Gå til innhold

HVA har skjedd med Google-søk?! Får ikke opp like bra treff! instilling? eller har de fucka opp siden?


Teardrop

Anbefalte innlegg

Pleier å søke etter ting jeg skal kjøpe på googlem trykke på "shopping" eller huke av på "salg".
I dag får jeg ingen av disse mulighetene, HVA SKJER?

Hvilke andre søkemotorer finnes der ute?
om dette er den nye google ,fungerer den ikke for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Teardrop skrev (2 minutter siden):

Pleier å søke etter ting jeg skal kjøpe på googlem trykke på "shopping" eller huke av på "salg".
I dag får jeg ingen av disse mulighetene, HVA SKJER?

Hvilke andre søkemotorer finnes der ute?
om dette er den nye google ,fungerer den ikke for meg

Dette har jeg også lagt merke til. Syns også jeg får mindre av det jeg fikk før når jeg søkte på ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har det bare blitt ettersom de dummer ned søkene for å sensurere.

Anonymkode: d90c6...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg søker på noe jeg lurer på å kjøpe et det nesten utelukkende Temu som kommer opp. Uansett hva det er 😂 Temu må jo betale i dyre dommer for markedsføringen på Google 🤪 

Anonymkode: b0eb4...b01

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som snakker om dette for tiden.. men jeg har ikke fulgt med på hva som blir sagt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

svartkatt skrev (2 minutter siden):

Det er mange som snakker om dette for tiden.. men jeg har ikke fulgt med på hva som blir sagt. 

Seriøst? Faan altså, har jeg ikke fått med meg! Håper virkelig jeg hadde klart å være nær en instilling!
Søkemotoren var jo skikkelig bra, nå er den totalt ubrukelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en google nest som har blitt helt ubrukelig! Den klarer ikke svare på noe lengre. Tilogmed været sliter den med 

Anonymkode: 1b3d8...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teardrop skrev (Akkurat nå):

Seriøst? Faan altså, har jeg ikke fått med meg! Håper virkelig jeg hadde klart å være nær en instilling!
Søkemotoren var jo skikkelig bra, nå er den totalt ubrukelig!

Føler det er mange år siden google var bra. Husker den tiden det var forumsøk og lignende, på den tiden fant man alltid bra informasjon på det man søkte etter. Nå er det stort sett bare shopping linker o.l. som kommer opp som resultater.

Anonymkode: cde18...7f5

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google er ødelagt. Nå er det blitt Temu-søk. 

Anonymkode: 1b843...542

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uansett lurt å variere mellom søkemotorer. "Ikke legg alle eggene i samme kurv" som ekspertene sier. Google sitter med ekstremt mye opplysninger om oss etter årevis med søk. Dette er opplysninger som kan brukes til å lage en ganske korrekt psykologisk profil på hver av oss. Det kan være interesser, økonomi, helse,  seksuelle preferanser,  etc etc. Dette er informasjon mange vil betale mye for for å eie. Bruke derfor flere forskjellige søkemotorer når det hentes informasjon på nett.

Anonymkode: 33cb7...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er uansett lurt å variere mellom søkemotorer. "Ikke legg alle eggene i samme kurv" som ekspertene sier. Google sitter med ekstremt mye opplysninger om oss etter årevis med søk. Dette er opplysninger som kan brukes til å lage en ganske korrekt psykologisk profil på hver av oss. Det kan være interesser, økonomi, helse,  seksuelle preferanser,  etc etc. Dette er informasjon mange vil betale mye for for å eie. Bruke derfor flere forskjellige søkemotorer når det hentes informasjon på nett.

Anonymkode: 33cb7...2ce

jeg vet KUN om google. belær og informer meg gjerne om andre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.3.2024 den 16.43):

Hver gang jeg søker på noe jeg lurer på å kjøpe et det nesten utelukkende Temu som kommer opp. Uansett hva det er 😂 Temu må jo betale i dyre dommer for markedsføringen på Google 🤪 

Anonymkode: b0eb4...b01

Ja, her også, og jeg hater det! Grrr. Kommer aldri til å kjøpe noe av all den plasten og juggelet de selger der. Hater at Temu blokkerer ut alle andre treff på søket mitt og at Temu havner først. Har med vilje aldri klikket på en eneste av Temu treffene, i håp om at algoritmer og sånt skal sjalte dem ut, men nei. De fortsetter å komme øverst.  Irriterende, for å si det mildt.

Men ja, jeg har også lagt merke til dårligere treff og valg på googlesøk en tid nå og har irritert meg skikkelig over det. Trodde det var noe jeg hadde gjort feil eller kommet borti noen innstillinger e.l. Bruker Chromebook for tiden, og den er ganske ny, så trodde jeg var uvant med den eller noe.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Teardrop skrev (6 minutter siden):

jeg vet KUN om google. belær og informer meg gjerne om andre!!

Ikke meg du spurte, men Bing.... er ikke det Microsofts egen søkemotor, som de har stuet inn på alle pc'ene de selger? Aldri prøvd den, men den popper opp som alternativ på den vanlige Windows-pc'en min iblant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler dere mye på Temu? Prøvde et par vilkårlige søk på et par vilkårlige produkter på Google, og fikk INGEN treff fra Temu, verken i Chrome, Firefox eller Vivaldi.

Anonymkode: b4125...dcf

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Handler dere mye på Temu? Prøvde et par vilkårlige søk på et par vilkårlige produkter på Google, og fikk INGEN treff fra Temu, verken i Chrome, Firefox eller Vivaldi.

Anonymkode: b4125...dcf

Aldri, men får opp masse temu jeg å.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det irriterer meg at google maps ikke kommer opp som et valg når jeg søker opp steder lenger

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (21 timer siden):

Ikke meg du spurte, men Bing.... er ikke det Microsofts egen søkemotor, som de har stuet inn på alle pc'ene de selger? Aldri prøvd den, men den popper opp som alternativ på den vanlige Windows-pc'en min iblant.

Bing er jo helt elendig på søk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motelvibes skrev (Akkurat nå):

Bing er jo helt elendig på søk.

Ja, sikkert. Jeg har som sagt aldri prøvd den, men det var den eneste jeg kom på og svarte den jeg siterte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (21 timer siden):

Ikke meg du spurte, men Bing.... er ikke det Microsofts egen søkemotor, som de har stuet inn på alle pc'ene de selger? Aldri prøvd den, men den popper opp som alternativ på den vanlige Windows-pc'en min iblant.

Bing er verre enn Google på alt bortsett fra bildesøk.

Anonymkode: d90c6...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...