Gå til innhold

Master i karriereveiledning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Håper noen her har gått master eller årsstudium i karriereveledning og vil fortelle litt om studiet. Ting jeg lurer på : vanskelighetsgrad, jobbmuligheter, lønn, obligatorisk oppmøte under studiet, hvor ofte? Mulig å kombinere dette med 100% (- permisjon for obligatorisk oppmøte).
  
 

Anonymkode: 92529...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne her har jeg også lurt på! Er det ingen som har tatt denne retningen?😄

Anonymkode: 804df...ca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Denne her har jeg også lurt på! Er det ingen som har tatt denne retningen?😄

Anonymkode: 804df...ca2

«Ingen»? Selvfølgelig er det flere som har gjort det - hvis ikke hadde studiet blitt lagt ned..

Anonymkode: 48922...a92

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

«Ingen»? Selvfølgelig er det flere som har gjort det - hvis ikke hadde studiet blitt lagt ned..

Anonymkode: 48922...a92

Drukket eddik i dag?

Anonymkode: fb88a...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Håper noen her har gått master eller årsstudium i karriereveledning og vil fortelle litt om studiet. Ting jeg lurer på : vanskelighetsgrad, jobbmuligheter, lønn, obligatorisk oppmøte under studiet, hvor ofte? Mulig å kombinere dette med 100% (- permisjon for obligatorisk oppmøte).
  
 

Anonymkode: 92529...3dc

Det er en betraktelig forskjell i vanskelighetsgrad mellom et årsstudium og et masterstudium. Et årsstudium er på lavere nivå, og krever vanligvis bare generell studiekompetanse, mens et masterstudium krever (minst) bestått bachelor med karakteren C eller høyere i snitt, og av og til relevant arbeidserfaring i tillegg. Du vil derfor være bedre kvalifisert m.t.p. jobb med en master. Lønn er det vanskelig å si noe om, fordi det vil variere med stilling og arbeidsgiver. Om det er obligatorisk oppmøte, vil også kunne variere mellom de ulike universitetene, og om du tar studet på heltid eller deltid. 

USN tilbyr masterstudie i karriereveiledning på deltid over 8 semester (4 år) , med 8 samlingsdager fordelt på 3 samlinger pr. semester. Det bør dermed være mulig å kombinere med jobb. På masternivå er det vanligvis ikke krav om obligatorisk oppmøte på alle samlinger, så lenge man deltar på andre evt. obligatoriske aktiviteter og leverer arbeidskrav og eksamen. For å få opptak kreves minst 2 års relevant yrkespraksis etter fullført bachelor. 

Høgskolen i Innlandet har et liknene studietilbud (deltid samlingsbasert over 4 år) med tilsvarende opptakskrav. De har krav om relevant praksisplass dersom du ikke arbeider med karriereveiledning til daglig.

Du kan også lese mer om jobbmuligheter her og her.

OsloMet har et årsstudium i karriereveiledning og sosialpedaogisk rådgivning, som kan tas på deltid over 2 år og kombineres med jobb. Opptakskrav er generell studiekompetanse eller realkompetanse. De krever også en studieavgift på  kr. 24500,- pr. emne.

Jeg vet at dette ikke var helt det du spurte etter, TS, men håper det kan være til hjelp likevel.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et helt masterstudium for å kunne veilede andre i yrkesvalg?

Høres veldig unødvendig ut, jeg ville tatt et årsstudium og helle master i noe mer allsidig og anvendelig

Anonymkode: fa0d4...45d

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Drukket eddik i dag?

Anonymkode: fb88a...96e

Nei. 

Anonymkode: 48922...a92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...