Gå til innhold

Dårlig IVF forsøk nummer 1?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har noen her inne opplevd at det første forsøket med IVF gikk skikkelig dårlig? Og bedre heller på nummer 2 kanskje? 😞 Vi fikk ingen egg som overlevde selvom vårt eneste problem er litt nedsatt sædkvalitet og alderen er godt innafor. Er det vanlig at det første forsøket er litt sånn prøv & feile?

Anonymkode: b6a7d...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første forsøkt er litt prøve/feile. 

Her var det også elendig, nummer to bedre, nummer tre dårligst av alle, nummer fire elending, nummer fem bedre... etc. Ingenting feil med noen av oss, og var friske og i slutten av 20-årene. 

Oppsummert - man kan ikke spå noe om disse prosessene. Bare håpe at det fungerer til slutt. 

Anonymkode: 5672b...d70

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er helt normalt spesielt i det offentlige. Der prøver dem og feiler osv. Hos oss brukte vi opp alle 3 forsøkene i det offentlige før vi gikk over til årivat klinikk, da klaffet det på første forsøket. 

Anonymkode: fb8ce...3d3

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mislykket første og andre forsøk, full klaff på tredje.

Anonymkode: 8a0b1...652

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja, dette er helt normalt spesielt i det offentlige. Der prøver dem og feiler osv. Hos oss brukte vi opp alle 3 forsøkene i det offentlige før vi gikk over til årivat klinikk, da klaffet det på første forsøket. 

Anonymkode: fb8ce...3d3

Første forsøk er ikke ulikt i det offentlige og det private. Den store forskjellen er at det private etter tre forsøk har en del informasjon, og i større grad kan gjøre tilpasninger ut i fra hvordan din kropp reagerer. 

Jeg har vært gjennom begge deler. Og opplevde aldri annet enn at jeg følte medisineringen var gjennomtenkt og tilpasset. 

Anonymkode: 5672b...d70

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt ❤️

Anonymkode: 8f8b4...8bd

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 hours ago, AnonymBruker said:

Har noen her inne opplevd at det første forsøket med IVF gikk skikkelig dårlig? Og bedre heller på nummer 2 kanskje? 😞 Vi fikk ingen egg som overlevde selvom vårt eneste problem er litt nedsatt sædkvalitet og alderen er godt innafor. Er det vanlig at det første forsøket er litt sånn prøv & feile?

Anonymkode: b6a7d...a97

Ja. Ingen egg. Andre forsøk 18 egg på frys og baby. 

Anonymkode: 9a47d...348

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her startet vi i det private og første forsøket var det få modne egg etter 8 dager stimulering så jeg ville avbryte selv. Runde to med høyere dose av samme medisiner gikk også galt for da hadde et par av de folliklene vokst seg til cyster så måte avbryte og vente et par måneder. Så runde nr 3, samme dose av samme medisiner.. bare 3 egg. Da var jeg lei av ventinga og gikk for uttak. Fikk to blastocyster som begge to førte til graviditet men endte opp i kjemisk innen 4+3 uker. Så fikk vi komme til St Olavs og der prøvde vi helt andre medisiner og der fikk jeg 10 egg ut, 4 blast og er gravid nå😁

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt normalt (dessverre). Kanskje litt underkommunisert fra klinikkene, men første runde er på mange måter en prøverunde. Jeg fikk ut 0 egg på første uttak, etter denne runden ble dosene og lengden på stimuleringen endret, og vi endte til slutt med en liten frøken (etter mye prøving og feiling!) 


Skjønner godt at du er skuffa, det er en håpløs situasjon å stå i. Men, det er bare å krysse fingrene for at neste forsøk går bedre🤞🏼

Anonymkode: adcb5...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, helt normalt (dessverre). Kanskje litt underkommunisert fra klinikkene, men første runde er på mange måter en prøverunde. Jeg fikk ut 0 egg på første uttak, etter denne runden ble dosene og lengden på stimuleringen endret, og vi endte til slutt med en liten frøken (etter mye prøving og feiling!) 


Skjønner godt at du er skuffa, det er en håpløs situasjon å stå i. Men, det er bare å krysse fingrene for at neste forsøk går bedre🤞🏼

Anonymkode: adcb5...4ae

Tusen takk for oppløftende ord, og gratulerer ❤️

Anonymkode: b6a7d...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.3.2024 den 21.54):

Har noen her inne opplevd at det første forsøket med IVF gikk skikkelig dårlig? Og bedre heller på nummer 2 kanskje? 😞 Vi fikk ingen egg som overlevde selvom vårt eneste problem er litt nedsatt sædkvalitet og alderen er godt innafor. Er det vanlig at det første forsøket er litt sånn prøv & feile?

Anonymkode: b6a7d...a97

Første IVF-forsøket vårt gikk skikkelig dårlig.... fikk ikke ut et eneste egg! Alle eggposene var tomme. Vi lyktes på fjerde forsøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 3 poser, bare 1 var modent, men det ble ikke befrukta. Veldig fint å høre at flere sier at det er en slags prøve den første gangen. Man blir jo ganske matt av det...

Synes det burde være 4 forsøk egentlig, for de sa det samme til meg at "vi visste ikke helt dosen du skulle ha" og at man måtte prøve og feile litt.. Er jo jævla kjipt å miste 1 av 3 forsøk på testing... 

Er det noen som har fått flere enn 3 forsøk (ikke privat)?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wallflower skrev (9 minutter siden):

Hadde 3 poser, bare 1 var modent, men det ble ikke befrukta. Veldig fint å høre at flere sier at det er en slags prøve den første gangen. Man blir jo ganske matt av det...

Synes det burde være 4 forsøk egentlig, for de sa det samme til meg at "vi visste ikke helt dosen du skulle ha" og at man måtte prøve og feile litt.. Er jo jævla kjipt å miste 1 av 3 forsøk på testing... 

Er det noen som har fått flere enn 3 forsøk (ikke privat)?? 

Det telles ikke som et forsøk dersom det ikke er noe å sette tilbake. Så, du har ikke mistet et forsøk da det første forsøket ditt ble avbrutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

aishaaa skrev (17 minutter siden):

Det telles ikke som et forsøk dersom det ikke er noe å sette tilbake. Så, du har ikke mistet et forsøk da det første forsøket ditt ble avbrutt.

Hos en del private klinikker teller det som forsøk selv uten innsett. Det regnes annerledes offentlig og privat. 

Anonymkode: 8f8b4...8bd

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (3 timer siden):

Det telles ikke som et forsøk dersom det ikke er noe å sette tilbake. Så, du har ikke mistet et forsøk da det første forsøket ditt ble avbrutt.

Men det var et egguttak? Har skjønt det som at det var 1. forsøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk privat, så jeg er ikke sikker på hvordan forsøk telles i det offentlige. Men, når det gjelder å få refusjon fra Helfo på medisiner, så er det tilbakesetting som telles som et forsøk. Egguttak uten at noen egg kan settes tilbake telles som avbrutt forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...