Gå til innhold

Hvilken hårfjerningslaser til hjemmebruk? Store prisforskjeller


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe en IPL-laser til hjemmebruk, men er usikker på hvilken jeg skal kjøpe. Ser det er ganske store prisforskjeller bare innenfor ett merke. Philips Lumea finnes i mange varianter på f.eks. Elkjøp, og den dyreste koster 6999,-. Er den eneste forskjellen på den og de andre at den har flere ulike hoder? Trenger man alle disse hodene? Jeg tenker å bruke den først og fremst på bikinilinje, men også på legger og i armhulene. Jeg har mørke hår og veldig lys hud, så sånn sett burde alt ligge til rette for et godt resultat. 

Anonymkode: af26d...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har den Alvaskin, 3000 tror jeg den kostet. Gjorde det en gang i uka i 12 uker, på leggene. Har lys hud, sorte hår. Merker at hårene vokser saktere.. Men ikke noen er borte. 

Anonymkode: 33a7b...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som skrev over... Kan legge til at jeg tok laser på bikinikant fire ganger for veldig mange år siden, de håra har ikke kommet igjen. Tok på Langeland klinikken 

Anonymkode: 33a7b...a8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en fra Braun som jeg kjøpte for et par år siden. Veldig fornøyd med den, vil si at hårveksten på bein og armer er redusert med 90%, det som er igjen vokser også saktere. Har hatt dårligere effekt under armene. Det fulgte to hoder med min, men jeg har kun brukt det ene. 

Anonymkode: 93e8d...110

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt noen runder med diodelaser i salong, det fjernet en del på bikinilinjen og reduserte mengden på kjønnsleppene, men er for kostbart til at jeg kan bruke det over alt. Så bruker en ipl laser fra braun hjemme, legger, lår, armhuler, intimområdee for vedlikehold. Det vokser veeeeeldig sakte og mykt ut, barberer 1-2 ganger i måneden, før laserbehandling. Anbefales!!

Anonymkode: 423f9...e25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MalloryK skrev (På 26.3.2024 den 14.37):

Gjør det vondt?

Nei, IPL gjør ikke vondt. Du kan kjenne litt varme, men det er mye mer behagelig enn epilering eller voksing synes jeg. Jeg brukte Alvaskin sin i 2022 og er fortsatt hårfri. Men man må jo huske de vedlikeholdsehandlingene da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, av og til kan man få et knip som noen klyper, men sjeldent. Ellers kjenner man ikke noe.

Har en Braun, men synes ikke det har gitt heeelt den store effekten dessverre. Brukt ukentlig siden november 2023.

Håret på leggene og bikinilinjen vokser saktere, og med godvilje til så har jeg kanskje noe færre hår. 
Synes ikke det har noe effekt under armene. 

Anonymkode: adb0a...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får Alvaskin på ebay, men uten Alvaskin merket til pluss/minus 500 kr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OxBall skrev (På 1.4.2024 den 0.37):

Du får Alvaskin på ebay, men uten Alvaskin merket til pluss/minus 500 kr. 

Og så skjer det noe og det er ingen firma bak som du kan snakke med, jeg vil heller bruke litt mer og være sikker på at jeg har noen (her et norsk firma) å henvende meg til skulle noe skje. Men det er selvfølgelig en personlig preferanse.

Anonymkode: 46590...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

Og så skjer det noe og det er ingen firma bak som du kan snakke med, jeg vil heller bruke litt mer og være sikker på at jeg har noen (her et norsk firma) å henvende meg til skulle noe skje. Men det er selvfølgelig en personlig preferanse.

Anonymkode: 46590...0ac

Skal man bruke opp mot 3000kr på et slikt produkt, så velg heller braun eller phillips. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man bruke det i ansiktet? 

Anonymkode: 7adba...b51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en Braun som var beregnet for klinikkbruk. Det hjalp ikke, etter 2 års bruk gikk den i søpla. Vurderer Alvaskin nå, men er usikker på om det er bortkasta penger.

Anonymkode: ec71b...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 4/6/2024 at 6:41 PM, AnonymBruker said:

Jeg kjøpte en Braun som var beregnet for klinikkbruk. Det hjalp ikke, etter 2 års bruk gikk den i søpla. Vurderer Alvaskin nå, men er usikker på om det er bortkasta penger.

Anonymkode: ec71b...74c

Du burde heller tatt kontakt med butikken. Braun har 2 års garanti på produktene sine.

IPL fungerer best om vinteren, når huden er på sitt lyseste og hårene på det mørkeste. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 6.4.2024 den 19.35):

Kan man bruke det i ansiktet? 

Anonymkode: 7adba...b51

Ja, du kan bruke de fleste i ansiktet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.4.2024 den 19.41):

Jeg kjøpte en Braun som var beregnet for klinikkbruk. Det hjalp ikke, etter 2 års bruk gikk den i søpla. Vurderer Alvaskin nå, men er usikker på om det er bortkasta penger.

Anonymkode: ec71b...74c

Du sier at det ikke hjalp. Fulgte du bruksanvisningen og utførte behandlingene ukentlig? Helt enig med OxBall, du burde ha tatt kontakt med Braun om produktet var defekt og fortsatt innen garantiperioden. Alvaskin tilbyr også 2 års granti og du kan teste den in 90 dager for å se om du oppnår bedre resultater enn med Braun. Men tålmodighet er nøkkelen for best resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...