene mine en stund, nåværende i 6 år… 

Anonymkode: 62d61...dca

Ja, bil er tapsprosjekt uansett. Så er jo fornuftig å begrense taper så mye som mulig, og med en 3 år gammel bil vil du mest sannsynlig ikke ha noe mer problemer enn med en ny

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du alt utstyret du vil ha i den brukte? Ellers er jo prisforskjellen bare omtrent én månedslønn...kjøper du ny, kan du ha full kontroll over alt ved bilen akkurat så lenge som du vil.

Anonymkode: d8c49...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Får du alt utstyret du vil ha i den brukte? Ellers er jo prisforskjellen bare omtrent én månedslønn...kjøper du ny, kan du ha full kontroll over alt ved bilen akkurat så lenge som du vil.

Anonymkode: d8c49...d69

Ja, er samme utstyrsnivå på dem. Det er lagerbiler, så lite rom for endring, eneste man kan bestemme blir vel hvilke farger de har på lager. 

Anonymkode: 62d61...dca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ser på «ny» bil og har sett meg ut en modell. 
Nå står det mellom brukte, kjørt 10-30.000 km til 190-215.000 fra 2020-21, eller en helt ubrukt til 250.000. Ny har 60 mnd garanti, brukt 18-24 mnd. 

Trenger ikke å ta opp lån om jeg kjøper brukt, kjøper jeg ny må jeg dille med innbytte og sånn. 
 

Anonymkode: 62d61...dca

Med denne beskrivelsen ville jeg valg den brukte any day.
Lykke til 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt. Du får mye bedre bil med tanke på størrelse, hester osv. Selv hadde jeg kjøpt audi a4 el a6, passat, bmw 5-serie, Mercedes brukt får 200.000. Bare søk deg opp på motorene, alle biler har en dårlig modell så kansje lurt å finne ut det før du kjøper 😊 

Jeg personlig hadde ikke kjøpt annet enn 2l , minst 140hk, pent interiør, god motor som ikke lett ryker, helst stasjonsvogn, euok helst 2 år, automat, diesel😊

Visst du virkelig ikke bryr deg om type bil, utseende å hester osv så er det bare å kjøpe ny med garanti men..  du får forsatt mere bil får pengene om du kjøper en litt eldre å 200k er jo mer enn nok penger til en god brukt bil 😄

Anonymkode: 353d1...3bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Brukt. Du får mye bedre bil med tanke på størrelse, hester osv. Selv hadde jeg kjøpt audi a4 el a6, passat, bmw 5-serie, Mercedes brukt får 200.000. Bare søk deg opp på motorene, alle biler har en dårlig modell så kansje lurt å finne ut det før du kjøper 😊 

Jeg personlig hadde ikke kjøpt annet enn 2l , minst 140hk, pent interiør, god motor som ikke lett ryker, helst stasjonsvogn, euok helst 2 år, automat, diesel😊

Visst du virkelig ikke bryr deg om type bil, utseende å hester osv så er det bare å kjøpe ny med garanti men..  du får forsatt mere bil får pengene om du kjøper en litt eldre å 200k er jo mer enn nok penger til en god brukt bil 😄

Anonymkode: 353d1...3bb

Jeg kan ikke kjøpe diesel pga korte avstander, gidder ikke tette partikkelfilteret på tre uker og betale ekstra i bom 🤪 Har bensin nå. 

Anonymkode: 62d61...dca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det samme bil du ser på i begge kategorier? Og det skiller bare 50 000 på en helt ny og en som er 2021 modell? Hvilken bil er dette? 

Anonymkode: 30942...2af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for splitter ny. Forskjellen i prisen forsvarer ikke bruktbilkjøpet med redusert nybilsgaranti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteribil eller fossil? Brukte batteribiler har samtidig brukt batteri, og jeg er ikke sikker på hvor lenge et batteri varer. Selv kjører jeg vakker italiensk bensinbil som går veldig bra og snart blir 15 år gammel. Kan ikke bli mer fornøyd.

Anonymkode: 5b8d8...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det samme bil du ser på i begge kategorier? Og det skiller bare 50 000 på en helt ny og en som er 2021 modell? Hvilken bil er dette? 

Anonymkode: 30942...2af

Honda E

Anonymkode: 62d61...dca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Honda E

Anonymkode: 62d61...dca

Veldig godt valg! De er relativt dyre, så jeg hadde forsøkt å prute mer på den nye.

Anonymkode: d8c49...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Veldig godt valg! De er relativt dyre, så jeg hadde forsøkt å prute mer på den nye.

Anonymkode: d8c49...d69

De har jo vært dyrere, advance lå vel på 300-320.000 og nå går de for 249. 

Anonymkode: 62d61...dca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De har jo vært dyrere, advance lå vel på 300-320.000 og nå går de for 249. 

Anonymkode: 62d61...dca

Det er bare 15% rabatt. Mer å gå på.

Anonymkode: d8c49...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er bare 15% rabatt. Mer å gå på.

Anonymkode: d8c49...d69

 

IMG_8450.jpeg

Anonymkode: 62d61...dca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...