Gå til innhold

Drikke grønn te når man "får lyst på noe" mellom måltider, for å gå ned i vekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, lurer på om dere tenker dette er lurt/sunt?

Jeg sørger fortsatt for at jeg spiser nok for kroppen sin del til måltider, men spiser mindre porsjoner nå og sunnere mat enn før. Men sliter fortsatt med den følelsen av at jeg "har lyst på noe" mellom måltider. Er jo egentlig ikke sulten, men får lyst på f.eks. potetgull, sjokolade, etc. Og har begynt med at når jeg får den følelsen så drikker jeg grønn te med sitronsaft i. Av og til spiser jeg bær hvis jeg har det hjemme når jeg får den følelsen, men som regel drikker jeg te nå når jeg kjenner på det.

Da går liksom den følelsen av å ha lyst på noe vekk. Tenker dere dette er en ok måte å kontrollere sånne "cravings" om man kan kalle det, det? Fordi jeg vil gjerne spise sunnere og mindre for å gå ned i vekt, fordi de siste 3 årene har jeg lagt på meg nesten 20 kg og kunne tenkt meg å blitt litt lettere igjen. 

Anonymkode: 4759b...96e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja

Anonymkode: 40d22...04a

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja

Anonymkode: 40d22...04a

Takk for svar 👍

Anonymkode: 4759b...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trikset er å ikke ta noe når du har lyst på noe mellom måltider. For da fortsetter kroppen din å bli vant med å få "noe". Og en dag er ikke te nok, eller noe annet er tilgjengelig.

Du opprettholder en vane som ikke er forenelig med å gå ned i vekt. 

Anonymkode: e99dd...9a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Trikset er å ikke ta noe når du har lyst på noe mellom måltider. For da fortsetter kroppen din å bli vant med å få "noe". Og en dag er ikke te nok, eller noe annet er tilgjengelig.

Du opprettholder en vane som ikke er forenelig med å gå ned i vekt. 

Anonymkode: e99dd...9a9

Te er jo bare vann tilsatt smak uten kalorier. Helt innafor å drikke te.

Anonymkode: 8fc60...c31

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Trikset er å ikke ta noe når du har lyst på noe mellom måltider. For da fortsetter kroppen din å bli vant med å få "noe". Og en dag er ikke te nok, eller noe annet er tilgjengelig.

Du opprettholder en vane som ikke er forenelig med å gå ned i vekt. 

Anonymkode: e99dd...9a9

Kunne det vært greit å starte med å venne seg til å drikke te istedenfor å finne seg snop, og så heller etterpå venne på kroppen å ikke få noe mellom måltidene? For meg er dette vanskelig og når jeg drikker te så går jeg ihvertfall ikke å spiser sjokolade. 

Anonymkode: 4759b...96e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kunne det vært greit å starte med å venne seg til å drikke te istedenfor å finne seg snop, og så heller etterpå venne på kroppen å ikke få noe mellom måltidene? For meg er dette vanskelig og når jeg drikker te så går jeg ihvertfall ikke å spiser sjokolade. 

Anonymkode: 4759b...96e

Drikk teen din med god samvittighet. Masse fordeler. Du får i deg væske, og grønn te har flere helsefordeler som sunn lever, stabilisering av blodsukker og cravings, og det hjelper på fordøyelsen. Absolutt ingen usunn vane.

Anonymkode: 8fc60...c31

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønn te (ikke alle typer.. ikke de billige man finner i matbutikkene , men dyrere merker..) virket blodsukker- stabiliserende for meg. Altså fikk jeg mindre/ikke lyst på både snop , og faktisk heller ikke særlig mat . Kan absolutt anbefale det. 

Anonymkode: 1d7d8...59c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Grønn te (ikke alle typer.. ikke de billige man finner i matbutikkene , men dyrere merker..) virket blodsukker- stabiliserende for meg. Altså fikk jeg mindre/ikke lyst på både snop , og faktisk heller ikke særlig mat . Kan absolutt anbefale det. 

Anonymkode: 1d7d8...59c

Samme her. Sverger til Yogi eller Pukka. ❤️ 

Anonymkode: 52838...95d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...