Gå til innhold

Lyd fra vegg - holder på å bli gal


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nylig kjøpt og flyttet inn i en leilighet og har i det siste merket en rar lyd fra ytterveggen. Høres ut som noe som slår mot noe metall. Lyden kommer og går, noen ganger er det ganske lite lyd andre ganger ganske mye høyere. Har gått ut og sjekket når lyden kommer, men man hører ingenting utenfra. Så hadde det vært en takrenne eller noe annet som hadde stått og slått i veggen ville jeg nok ha oppdaget det. 

Når jeg tar øret inntil veggen hører jeg veldig godt at det kommer fra innsiden av veggen, men kan ikke skjønne hva det kan være. Kan være stille i mange timer også plutselig er lyden tilbake. 

Er vel ikke akkurat noe rør inni en yttervegg? Tenkte først det var temperatur forskjeller som gjorde det, men synes det er litt rart nå som det har holdt på i over to uker. 

Aner ikke hva jeg skal gjøre, sykt irriterende.

Anonymkode: 766a4...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mus som kravler rundt og kommer borti noe ledninger som lager metall lyd? 

Vannrør med luft? 

Anonymkode: dd0cb...bc6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere vannbåren varme, radiatorer eller noe slik? Mulig det bare er luft i systemet som trenger å luftes ut

Anonymkode: 7eb21...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har dere vannbåren varme, radiatorer eller noe slik? Mulig det bare er luft i systemet som trenger å luftes ut

Anonymkode: 7eb21...925

Vi har balansert ventilasjon, men det systemet befinner seg på den andre siden av huset så i andre veggen. Huset har bare 4 leiligheter og er relativt nytt (2011). 

Den veggen det er snakk om er tom og skal ikke ha noe rør eller slik i seg :(

Anonymkode: 766a4...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Nylig kjøpt og flyttet inn i en leilighet og har i det siste merket en rar lyd fra ytterveggen. Høres ut som noe som slår mot noe metall. Lyden kommer og går, noen ganger er det ganske lite lyd andre ganger ganske mye høyere. Har gått ut og sjekket når lyden kommer, men man hører ingenting utenfra. Så hadde det vært en takrenne eller noe annet som hadde stått og slått i veggen ville jeg nok ha oppdaget det. 

Når jeg tar øret inntil veggen hører jeg veldig godt at det kommer fra innsiden av veggen, men kan ikke skjønne hva det kan være. Kan være stille i mange timer også plutselig er lyden tilbake. 

Er vel ikke akkurat noe rør inni en yttervegg? Tenkte først det var temperatur forskjeller som gjorde det, men synes det er litt rart nå som det har holdt på i over to uker. 

Aner ikke hva jeg skal gjøre, sykt irriterende.

Anonymkode: 766a4...8a8

Har forresten også en sånn stor trapp av metall festet til ytterveggen som er trappen opp til leilighetene i 2.etg. 
Så nå lurer på om det kanskje er den som lager lyd når treverket beveger på seg pga temperaturfoskjeller? 

Har vært sol idag og far frost i morrest.

Anonymkode: 766a4...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som metall som utvider seg pga varme. Ganske vanlig. Det kan smelle ganske høyt. 

Anonymkode: 53044...649

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...