Gå til innhold

Dere som løfter vekter , hvordan ser programmet ditt ut, øvelser,antall sett, repetisjoner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan trener dere ?

Anonymkode: de048...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 25.3.2024 den 23.46):

Hvordan trener dere ?

Anonymkode: de048...0a1

Dette vil være ulikt for alle, hva er formålet med treningen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener styrketrening og oppnår hypertrofi ikke direkte men som en effekt av økt styrke, siden hypertrofi og styrke overlapper, du kan også trene hypertrofi og bli en del sterkere, mange går i den fellen at de velger øvelser som på papir skaper mest mulig muskel aktivitet, uten å gjøre seg tanker om man får progresiv overbelastning i øvelsen over veldig lang tid.

 

jeg trener baseløft for styrke , og de som gjør det veldig bra i naturlig kroppsbygning har iallfall bygge en solid base med disse løftene først. 
 

jeg trener for styrke å er fornøyd med bra ( ikke optimalt hypertrofi respond). Når jeg har blitt jævlig sterk så kommer jeg til å bytte til mere kroppsbygning fokus, forsette med minimalistisk trening via baseløft, forsette med 3 økter i uka og mye hvile, men gå fra tunge reps med 5 reps og 5 minutter pause , til 8-12 repetisjoner 90 sec - 3 min pause for metabolsk stress. Og en økning av volum , antall sett per uke , jobbe meg nærmere Max volum.
 

Slik jeg trener nå er typ;

Trapbar / knebøy 3x5

Militærpress/ benkpress 3x5

pullups / roing 3x5

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker appen morsia

den er genial. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normaldame skrev (22 minutter siden):

Bruker appen morsia

den er genial. 

Er ikke ts, men ble nysgjerrig og lastet den ned nå. Den virka jo skikkelig genial! Eneste jeg stusser ved er at jeg ikke får tilgang til å kikke rundt i appen uten å kjøpe abo, de har en påskekampanje nå på 50% så ser ut som free trial perioden ikke er et alternativ... Men jeg vurderer å kjøpe blindt, for av det lille jeg har sett virka den kjempebra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke greie med app, penn og papir funger så bra, programet blir til mens man holder på , av all data man innhenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har alltid trent en tre splitt basert på push-pull prinsippet. Da får alle muskelgrupper nok hvile og selve treningsøkten er under 45 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg deler opp treningen i overkropp minus rygg og bein pluss rygg. 

Kjører 4 sett pr øvelse, med 10/8/6/4 rep hvor jeg øker vekter pr. sett. I siste øvelse etter siste rep, halverer jeg vekten og kjører 12 rep. 

Mandag:

Benkpress og skråbenk 

Arnoldpress og Skulderhev front med manualer 

Fransk press med z-stang, push down og overhead press med kabel 

Hammer curl med manual og stang 

Tirsdag:

Beinpress 

Squats med stang 

Leggpress og tåhev i ribbevegg

Leg extension  for forside lår 

Leg extension for bakside lår 

Rygghev 

Nedtrekk med stang/kabel

 

Onsdag fri og på an igjen på torsdag. 

I grove trekk hvordan min trening utarter seg. Tar også en uke fri hver 8. uke for å la musklene få ekstra restitusjon. 

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...