Gå til innhold

Hva er den best mobiloperatøren jevnt over i sør Norge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i et yrke som krever store geografiske avstander, stort sett over hele sør Norge men mulig det blir noen turer til Nordland også. Hvilken mobiloperatør bør jeg satse på? 
Pris er ikke helt avgjørende men vil såklart ikke betale mer enn nødvendig, men dekning og fart er det desidert viktigste. 
blir abonnement med fri data, så operatøren må tilby dette.

Anonymkode: 80efa...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann. Har tidligere jobber med dette så tror jeg kan gi et godt svar. 
telenor har det beste nettet.

telia er bedre på 5G. Men telenor dekker større område på 4G og tale. Telenor bygger også dekning med en annen frekvens som er mer stabil

så noen som bruker telenor er anbefalt. Talkmore er datterselskap, funker likt, og er litt billigere

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erdusikker skrev (20 minutter siden):

Heisann. Har tidligere jobber med dette så tror jeg kan gi et godt svar. 
telenor har det beste nettet.

telia er bedre på 5G. Men telenor dekker større område på 4G og tale. Telenor bygger også dekning med en annen frekvens som er mer stabil

så noen som bruker telenor er anbefalt. Talkmore er datterselskap, funker likt, og er litt billigere

Takk for svar

det er Telenor jeg også føler frister mest, så fint å få dette bekreftet.

Er det slik at hvis jeg velger Talkmore fremfor Telenor får akkuratt lik hastighet? Har hørt noe om at det er de som har enten Telenor eller telia som blir fokusert for de to om det er noe galt med nettet osv, stemmer dette? 

Anonymkode: 80efa...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Takk for svar

det er Telenor jeg også føler frister mest, så fint å få dette bekreftet.

Er det slik at hvis jeg velger Talkmore fremfor Telenor får akkuratt lik hastighet? Har hørt noe om at det er de som har enten Telenor eller telia som blir fokusert for de to om det er noe galt med nettet osv, stemmer dette? 

Anonymkode: 80efa...121

Er mange som bruker telia, f.eks onecall, mycall, chilimobil og fjordkraft mobil 

er også mange som bruker telenor, f.eks talkmore, happybytes og plussmobil 

så bruker ice og deres datterselskap «nice mobil» ice nettet. Her låner de telia nett der de ikke har dekning selv, men de bytter ikke kundene sine over før de «må», så dersom du har svak ice dekning, men kunne hatt full telia dekning, vil de holde deg på ice.

når det gjelder hastigheter er det sånn at alle reklamerer med at de har «full telenor dekning» eller «full telia dekning». Men selskapene vil prioritere egne kunder. Unntak her er Talkmore og onecall. Talkmore er eid av telenor, så de leier ikke nettet slik andre gjør, de vil da ha samme kvalitet.

onecall er samme selskap som telia, med samme organisasjonsnummer, så de har også full tilgang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chilli Mobil? 

Anonymkode: 03c03...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telenordekning!
Hilsen langtransportsjåfør 

Anonymkode: ab894...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...