Gå til innhold

Kaffe - jeg merker INGEN forskjell om jeg drikker en kaffe?! Hva kan det komme av?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg drikker maks 1-2 kopper på jobb. Har prøvd både vanlig traktekaffe, espresso etc. Jeg merker altså INGEN forskjell.
Kan drikke det rett før jeg skal sove, og sovner aaaaakkurat like godt.

Hører jo ofte folk si: "Nei det er så sent på dagen, kan ikke drikke kaffe nå, da blir jeg liggende våken."

Er man bare rett og slett forskjellig?

Jeg drikker jo ikke koffein i andre ting heller, så jeg skjønner det bare ikke.

Håper noen har svar, bare fordi jeg er nysgjerrig på dette :) 

Anonymkode: 7ae22...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke noe å skjønne.

Anonymkode: adf18...14c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffe har ingen effekt på meg heller.

Anonymkode: 95c87...b99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ADHD, kompisen min har det, drikker koffein for å komme ned ikke opp som oss andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåmonster skrev (Akkurat nå):

Har du ADHD, kompisen min har det, drikker koffein for å komme ned ikke opp som oss andre.

Det er faktisk en mulighet at jeg har det ja, men aldri blitt utredet. Har dog hatt mistanke selv.

Anonymkode: 7ae22...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen har blitt tilvendt. Samme med meg. Men jeg drikker jo ikke kaffe pga "rusen" det gir eller for å holde meg våken, men for smaken, varmen, hyggen.

Anonymkode: e64f8...2c8

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste merker ingenting, samme med snus. Værre når man ikke får det, da har man en uspesifikk følelse av å ville ha det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du har høy toleranse for koffein. På samme måte som noen blir fulle etter tre øl, mens andre blir fulle etter syv øl. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har adhd og kan drikke koffein og sovne 😅 men noe vanlig virkning gir det også, når jeg drikker for mye blir jeg skjelven og får hjertebank.

Anonymkode: 6bf17...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ingen effekt av koffein før. Kunne drikke to liter kaffe (gjorde det en forholdsvis kort periode) på kvelden uten problem, uten å bli skjelven, uten å få forstyrret søvn. Jeg sluttet likevel mer eller mindre å drikke kaffe.

Spol frem xx antall år, og jeg kunne plutselig ikke drikke kaffe annet enn på morgenen, ellers ble søvnen forstyrret. Og nå er jeg der at jeg har sluttet helt å drikke kaffe, for den forstyrrer søvn uansett, og jeg blir skjelven av det. 

Har aldri noensinne fått energi av kaffe, men heller ikke det motsatte.

Anonymkode: f6cf0...4d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts her. Men jeg drikker jo ikke kaffe hver dag. Jeg drikker det feks aldri i helgene. Og fullfører aldri koppene på jobb omtrent. Altså jeg drikker LITE kaffe. Og allikevel har det 0 innvirkning.

Anonymkode: 7ae22...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker aldri noen effekt av koffein, hverken kaffe eller energidrikker.

Har definitivt ikke ADHD.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker normalt to kopper hver morgen. Merker ingenting. Heller ikke på energidrikker. Gjelder uansett om kaffen er traktet hjemme, fra kaffebrenneriet, eller automaten på jobb. 

Anonymkode: a4bba...30f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme her. Jeg kan drikke energidrikker sent på kvelden uten at jeg merker noe forskjell. Drikker også mye pepsi max, så vet rett og slett ikke om jeg bare har bygget opp en veldig høy toleranse for koffein. 

Anonymkode: edb23...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke adhd eller andre greier men merker heller ikke noe "opptur" av kaffi.. 

Anonymkode: db3ad...ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke særlig effekt her heller, annet enn at hvis jeg ikke drikker det så får jeg vondt i hodet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...