Gå til innhold

Jeg prøver ut kosthold program! Hvilke endringer ville du gjort i forhold til dette programmet? Legge til og trekke fra!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg får rundt 2200 kcal hver dag når jeg følger dette programmet: 1. Et glass lett melk. 2. Fiskegrateng (2 porsjoner) annenhver dag. Annenhver dag Fjordland kjøttkaker. 3. En banan. 4. Et eple. 5. Et halvt grov brød (10 skiver) med jordbær syltetøy uten sukker. 6. En liter blåbær Biola uten sukker.

Anonymkode: 09648...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen grønnsaker? 

Anonymkode: 60263...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ingen grønnsaker? 

Anonymkode: 60263...7c0

Ertestuing til kjøttkakene hvertfall

Anonymkode: 09648...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg får rundt 2200 kcal hver dag når jeg følger dette programmet: 1. Et glass lett melk. 2. Fiskegrateng (2 porsjoner) annenhver dag. Annenhver dag Fjordland kjøttkaker. 3. En banan. 4. Et eple. 5. Et halvt grov brød (10 skiver) med jordbær syltetøy uten sukker. 6. En liter blåbær Biola uten sukker.

Anonymkode: 09648...591

Oj, ville endret nesten alt 😂 

mer rent kjøtt/fisk, mer grønnsaker (!!), mindre brød. Mer variert og mindre ultreprosessert. Du spiser 2200 kcal, og det er sikkert fint å fortsette med, men du må tenke på sammensetning av mat og næringsstoffer også. 

Anonymkode: d9097...2d0

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må spise mer grønnsaker og skikkelig fisk.

Anonymkode: 4bf15...ef8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil du oppnå med dette kostholdsprogrammet? 

Det virker ensidig og usunt. 

Anonymkode: 60263...7c0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å leve på bare fiskegrateng og fjordland kjøttkaker er ikke akkurat så lurt. 

Anonymkode: 14db7...b59

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle dager er dette for et kostholdsprogram!? 

Går utifra at du har et mål i sikte? Gå ned i vekt? Bygge muskler? Du vinner ingenting på å spise dette.

Anonymkode: 0e27c...c4e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha laget middag selv, og variert mer, og byttet ut 10 brødskiver med 2-3 knekkebrød med mettende pålegg. Jeg ville hatt på mye mer protein, og mye mye mye mer grønnsaker. Jeg ville redusert biola til 1, maks 2 glass.

Er lenge siden jeg har sett noen kalle ettt så usunt kosthold for "kostholdsprogram"...

Anonymkode: 3293c...ac7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg får rundt 2200 kcal hver dag når jeg følger dette programmet: 1. Et glass lett melk. 2. Fiskegrateng (2 porsjoner) annenhver dag. Annenhver dag Fjordland kjøttkaker. 3. En banan. 4. Et eple. 5. Et halvt grov brød (10 skiver) med jordbær syltetøy uten sukker. 6. En liter blåbær Biola uten sukker.

Anonymkode: 09648...591

Absolutt alt er galt med dette "programmet" og lurer på hvordan det er mulig å tro at dette er sunt??

Anonymkode: 365e1...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Å leve på bare fiskegrateng og fjordland kjøttkaker er ikke akkurat så lurt. 

Anonymkode: 14db7...b59

Hvorfor ikke? Noe du tenker/ føler/ synes, eller dokumentert fakta? 
 

TS får i seg fisk, kjøtt, meieriprodukt, frukt og grønnsaker - det er mer variert enn mange andre spiser. 
 

Om dette er gjennomførbart i lengen, så kjør på. 

Anonymkode: 5c746...c37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brød gir en del kalorier. Ville kuttet til maks 5 skiver dagen fordelt over frokost/lunsj/kvelds. Eller spist to knekkebrød per måltid i stedet. Banan/eple eller en grønnsak på siden hvis mindre brød føles mindre mettende. 

Høres kjedelig ut å bytte på fiskegrateng og kjøttkaker. Ville spist en porsjon middag, ikke to. Til fiskegrateng kan du feks ha mye revet gulrot på siden, evt en potet eller to på siden. Begge rettene inneholder karbohydrater som pasta, bearbeidet kjøtt og fløte/smør. Ville valgt noen retter som er sunnere og gir mindre kalorier. 

Feks wok med fiskekake/laks/kylling med ris på siden, rent kjøtt eller fisk med grønnsaker som brokkoli/blomkål/gulrot/spinat og potet/søtpotet/ris, supper er gode alternativ (tilsett egg, kjøtt, linser, restegrønnsaker, kjøttboller ol. for mer fylde). 

Hvis det er slik at du av ulike grunner ikke klarer eller orker å lage fra bunn, så ville jeg variert ferdighetene med fiskeboller, laks, lapskaus, supper, kylling, svinestek osv. 

Er du fysen kan du spise en frukt, grønnsak, en kopp te, fryste druer, en kopp naturellyoghurt med bær.

Anonymkode: 6afae...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor ikke? Noe du tenker/ føler/ synes, eller dokumentert fakta? 
 

TS får i seg fisk, kjøtt, meieriprodukt, frukt og grønnsaker - det er mer variert enn mange andre spiser. 
 

Om dette er gjennomførbart i lengen, så kjør på. 

Anonymkode: 5c746...c37

Ertestuing annenhver dag er ikke akkurat det jeg kaller å få i seg grønnsaker...

Anonymkode: 3293c...ac7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor ikke? Noe du tenker/ føler/ synes, eller dokumentert fakta? 
 

TS får i seg fisk, kjøtt, meieriprodukt, frukt og grønnsaker - det er mer variert enn mange andre spiser. 
 

Om dette er gjennomførbart i lengen, så kjør på. 

Anonymkode: 5c746...c37

Dette er ikke variert i det hele tatt, det er ikke sunt å leve på fabrikkmat til alle måltider året rundt.

Anonymkode: 4bf15...ef8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ville ha laget middag selv, og variert mer, og byttet ut 10 brødskiver med 2-3 knekkebrød med mettende pålegg. Jeg ville hatt på mye mer protein, og mye mye mye mer grønnsaker. Jeg ville redusert biola til 1, maks 2 glass.

Er lenge siden jeg har sett noen kalle ettt så usunt kosthold for "kostholdsprogram"...

Anonymkode: 3293c...ac7

Jeg fikk ikke med meg at det stod ti (!) brødskiver og en hel liter Biola første gangen jeg leste, det er vanvittig.

Anonymkode: 4bf15...ef8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg får rundt 2200 kcal hver dag når jeg følger dette programmet: 1. Et glass lett melk. 2. Fiskegrateng (2 porsjoner) annenhver dag. Annenhver dag Fjordland kjøttkaker. 3. En banan. 4. Et eple. 5. Et halvt grov brød (10 skiver) med jordbær syltetøy uten sukker. 6. En liter blåbær Biola uten sukker.

Anonymkode: 09648...591

Skjønner ikke… skal du spise det samme hver dag!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Prøver du å gå opp i vekt? 

Anonymkode: 50fc6...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er grønnsakene og rene proteiner?

Anonymkode: 48db5...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør i det minste sørge for å få inn de anbefalte 5 om dagen (nå økes det vel til 8). Jeg ville erstattet middagen med grønnsakssuppe eller salat noen dager i uken. Dropp biola og lag smoothie med flere typer frukter og bær. Hvorfor trenger du så mye brød? Ett måltid med 2-3 skiver om dagen bør holde. 

Anonymkode: 40538...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt, alt for mye brød. 

Og 1 liter Biola ?? Drikker du virkelig Biola for 200 kr i uka??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...