Gå til innhold

Elsker han meg nok???


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 
 

jeg og min samboer har ulike kjærlighetsspråk. Jeg trenger den offentlige kjærligheten, hvor han kan vise og anerkjenne kjærlighet ved og holde rundt meg, kose, hverdagslige små ting som viser at han tenker på meg.

han sitt kjærlighetsspråk er sex. 
 

vi har nå kommet i en ond spiral hvor ingen av oss klarer og gi hverandre det vi trenger. 
 

jeg har etter tre svangerskap pådratt meg en diastase (mellomrom) mellom magemusklene, som gjør at jeg har fått en slapp hengete mage. Dette har gjort meg usikker og lysten på sex er ikke tilstedet. Eller, jeg løser det på egenhånd. 
I gjennomsnitt har vi oss ca 2ganger i mnd

jeg har vært veldig tydelig til min samboer og forklart han hva jeg trenger. Men han klarer det likevel ikke. Jeg får nada. 

dette gjør meg enda mere usikker, og jeg spør han ofte om han elsker meg, tross for at han sier ja og at han forguder meg hver gang. (Handlinger sier mer enn ord!?)

jeg har lagt ansvaret på han og gitt han ansvaret for og bestille time til terapeut. Men det har han enda ikke gjort. Etter snart 1år
 

jeg vet ikke hva mer jeg kan gjøre? 
det blir i alle fall ikke bedre med tiden🙃

Til orientering: vi har vært parr i 13år og har tre barn under 9

HJELP!
 

 

Anonymkode: 6d130...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På meg virker det som om ingen av dere virkelig gidder. Da har dere egentlig ikke lyst til å fikse ting da eller?

Om en av dere eller begge virkelig mener at dette er verdt å holde i, så spiller det ingen rolle hvem av dere som bestiller time til terapeut.

"Nei, forholdet er xxx sitt ansvar så xxx får bestille time. Jeg gidder ikke. Dette vil gi sannheten hvor mye jeg betyr for xxx".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en klassisk problemstilling i svært mange parforhold. Kvinnen trenger emosjonell nærhet for å ha lyst på sex, mens mannen trenger sex for å ha lyst på emosjonell nærhet. Som du sier blir det en ond spiral, og det er vanskelig å finne ut av det på egenhånd uten noen verktøy. Jeg anbefaler at du bare bestiller en time til terapeut og drar han med deg. Det er like mye ditt ansvar som hans at forholdet skal fungere, men for å komme mannen litt i forsvar så er det jo også kjent at for menn er det å oppsøke terapeut ofte sett på som et svakhetstegn. Det kan jo gjøre dørstokkmila for å kontakte terapeuten lengre for hans del enn for din.

Som sagt, kontakt en terapeut og forhåpentligvis får dere noen verktøy for å komme dere ut av denne knipa. Lykke til :)

Anonymkode: 2fa50...c54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva legger du i begrepet offentlig kjærlighetsråk  Kjærliget er  vel noe ein viser igjennom ord, handling overfor partneren idet lukkede  rom. ?

Det er ikkje uvanleg at menn får ein bekreftelse på igjennsidige følelser igjennom sexen, og trudde dette var nor de fleste kvinnfolk som lever i parforhold var kjent med.

Også menn har eit vel så stort behov for å få en bekreftelse,og positive tilbakemeldinger i kvardagen som kvinner.

 

 

Anonymkode: fe6eb...05a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parterapi? Kan være godt med en nøytral 3. Part som ser situasjonen litt fra utsiden. 

Anonymkode: a4518...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverken sex eller «den offentlige kjærligheten» er ett av kjærlighetsspråkene. Kjærlighetsspråkene er:

  • Anerkjennende ord
  • Kvalitetstid
  • Gaver
  • Tjenester
  • Fysisk nærhet

Det kan jo være en god start å finne ut av hvilke kjærlighetsspråk dere faktisk har. 

Ellers er jeg enig med de andre her, gå i gang med å bestille en time til parterapi selv. Så lenge han er åpen for å bli med er det håp om å redde forholdet! 😊

Anonymkode: 03362...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...