AntiBullshit Skrevet 19. april #61 Del Skrevet 19. april Blåttvann skrev (3 timer siden): Det er fint at alle har samme nivå, men ikke når nivået er så lavt. Jeg synes ikke knoting og hastverk er så gøy å se på. Og man kan ikke ta med seg noen tips eller triks. Var det så få søkere til dette programmet at det ikke var mulig å finne folk som har tatt i en hammer før? Jeg synes også deltakerne er litt kjedelige. De to parene der det er en mann og en dame glemmer jeg ansiktene på. Har ikke peiling på hva de heter, eller hvilken farge de har på hytta. Men det kan si mer om meg enn om dem da... 😅 Faktisk husket jeg ikke helt med en gang hvem som vant forrige uke eller denne uka men klarte å ressonere meg frem til det på bakgrunn av en av deltakernes utseende. Satser på at ekteparet får en hammer etterhvert, de er flinke synes jeg. Som vanlig dømte Aina etter personlig smak. Den brunfargen inne hos venninnene var helt grusom spør du meg. Og så fælt utført. Enig, hadde i grunn vært gøy om de kjørte en sesong med profesjonelle håndverkere. Er jo mange som har en snekker/elektriker/rørlegger-kjæreste som man pusser opp med, og selv om de ofte er handy er det ikke alltid de har helt peiling på farge og stil, så en sesong med ordentlige håndverker og noen med interesse for interiør hadde jeg likt å se! Da hadde man nok fått langt mer inspirasjon og tips til hvordan feks et lite soverom kan løses på en god og lur måte heller enn en amatørmessig gjennomføring 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet 19. april #62 Del Skrevet 19. april Krukken Jamina og Stine støpte var superfin! 🤩 Noen som vet hvor man kan få tak i slike former? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollebolle Skrevet 21. april #63 Del Skrevet 21. april Jeg har ikke sett så mye på i år. Klarer Aina å være objektiv eller favoriserer hun fortsatt de som har samme stil som henne? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 21. april #64 Del Skrevet 21. april (endret) Mollebolle skrev (7 timer siden): Jeg har ikke sett så mye på i år. Klarer Aina å være objektiv eller favoriserer hun fortsatt de som har samme stil som henne? Vil si hun er som før. F.eks. fikk ikke ekteparet "lov" til å innrede soverommet slik de ønsket fordi Aina mente man ikke kan pynte for mye på et soverom fordi da finner man ikke roen. Men noen liker det jo ting og blir roligere av det. Ekteparet sier som de må si at Aina kom med gode tips. Men lesbene er jo helt tydelig maksimalister og hadde nok ønsket å ha det slik de planla å ha det vil jeg tro, veldig rart å planlegge for noe man ikke vil ha liksom. Jeg skjønner jo at Aina må dømme etter noen regler, men at et soverom ikke kan innredes sånn eller slik er jo bare tull. Interiørregler handler mer om helhet. I tillegg mener hun at man må ha kalde eller varme farger på soverommet, husker ikke hva hun mente der. Sikkert varme farger fordi Aina mener det gir lunhet. Problemet er jo at mange blir veldig varme om natten og ønsker kanskje kalde farger fordi de forbinder varme og lune farger med å svette om natta. Folk er ulike, man trives i ulike omgivelser. Men Aina irettesetter altså ut i fra hva hun selv mener er riktig. (Og apropos interiørregler så var Aina designer i Tid for hjem på TV2. Husker veldig godt at hun pusset opp et lite stuekjøkken for en småbarnsfamilie og de fikk to ubehagelige småstoler med ryggen vendt mot TV-en og en svær madrass-daybed foran det eneste vinduet i stuekjøkkenet og daybeden ble rammet inn på en slik måte at det tok masse av lysinnslippet til resten av rommet. Aina var kjempefornøyd og sa at hun alltid hadde ønsket seg daybed hjemme hos seg selv..!? Trodde de skulle pusse opp for andre folk jeg... Men uansett, barnefamilien fikk ingen sofa og Aina hadde snudd hele stua slik at det ikke var plass til å sette inn en sofa senere fordi det ble satt opp en peis på den eneste langveggen. Så ja da, hun er en skikkelig ekspert! Trenger jeg å si at familien senere sa at det ikke funket for dem?) https://www.tv2.no/underholdning/tid-for-hjem/barnefamilien-reagerte-pa-n-ting-etter-oppussingen-ser-du-hva/13903835/ Endret 21. april av Blåttvann 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tufsetrollet Skrevet 22. april #65 Del Skrevet 22. april AntiBullshit skrev (På 19.4.2024 den 14.51): Enig, hadde i grunn vært gøy om de kjørte en sesong med profesjonelle håndverkere. Er jo mange som har en snekker/elektriker/rørlegger-kjæreste som man pusser opp med, og selv om de ofte er handy er det ikke alltid de har helt peiling på farge og stil, så en sesong med ordentlige håndverker og noen med interesse for interiør hadde jeg likt å se! Da hadde man nok fått langt mer inspirasjon og tips til hvordan feks et lite soverom kan løses på en god og lur måte heller enn en amatørmessig gjennomføring Det var jo det da far og datter vant, men da ble det jo ramaskrik! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rfa Skrevet 22. april #66 Del Skrevet 22. april tufsetrollet skrev (4 minutter siden): Det var jo det da far og datter vant, men da ble det jo ramaskrik! Synes det var veldig ufortjent, slik jeg ser det var han en helt normal 50 åring som hadde faktisk forbereder seg litt etter å ha blitt valgt inn som deltager. At folk blir melder seg på, blir valgt og ikke gidder å prøve å for eks bygge og innrede en bod i hagen er for meg en gåte. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet 22. april #67 Del Skrevet 22. april tufsetrollet skrev (13 minutter siden): Det var jo det da far og datter vant, men da ble det jo ramaskrik! Nei det stemmer ikke, er man elektriker, rørlegger, snekker eller annen type håndverker med fagbrev så får man ikke lov til å delta på sommerhytta og sånn har det alltid vært. Det var derimot ingen begrensninger i castingen hva gjelder hobby-snekkere tidligere, noe som førte til flere sesonger med "feige lag" hvor enkelte (typisk eldre) deltakere hadde mye erfaring fra tidligere uten å være snekker av yrke. Usikker på om dette er noe de sjekker opp i nå, siden det virker å være stadig grønnere deltakere som castes 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet 22. april #68 Del Skrevet 22. april Blåttvann skrev (19 timer siden): Vil si hun er som før. F.eks. fikk ikke ekteparet "lov" til å innrede soverommet slik de ønsket fordi Aina mente man ikke kan pynte for mye på et soverom fordi da finner man ikke roen. Men noen liker det jo ting og blir roligere av det. Ekteparet sier som de må si at Aina kom med gode tips. Men lesbene er jo helt tydelig maksimalister og hadde nok ønsket å ha det slik de planla å ha det vil jeg tro, veldig rart å planlegge for noe man ikke vil ha liksom. Jeg skjønner jo at Aina må dømme etter noen regler, men at et soverom ikke kan innredes sånn eller slik er jo bare tull. Interiørregler handler mer om helhet. I tillegg mener hun at man må ha kalde eller varme farger på soverommet, husker ikke hva hun mente der. Sikkert varme farger fordi Aina mener det gir lunhet. Problemet er jo at mange blir veldig varme om natten og ønsker kanskje kalde farger fordi de forbinder varme og lune farger med å svette om natta. Folk er ulike, man trives i ulike omgivelser. Men Aina irettesetter altså ut i fra hva hun selv mener er riktig. (Og apropos interiørregler så var Aina designer i Tid for hjem på TV2. Husker veldig godt at hun pusset opp et lite stuekjøkken for en småbarnsfamilie og de fikk to ubehagelige småstoler med ryggen vendt mot TV-en og en svær madrass-daybed foran det eneste vinduet i stuekjøkkenet og daybeden ble rammet inn på en slik måte at det tok masse av lysinnslippet til resten av rommet. Aina var kjempefornøyd og sa at hun alltid hadde ønsket seg daybed hjemme hos seg selv..!? Trodde de skulle pusse opp for andre folk jeg... Men uansett, barnefamilien fikk ingen sofa og Aina hadde snudd hele stua slik at det ikke var plass til å sette inn en sofa senere fordi det ble satt opp en peis på den eneste langveggen. Så ja da, hun er en skikkelig ekspert! Trenger jeg å si at familien senere sa at det ikke funket for dem?) https://www.tv2.no/underholdning/tid-for-hjem/barnefamilien-reagerte-pa-n-ting-etter-oppussingen-ser-du-hva/13903835/ Det virker å være en gjenganger med mange interiør-folk at de virkelig hater tanken på at man i hverdagen ser på TV. Synes jeg ofte ser at de innreder rom på en måte som legger opp til at man enten skal titte ut av vinduet eller inn i peisen, noe man selvsagt gjør fra tid til annen, men de aller fleste vil jeg tro ser mer på TV når de skal slappe av. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 22. april #69 Del Skrevet 22. april (endret) tufsetrollet skrev (3 timer siden): Det var jo det da far og datter vant, men da ble det jo ramaskrik! Det var bare far i det paret som var svært erfaren. I finaleuka skulle deltakerne bytte på å snekre noe greier og dattera klarte ikke engang holde hammeren omtrent. Pappan hadde tatt all snekringen hele sesongen mens hun plantet blomster og shoppet (av det vi fikk se). Og problemet er at de ble satt i samme sesong med spesielt to andre par som hadde null erfaring. Anna og Jone hadde forberedt seg hvertfall. Endret 22. april av Blåttvann 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookiesandcream Skrevet 23. april #70 Del Skrevet 23. april Blåttvann skrev (15 timer siden): Det var bare far i det paret som var svært erfaren. I finaleuka skulle deltakerne bytte på å snekre noe greier og dattera klarte ikke engang holde hammeren omtrent. Pappan hadde tatt all snekringen hele sesongen mens hun plantet blomster og shoppet (av det vi fikk se). Og problemet er at de ble satt i samme sesong med spesielt to andre par som hadde null erfaring. Anna og Jone hadde forberedt seg hvertfall. Jeg skjønte aldri hvorfor det var så mye kritikk av far og datter. Det er ikke utelukkende en snekkerkonkurranse. De blir også vurdert på farger, stil, møbler, pynt, planter og blomster. Om én i paret er god til å snekre og den andre tar seg av planlegging, innkjøp, beplanting, vanning osv, så synes jeg det er helt fair. Det tar faktisk mye tid det også, og da slipper den andre å tenke på det og kan bare snekre i fred. Det må være opp til parene selv å bestemme hvem som har ansvar for hva. Det ene paret i årets sesong gjør det samme. Hun ene snekrer mens hun andre shopper. Så er det jo selvfølgelig smak og behag om man likte stilen deres osv., men det er jo ikke opp til seerne å bestemme, men dommerne og naboene osv. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tufsetrollet Skrevet 23. april #71 Del Skrevet 23. april tufsetrollet skrev (21 timer siden): Det var jo det da far og datter vant, men da ble det jo ramaskrik! Jeg ser jeg både leste og svarte litt fort 🙂 Syns de fikk ufortjent mye pes, for som det blir skrevet lenger opp; selvfølgelig kan han en del! Uten å være profesjonell 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 23. april #72 Del Skrevet 23. april (endret) Cookiesandcream skrev (4 timer siden): Jeg skjønte aldri hvorfor det var så mye kritikk av far og datter. Det er ikke utelukkende en snekkerkonkurranse. De blir også vurdert på farger, stil, møbler, pynt, planter og blomster. Om én i paret er god til å snekre og den andre tar seg av planlegging, innkjøp, beplanting, vanning osv, så synes jeg det er helt fair. Det tar faktisk mye tid det også, og da slipper den andre å tenke på det og kan bare snekre i fred. Det må være opp til parene selv å bestemme hvem som har ansvar for hva. Det ene paret i årets sesong gjør det samme. Hun ene snekrer mens hun andre shopper. Så er det jo selvfølgelig smak og behag om man likte stilen deres osv., men det er jo ikke opp til seerne å bestemme, men dommerne og naboene osv. Jeg mener man legger opp til svært feige lag når én kan så mye som han. Deltakerne kjemper om en voldsomt verdifull premie i 10uker og jobber ræva av seg. Tar ut ferie og fri fra jobb, går glipp av lønn (de blir bare kompensert for faste utgifter). Mister tid med venner og familie. En deltaker mistet et nært familiemedlem under innspilling (Lise) og måtte likevel tilbake til Sommerhytta for å jobbe på og fikk ikke brukt siste tid sammen med avdøde pga innspillingen... Jeg reagerer ikke egentlig på at én tar snekringen og én tar styling og planting. Men det er jo ikke greit for de andre parene som må lære seg alt fra scratch å konkurrere mot en som kan alt fra før. Det ble også skrevet flere steder at daddy ikke hadde fortalt alt han hadde snekret opp igjennom til castingen. Der hadde han sagt at han hadde bygget en platting med en kompis og hjulpet med flislegging hos en annen, noe i den duren. Men han var kjent for å hjelpe til hos de fleste fordi han er så flink. Det ser man jo også, han vet hvordan alt av verktøy og materialer skal brukes og knoter aldri. Blir som å jukse seg til hytte. Hadde det vært snakk om en mye mindre premie og mye mindre innsats så hadde jeg ikke brydd meg så mye, men en konkurranse over 10uker hvor deltakerne ofrer svært mye for å delta burde være rettferdig fra start mener jeg. Endret 23. april av Blåttvann 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rfa Skrevet 23. april #73 Del Skrevet 23. april Blåttvann skrev (2 timer siden): Det ble også skrevet flere steder at daddy ikke hadde fortalt alt han hadde snekret opp igjennom til castingen. Der hadde han sagt at han hadde bygget en platting med en kompis og hjulpet med flislegging hos en annen, noe i den duren. Men han var kjent for å hjelpe til hos de fleste fordi han er så flink. Det ser man jo også, han vet hvordan alt av verktøy og materialer skal brukes og knoter aldri. Blir som å jukse seg til hytte. Hadde det vært snakk om en mye mindre premie og mye mindre innsats så hadde jeg ikke brydd meg så mye, men en konkurranse over 10uker hvor deltakerne ofrer svært mye for å delta burde være rettferdig fra start mener jeg. Saken er vel litt at det er jo bare noe en kan forvente av en voksen mann. Det er veldig få som har gjort så lite som deltagerene som er med nå om en ikke har vokst opp midt i byen uten hus eller hytte el.l. å passe på. Det rare er at en har endt med at for å kompensere for det så har en gått den veien at ingen skal kunne noe som helst og aller helst heller ikke ha hatt noen interesse for det. Nå virker det jo som folk har mindre erfaring enn hva jeg selv hadde når jeg gikk på ungdomsskolen. Det mest forbausende nå er jo at om du får vite at du er blitt godkjent så tar det jo litt tid til innspilling, hvorfor virker det som ingen bruker en kalori på å øve deg på ting og prøve å lese seg opp på teori før en skal til med innspilling. 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Skrevet 23. april #74 Del Skrevet 23. april Jeg ønsker meg en Sommerhytta Spesial, hvor man besøker tidligere vinnere og ser hvordan det ser ut nå. Når de ikke lenger er bundet av Ainas ønsker, hva skjer da? 🤭 Er vel hvertfall to av hyttene som er solgt (Knut&Kjartan, Sara&Ibrahim hvertfall), men for de som beholdt dem hadde det jo vært gøy å se. Jeg savner fortsatt Lyseren hvor hyttene var forskjellige og man skjønte hvor man var hele tiden! 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tufsetrollet Skrevet 23. april #75 Del Skrevet 23. april Ginny skrev (33 minutter siden): Jeg ønsker meg en Sommerhytta Spesial, hvor man besøker tidligere vinnere og ser hvordan det ser ut nå. Når de ikke lenger er bundet av Ainas ønsker, hva skjer da? 🤭 Er vel hvertfall to av hyttene som er solgt (Knut&Kjartan, Sara&Ibrahim hvertfall), men for de som beholdt dem hadde det jo vært gøy å se. Jeg savner fortsatt Lyseren hvor hyttene var forskjellige og man skjønte hvor man var hele tiden! Hvor har du leste at Sara og Ibrahim solgte hytta? Ikke sett det 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LibertyNoCap Skrevet 23. april #76 Del Skrevet 23. april rfa skrev (8 timer siden): Hvorfor virker det som ingen bruker en kalori på å øve deg på ting og prøve å lese seg opp på teori før en skal til med innspilling. Noen av de har nok øvd litt. Men som med andre tvprogram så er nok en del av castingen hentet inn fra generelle søknader, og kan hentes inn tett inn på innspilling. Av ulike årsaker. Om du søker om å få være med på ett Tvprogram, så kan de bruke personaliene dine til å caste til andre programmer. F.eks. du søker på Farmen men kommer ikke med, og senere blir castet til Sommerhytta og får tilbud der i stedet. Intervjuene man ser under innspilling blir mye regissert, og du blir coachet til å svare på en viss måte så du ikke fremstår som likegyldig til konseptet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fjær Skrevet 23. april #77 Del Skrevet 23. april De to venninnene, nevnte at de ikke brukte pengene slik at de fikk med seg penger hjem etter at alt var ferdig. Sagt i spøk. Men er det faktisk slik at de pengene de får i ukesoppdrag kan samles opp og deltakerne får de som sine? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Skrevet 24. april #78 Del Skrevet 24. april tufsetrollet skrev (22 timer siden): Hvor har du leste at Sara og Ibrahim solgte hytta? Ikke sett det 😅 Aner ikke, det var lenge siden. Men ut fra det jeg får opp nå av sladder kan det se ut til at de skulle selge en leilighet heller? Så svaret er at jeg vet ikke, det kan hende jeg blander ett eller to år gammelt sladder om salg av leilighet med noe helt annet. Ikke hør på meg 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Skrevet 24. april #79 Del Skrevet 24. april fjær skrev (15 timer siden): De to venninnene, nevnte at de ikke brukte pengene slik at de fikk med seg penger hjem etter at alt var ferdig. Sagt i spøk. Men er det faktisk slik at de pengene de får i ukesoppdrag kan samles opp og deltakerne får de som sine? Det var hvert fall sånn før at budsjettet for en uke ikke kunne overføres til neste gang. Det er jo fort mange penger, så hvis de kan spare på budsjettet for å ta med pengene hjem så blir jo det helt feil. Hvis de ser at de ikke har sjans så blir det jo fort til at man kutter ned på alt for å ha cash med ut av konkurransen.. På den andre siden, får de med seg møbler og pynt kjøpt med budsjettpenger? Vet de får premier de vinner (der tvillingene f.eks vant hvert sitt boblebad 😆 ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 24. april #80 Del Skrevet 24. april Ginny skrev (7 timer siden): Det var hvert fall sånn før at budsjettet for en uke ikke kunne overføres til neste gang. Det er jo fort mange penger, så hvis de kan spare på budsjettet for å ta med pengene hjem så blir jo det helt feil. Hvis de ser at de ikke har sjans så blir det jo fort til at man kutter ned på alt for å ha cash med ut av konkurransen.. På den andre siden, får de med seg møbler og pynt kjøpt med budsjettpenger? Vet de får premier de vinner (der tvillingene f.eks vant hvert sitt boblebad 😆 ). De får alt de kjøper og vinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå