Gå til innhold

Er det virkelig sånn at menn er venner med kvinner uten baktanke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså, jeg må ærlig si det at om jeg snakker med en mann å blir "venn" så er jeg interessert😅 jeg kan ikke forstå at andre har det annerledes 😂😂 (gjelder ikke familiens/venners menn...

Er det bare meg som har det slik ?😂

Anonymkode: 5b676...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, men de fleste lyver for både seg selv og andre. Om de er hetro så vil alle som en benytte seg av sjansen om den bød seg.

Anonymkode: 81318...fcc

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs egentlig, jeg har flere venninner. De fleste av de er helt platoniske vennskap fra min side. Men hun ene har jeg faktisk et lite øye til, kommer aldri til å skje noe der da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror menn fint kan være venner med kvinner uten baktanker hvis de ikke er tiltrukket av venninna.

Og de har ikke nødvendigvis baktanker selv om de finner venninna attraktiv, men da vil de trolig gripe en sjanse om den byr seg (altså at begge er single samtidig og den andre er tydelig interessert). Det betyr ikke at det er grunnen til vennskapet eller noe de tenker over til vanlig, mer at det virker rart å ikke være åpen for sex og/eller forhold med en du både er venn med og synes er attraktiv, så lenge alt ligger til rette for det. Tenker det er ganske naturlig for både menn og kvinner å ha den type vennskap med en av motsatt kjønn.

Og så er det jo endel menn (hovedsaklig) som gjerne skulle hatt mer sex enn de har, og ikke ville sagt nei til sex med venninner selv om de ikke er ekstremt tiltrukket

Men menn kan jo også, som kvinner, bli venner med baktanker, altså helt fra start håpe at det blir noe mer. Eller vennskapet kan starte genuint, men følelser kan utvikles etterhvert. Det er vel ganske vanlig

Anonymkode: dbbb6...5d4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vill menn oftest bare ha sex med ei god venninne eller forhold? Tenker da ikke ei man møter med alle andre men den typer venner at man snakker mye og er på besøk hos 

Anonymkode: d3b2a...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M 35 her. Jeg har ei venninne som er 31 og jeg ser på henne som lillesøsteren min. Vi er bare gode venner.

Anonymkode: 259e8...bd9

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har heterofile, mannlige venner som jeg har kjent i over 20 år, hvis de håper på noe mer må jeg si de er ekstremt tålmodige :fnise:

Anonymkode: b43ca...ee2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som kvinne er det jo ikke slik at jeg synes alle menn er attraktive, langt i fra. Dessuten har jeg jo en partner hjemme som jeg velger å være trofast mot. Jeg antar dette også gjelder de fleste menn. 

Jobber i et mannsdominert yrke, med en del reisedøgn. Og har en personlig tone med kollegaene mine uten at jeg noen gang har sett på det som problematisk, og har heller aldri opplevd noe tull. 

Anonymkode: 6e548...5b7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg tror menn fint kan være venner med kvinner uten baktanker hvis de ikke er tiltrukket av venninna.

Dette. Og bare i slike tilfeller. Men selv i slike situasjoner vil tankene sirkle rundt henne, for å se om hun ikke likevel kan være fristende. Menn vil at kvinner skal være seksuelt fristende. Det er ikke en usympatisk tanke drevet fram av desperat lyst etter sex, slik noen kanskje tror. Hvis en mann er venn, fordi han liker en kvinne, så ønsker han å tenke positivt om henne. Resultatet blir ofte at han tenker seksuelt. Han vil aldri tenke at hun er stygg og frastøtende om hun er en venn.

Anonymkode: e2580...d86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette. Og bare i slike tilfeller. Men selv i slike situasjoner vil tankene sirkle rundt henne, for å se om hun ikke likevel kan være fristende. Menn vil at kvinner skal være seksuelt fristende. Det er ikke en usympatisk tanke drevet fram av desperat lyst etter sex, slik noen kanskje tror. Hvis en mann er venn, fordi han liker en kvinne, så ønsker han å tenke positivt om henne. Resultatet blir ofte at han tenker seksuelt. Han vil aldri tenke at hun er stygg og frastøtende om hun er en venn.

Anonymkode: e2580...d86

Menn er ikke like. Det er også forskjell på å være kronisk kåt på en venn og kåt på vedkommende i ny og ne, er helt vanlig mellom menn og kvinner som er venner, at de har vurdert hverandre slik ellergjør det innimellom. Men det trenger ikke være noe hinder for et godt og genuint vennskap.

Anonymkode: c2661...68e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trives best med menn, men har ofte lurt på om jeg egentlig er lesbisk, hvertfall bi. 😅 Så nei, jeg har så godt som aldri baktanker. Faktisk byr de fleste menn meg imot rent seksuelt. 😅 Men det er de jeg oftest liker å tilbringe tid med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Vill menn oftest bare ha sex med ei god venninne eller forhold? Tenker da ikke ei man møter med alle andre men den typer venner at man snakker mye og er på besøk hos 

Anonymkode: d3b2a...d91

Du tror alle menn er helt like?

Anonymkode: d43ca...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. De fleste. Noen ikke. Merker det med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er venner uten baktanker. Men dersom muligheten til sex byr seg er de klare, alle sammen. 

Anonymkode: bccf3...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før i tiden da jeg var på andre typer snakkeplasser, forsøkte jeg å få og beholde nye mannlige venner. Fant noen innimellom som var skikkelige kameratemner, men da vi hadde snakket i mange mnd, så snudde det hver gang. De pushet på med romantisk og "annen prat" sent på kveld og natt og selv om de visste at jeg ikke ville ha kjæreste eller den slags samtaler, så forsøkte de seg alle som en. Tre sendte slike bilder dere vet og som jeg absolutt ikke ville ha. Jeg ga slipp på dem da, for de var ikke slike menn jeg kanskje søkte. Som venn. Ordentlig trist var det og nå har jeg gitt opp. Skikkelige mannevenner finnes visst ikke. Prøver kanskje igjen i neste liv. :( 

Anonymkode: 69d21...4ab

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Før i tiden da jeg var på andre typer snakkeplasser, forsøkte jeg å få og beholde nye mannlige venner. Fant noen innimellom som var skikkelige kameratemner, men da vi hadde snakket i mange mnd, så snudde det hver gang. De pushet på med romantisk og "annen prat" sent på kveld og natt og selv om de visste at jeg ikke ville ha kjæreste eller den slags samtaler, så forsøkte de seg alle som en. Tre sendte slike bilder dere vet og som jeg absolutt ikke ville ha. Jeg ga slipp på dem da, for de var ikke slike menn jeg kanskje søkte. Som venn. Ordentlig trist var det og nå har jeg gitt opp. Skikkelige mannevenner finnes visst ikke. Prøver kanskje igjen i neste liv. :( 

Anonymkode: 69d21...4ab

Jo, de finnes.

Anonymkode: c2661...68e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spørs hva du mener med "baktanke". 
Jeg har ei venninne som jeg syns er kjempesøt og pen.
Men det er ikke derfor jeg liker henne som en venninne. Hun er dødskul, hun er snill og hjelpsom, og hun er en god venn.
Ja, jeg skulle gjerne ha ligget med henne hvis jeg fikk sjansen, men det er ikke derfor jeg er venn med henne. 

Anonymkode: 259e8...bd9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare svare for meg selv.

Har aldri hatt en kvinnelig venn uten at det var baktanker.

Anonymkode: d8185...07c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Vill menn oftest bare ha sex med ei god venninne eller forhold? Tenker da ikke ei man møter med alle andre men den typer venner at man snakker mye og er på besøk hos 

Anonymkode: d3b2a...d91

Ingen av delene.

Hvis det er følelser der blir det enten noe mer eller ingenting. Hvis det ikke er følelser der ser jeg ikke helt hvorfor man ikke kan være venner. Jeg har ikke sex med vennenne mine, uavhengig av kjønn. Tror dette er normalen for alle som ikke er KG alpha wannabes.

Anonymkode: 74f2e...2b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt mange mannlige venner opp gjennom årene. Det er kun en håndfull av de som på sikt ikke har prøvd seg eller ‘erkjennet sin kjærlighet’. To har til og med fridd til meg (helt ut av det blå). Han ene trakasserte meg i flere år etterpå. 

Så nei, jeg er ikke automatisk romantisk eller seksuelt interessert i mann. Det er heller sjeldent. 

Anonymkode: 32b52...8c4

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...