Gå til innhold

Kan dere som ikke liker kos fortelle meg hvorfor? Jeg er bare nysgjerrig.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig kosete av meg, men kjæresten min er ikke det i det hele tatt. 

Det å sitte å kose sammen i sofaen når man ser på film, stryke han over ryggen, holde hånd, kysse på kinnet, klemme osv faller meg så naturlig og er et kjærlighetsspråk for meg. Samtidig har jeg lært at ikke alle er sånn, det virker som at noen synes nesten det er irriterende eller nærmest klaustrofobisk med kos.
Kjæresten min er veldig lite kosete 😅  Jeg tar jo initiativ til det i blant, men da føles det nesten litt "forced" og unaturlig. Men siden han vet at det er viktig for meg så hender det at han kommer og gir meg en klem eller stryker meg litt, og det er jo søtt at han tenker på det - men det føles så unaturlig fra hans side, litt sånn "klappe en hund"-stemning 😂

Kan dere som ikke liker kos fortelle meg hvorfor? Jeg er bare nysgjerrig. Hvorfor føler man ikke at man vil kose med kjæresten sin? 

Og er det noen andre som har det slik i forholdet sitt, hvordan påvirker det dere? 

Jeg vil si at jeg er litt sånn midt på treet kosete - er heller ikke klengete. Men i forhold til kjæresten så blir jeg jo det. 

Anonymkode: 4f30d...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest WhisperingWind

Jeg var sånn. Likte ikke å holde hender eller kose utenom sex.

Inntil jeg møtte nåværende kjæreste. Klarer ikke å holde fingrene av han 🤭🤷🏻‍♀️Vi sitter nærmest oppå hverandre🫣😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WhisperingWind skrev (Akkurat nå):

Jeg var sånn. Likte ikke å holde hender eller kose utenom sex.

Inntil jeg møtte nåværende kjæreste. Klarer ikke å holde fingrene av han 🤭🤷🏻‍♀️Vi sitter nærmest oppå hverandre🫣😅

hvorfor tror du at det er sånn med han og ikke de andre? Var du ikke forelsket i de andre?

Anonymkode: 4f30d...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

hvorfor tror du at det er sånn med han og ikke de andre? Var du ikke forelsket i de andre?

Anonymkode: 4f30d...9d7

Jeg var jo forelsket i starten. Men jeg kan ikke sette fingeren på det. Innerst inne visste jeg at de ikke var rett for meg. Jeg ser jo det i etterkant.

Jeg trodde kanskje det bare var sånn jeg var. Men da jeg møtte kjæresten ble jeg plutselig supersøt og romantisk. Har konstant dette behovet for å kysse på han, klemme han, kose og stryke han i håret. Han trekker meg som en magnet. Aldri opplevd lignende før🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så nervøs av å kose av en eller annen grunn og når jeg blir nervøs blir jeg jævlig dårlig i magen.

Anonymkode: ad4a1...33e

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, jeg kan godt sitte inntil kjæresten når jeg ser film. Men å sitte å kose, kysse, stryke på osv., blir jo bare forstyrrende. 
 

Men å få en overraskende klem, et lite kyss innimellom er jo bare koselig (stort sett iallfall). Kan også holde hender innimellom, feks om vi går en liten rusletur sammen. Men det er ikke sånn at jeg konstant må leie han når vi er ute, nei. Liker best å gå på egen hånd😊

Anonymkode: 978ba...ddc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker å kose bare hvis jeg er kjempeforelsket. Ellers blir det kleint

Anonymkode: 73166...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler mer invadert og kvalt ved kos… 

Anonymkode: 7c7bd...d25

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

meg*

Anonymkode: 7c7bd...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ann på. Noen ganger ja om det ikke føles kvelende. Jeg trenger rom , kan sitte nær og ha føtter over meg. Men liker ikke opp i fjeset kos, nufle med nesen og håret mitt liker jeg ikke å bli fiklet i. Jeg må likesom lande . Er fokuset film, ja kan ligge tett å kose. Men i dialog, trenger jeg å se personen ikke ha personen bak meg eller oppunder genseren min. Jeg gir beskjed hva mitt kjærlighet språk er og det er å lage maten, sørge for at det blir ryddig , en god klem og kyss, ord som  glad i deg, takk, det satt jeg pris på. I offentlighet, blikket og en stryk på ryggen. Men nei, jeg er ikke kosete. Jeg lever med smerte hver dag og huden kan føles som glødene kull etter en hard arbeids dag. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg ikke likte kos. Hater når folk klemmer meg osv. har også fått klager på hvor lite fysisk jeg er i tidligere forhold, utenom sex.

Jeg fikk ny kjæreste for et års tid siden og valgte å si i fra tidlig i forholdet at jeg ikke er glad i kos, pjuskende, nussing og for mye fysisk kontakt. Tenkte at det var ryddig siden de fleste liker dette. Det gikk greit sa han, for det likte ikke han heller.

Gjett hvem som er limt fast i hverandre enhver ledige stund? Som stryker og kysser og klemmer hundre ganger om dagen og nærmest ikke klarer å holde fingrene av hverandre?🫣

så vi har sammen konkludert med at vi tok feil, og at vi bare har vært sammen med feil mennesker hele livet. Godt jeg fant ut av det før jeg ble 40😅

Anonymkode: ec302...e4d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste jeg vet! Jeg synes det er veldig irriterende og føler meg skikkelig kvalt. Får lyst til å reise meg fra sofaen og røre på meg.. hvis noen koser meg på armen føler jeg behov for å liksom ts min egen hånd over armen på samme måten som når man får vekk irriterende insekter liksom. Skikkelig klaustrofobisk! 

Anonymkode: 0ed7e...0ba

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

 

Kan dere som ikke liker kos fortelle meg hvorfor? Jeg er bare nysgjerrig. Hvorfor føler man ikke at man vil kose med kjæresten sin? 

 

Anonymkode: 4f30d...9d7

Du sier det selv. Det er litt irriterende og klaustrofobisk 😊. jeg får litt «fnatt» liksom. Har selvfølgelig ingen verdens ting med følelser å gjøre.

Anonymkode: 364a8...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi det bare brukes som et påskudd til sex. 

Anonymkode: a6bd7...292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi det bare brukes som et påskudd til sex. 

Anonymkode: a6bd7...292

Ja, enig. 😔

Anonymkode: f55f0...6d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig glad i å kose med kjæreste.

Nå har dama bestemt seg for at sex er er tilbakelagt kapittel og da får jeg meg ikke til å røre henne på andre måter.

Anonymkode: 32414...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns det kan bli klaustrofobisk og klamt. Hud mot hud blir veldig fort varmt og klamt, stryking på armen eller håret kan kile og føles litt som en flue som er i veien. Men vi koste mer i starten av forholdet enn nå. Heldigvis var begge hjertens enig i at det er ubehaglig å ligge inntil hverandre når man skal sove, i alle fall.

Anonymkode: a0311...3f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og fruen var også sånn i tidligere forhold. Vi advarte hverandre om hver sin dyne, ikke noe pjusking og kosing i sofaen osv. Nå sitter vi klistret oppi hverandre hver gang vi ser film, sover under samme dyne og holder helst hender om vi sover eller går tur.

Virker som det bare er noen personer man “klikker” med angående kosing 😅

 

Anonymkode: 022a9...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født sånn 😅Liker lett massasje, fotmassasje, få stryk på ryggen. Kan gi samme type kos, men klarer ikke sitte tett over lang tid eller ha folk oppi ansiktet lenge. Mann er mye mer kosete og er flink til både å si og vise at han elsker meg. Jeg setter pris på det, selv om jeg inni meg kan tenke at jeg føler for å sitte alene på et isflak noen dager 😆 Det er mitt problem, og han skal ikke føle seg konstant avvist eller føle han irriterer ved å stryke på meg. Prøver å finne en mellomting mellom meg og ham, som med andre kompromiss i livet :)

Anonymkode: d36ec...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...