Gå til innhold

Gir jeg feil signaler... og hvordan tolke hans signaler.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her er jeg, voksen og selvstendig. Tilfeldigvis treffer på en mann igjennom venner. Egentlig igjennom jobben. Saken er den at vi fikk lett kontakt fra første stund. Liksom samme type menneske.

Men, så begynte han å skrive mye på WhatsApp. Alt mulig. Spøk, jobb, generell prat osv. Jeg svarer på meldingene for å ikke være uhøflig. Men disse mld skjer nå oftere og oftere. Vi ender hver kveld med å tekste om alt mulig helt til vi legger oss.

Poenget er at han har sagt, eller hintet at han liker meg. Men, det har jeg ikke svart noe på. Så, han vet fra min side er det kun snakk om vennskap. Men... gir jeg feil mld når jeg tekster med han hele tiden? For det er jo egentlig uhøflig å ikke svare...

Også er det en ting til... litt pinlig... men, er det vanlig å "liksom" sende bilde at man slapper av... når buksene ikke er på? Så teit men han sender bilde av bena sine mens han ligger i sofaen... ser kun hans ben altså. Men .. kanskje jeg har vært for lenge alene😁

Anonymkode: f8e41...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Poenget er at han har sagt, eller hintet at han liker meg. Men, det har jeg ikke svart noe på. Så, han vet fra min side er det kun snakk om vennskap.

Han hinter at han liker deg. Du svarer ikke på det. Hvordan skal han av det forstå at du kun ønsker vennskap?

Hvis du kun ønsker vennskap må du være tydelig! Menn er dårlige på å tolke hint.

"Per, jeg liker deg som venn, men jeg er ikke interessert i å bli kjæresten din"

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Han vet nok ikke at du ikke liker han når du ikke sier det rett ut. Når dere chatter i timevis og han har ytret at han liker der tror han du er intr.

Så om du kun er int i vennskap bør du være klar på det om han skulle spørre deg ut eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å tekste med han, signaliserer du at du liker å snakke med han.

Spesielt hvis dere tekster mye og ut i sene nattetimer. 

Jeg mener, hvis du snur på det, og du hadde vært interessert i han, og han snakket mye og lenge med deg.. ville du trodd han var interessert?

Hvis svaret er ja, så har du svaret ditt. Du signaliserer at du liker å snakke med han. Hvis han har sagt at han liker deg, så lurer du han egentlig.

Så, sikkert lurt å være ærlig med ham, og roe ned tekstingen, slik at du ikke ender opp med å såre han.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her er jeg, voksen og selvstendig. Tilfeldigvis treffer på en mann igjennom venner. Egentlig igjennom jobben. Saken er den at vi fikk lett kontakt fra første stund. Liksom samme type menneske.

Men, så begynte han å skrive mye på WhatsApp. Alt mulig. Spøk, jobb, generell prat osv. Jeg svarer på meldingene for å ikke være uhøflig. Men disse mld skjer nå oftere og oftere. Vi ender hver kveld med å tekste om alt mulig helt til vi legger oss.

Poenget er at han har sagt, eller hintet at han liker meg. Men, det har jeg ikke svart noe på. Så, han vet fra min side er det kun snakk om vennskap. Men... gir jeg feil mld når jeg tekster med han hele tiden? For det er jo egentlig uhøflig å ikke svare...

Også er det en ting til... litt pinlig... men, er det vanlig å "liksom" sende bilde at man slapper av... når buksene ikke er på? Så teit men han sender bilde av bena sine mens han ligger i sofaen... ser kun hans ben altså. Men .. kanskje jeg har vært for lenge alene😁

Anonymkode: f8e41...36c

Dårlig gjort av deg å la han bruke så mye tid og krefter uten grunn. Ingen mann ligger og skriver sånn uten at han vil mer.

Han tror opplagt du er interressert når du ikke sier fra og..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Poenget er at han har sagt, eller hintet at han liker meg. Men, det har jeg ikke svart noe på. Så, han vet fra min side er det kun snakk om vennskap. Men... gir jeg feil mld når jeg tekster med han hele tiden? For det er jo egentlig uhøflig å ikke svare...

Det er ikke kun vennskap fra hans side, så enten må du være mer klar på det, eller så bør du jekke ned kontakten litt. Du må ikke svare han hele tiden og tekste gjennom hele kvelden for å være høflig.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Også er det en ting til... litt pinlig... men, er det vanlig å "liksom" sende bilde at man slapper av... når buksene ikke er på? Så teit men han sender bilde av bena sine mens han ligger i sofaen... ser kun hans ben altså. Men .. kanskje jeg har vært for lenge alene😁

Anonymkode: f8e41...36c

Nei. Det er ikke vanlig i det hele tatt. 

Du bør være tydelig, for det han driver på med er ganske tydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han vet ikke at det kun er vennskap fra din side, med mindre du har sagt helt tydelig "jeg er ikke interessert i deg, jeg vil kun være venner". 

Ut i fra det du beskriver er han helt tydelig interessert i deg, og han antar du er minst like interessert siden du er med på å chatte hele dagen, og heller ikke responderer med ett tydelig ned når han sender bilde av beina sine....

Anonymkode: 4bb69...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i grunn vært tydlig og sagt ifra at jeg har det fint alene. Vi samarbeider i forhold til jobb prosjekter. Så jeg trenger vennskap og godt forhold til han. Er jo uvennlig å ikke svare. Hvor tydlig kan man være... 

Anonymkode: f8e41...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg har i grunn vært tydlig og sagt ifra at jeg har det fint alene. Vi samarbeider i forhold til jobb prosjekter. Så jeg trenger vennskap og godt forhold til han. Er jo uvennlig å ikke svare. Hvor tydlig kan man være... 

Anonymkode: f8e41...36c

Hvor tydelig? Sånn ca slik: "jeg oppfatter det som at du muligens legger mer i dette vennskapet enn jeg gjør, så jeg vil egentlig bare være tydelig så vi vet hva vi har forholde oss til: vi jobber sammen på prosjekter og har det trivelig sammen, og jeg ønsker ikke noe mer. For meg er dette kun vennskaplig, og vil ikke bli noe mer enn det", og neste gang han sender bilde av nakne bein så svarer du at slike bilder ikke er passende da det tydelig kan oppfattes til å ha seksuell undertone.

"Jeg trives alene" er ikke en avvisning, det du sier er egentlig kun at du ikke er ulykkelig eller desperat. Det er stor forsjell på "jeg trives alene" og "jeg ønsker være alene"

Jeg trivdes også alene, og jeg ønsket samtidig en kjæreste.

Anonymkode: 4bb69...7a7

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh nei, han høres veldig ut som en fyr jeg snakket med for noen år siden. Vi kom godt overens og snakket mye. Stusset litt på at han av og til sendte slike bilder du nevner. Hele greia var i grunn et stort rødt flagg. Han endte opp med å være en narsissistisk dritt på egotripp som bare var ute etter bekreftelse.

Anonymkode: 777c1...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Åh nei, han høres veldig ut som en fyr jeg snakket med for noen år siden. Vi kom godt overens og snakket mye. Stusset litt på at han av og til sendte slike bilder du nevner. Hele greia var i grunn et stort rødt flagg. Han endte opp med å være en narsissistisk dritt på egotripp som bare var ute etter bekreftelse.

Anonymkode: 777c1...227

Fortell mer. Hvilke røde flagg kan man se? Hva la du merke til av de ting som ikke stemte...

Anonymkode: f8e41...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Fortell mer. Hvilke røde flagg kan man se? Hva la du merke til av de ting som ikke stemte...

Anonymkode: f8e41...36c

Hva vil du med en annen kvinnes opplevelse av en annen mann? Du er jo ikke interessert i typen, og trenger bare å lære deg å snakke i klartekst. 

Anonymkode: c3535...61f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...