Gå til innhold

Flere føler deg ensom på tross av at man har kjæreste, venner og familie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det bare meg som føler det sånn? Jeg klarer aldri åpne meg 100 % for et annet menneske og føler til en viss grad at jeg lever er liv som ikke er helt "meg". Er ganske introvert, men utaad virker jeg nok veldig sosial. Blir så sliten av det 😣 føler meg også ensom sammen med mine nærmeste.

Kan dette komme av oppveksten min? I vår familie snakket vi aldri om følelser. Vi klemte aldri hverandre og og det var lite nærhet. Vet ikke om jeg kan "skylde på det. Synes bare det er vanskelig å komme ut av. Har dårlige dager, sånn som i dag. Der jeg bare isolerer meg hjemme og ikke orker å ta telefonen eller svare på meldinger fra folk. Så er alt "bra" igjen i morgen og jeg fortsetter som før. Skjønner ikke helt hva som er galt med meg 🤔

Anonymkode: ae99c...681

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Følelser kan man ikke uten videre styre men man kan forsøke finne ut hva de bunner i og hvorfor de påvirker oss som de gjør i samtale med noen som kan hjelpe nøste opp i det man ikke klarer nøste opp i selv. Kanskje du føler deg ensom fordi du ikke våger være åpen, eller kanskje det ligger noe mer bak - men kanskje det bare er en følelse og ikke noe galt med deg? Kanskje du bare er litt introvert og i perioder trenger skjerme deg fra andre? 

Anonymkode: 57652...08f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Følelser kan man ikke uten videre styre men man kan forsøke finne ut hva de bunner i og hvorfor de påvirker oss som de gjør i samtale med noen som kan hjelpe nøste opp i det man ikke klarer nøste opp i selv. Kanskje du føler deg ensom fordi du ikke våger være åpen, eller kanskje det ligger noe mer bak - men kanskje det bare er en følelse og ikke noe galt med deg? Kanskje du bare er litt introvert og i perioder trenger skjerme deg fra andre? 

Anonymkode: 57652...08f

Takk for svar. Tror ikke det bare handler om behov for å skjerme seg. Jeg kjøper også inn store mengder mat og overspiser, for å så kaste opp. Har akkurat spist 1 en hel iskake og 2 store sjokolade muffins. Dette skjer bare innimellom på dårlige når jeg vet jeg kan være helt alene hele dagen. Jeg har ikke en spiseforstyrrelse og jeg spiser ganske normalt til vanlig. Men på dårlige dager føler jeg bare for å stenge verden helt ute, og så er det bare meg og maten. 

Anonymkode: ae99c...681

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er en kvinnegreie å være ensom med folk rundt seg (no offence). Husker jeg skrev med noen damer på sidetmedord.no. De kjente seg alltid igjen med mine problemer, det å ikke ha noen, ensomhet, tunge tanker osv. Det viste seg at alle hadde partner og/eller barn, og det ble veldig rart for meg at de "skjønte" hvordan jeg hadde det som faktisk var (og er) helt alene og barnløs.

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...