Gå til innhold

Politiets viktigste jobb er å trygge befolkningen….


Rødstrupa

Anbefalte innlegg

Ja, men er det litt uklokt av PST/politiet å gå ut med eksakt dato for når de vil være bevæpnet?

Man forstår at de må si fra at det er ekstra beskyttelse nå i påskehøytiden pga.de vil bære ekstra synlig i bybildet og folk blir urolig hvis ingenting er gitt info om hvorfor. Men  å si  eksakt dato for den ekstra bevæpningen er vel ikke nødvendigvis så smart?

Høytider og merkedager kan være aktuelle terrormål for ekstremister fordi det på slike dager samles et stort antall mennesker på ulike arrangement. I denne trusselvurderingen trekker vi frem blant annet kirker og kristne forsamlingssteder som aktualiserte mål, 

Seniorrådgiver Eirik Veum i PST skriver i en e-post til VG at de vil informere om trusselvurderingen under en pressekonferanse klokken 14.15. 

Endret av Rødstrupa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da gjør de en dårlig jobb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre skjer det nå like mye rart i politiet som det gjorde i barnevernet for noen år siden (og til en viss grad fortsatt skjer).
Dette er en del av det statlige systemet for hvordan det skal arbeides, hva som skal ha fokus, hvem som skal gjøre det (eller unngå å gjøre det).
I stor grad må vi innse at mange av våre politikere er like uegnet som byråkratene som er ledende i strukturen i sine organisasjoner.
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er viktig å kalle en spade for en spade i startinnlegget.

De er redd for at islamister skal drepe kristne i Norge når det er påske, som er den viktigste høytiden for kristne. (I tillegg til jødiske mål.) Det er tydeligvis ikke snakk om trusler fra radikale buddhister eller sikher.

Jeg hadde følt meg langt mer trygg hvis myndighetene i utgangspunktet ikke hadde lagt til rette for at det har blitt sånn. Nå må vi leve med importerte problemstillinger som for noen tiår siden var helt uhørt.

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (44 minutter siden):

Tror det er viktig å kalle en spade for en spade i startinnlegget.

De er redd for at islamister skal drepe kristne i Norge når det er påske, som er den viktigste høytiden for kristne. (I tillegg til jødiske mål.) Det er tydeligvis ikke snakk om trusler fra radikale buddhister eller sikher.

Jeg hadde følt meg langt mer trygg hvis myndighetene i utgangspunktet ikke hadde lagt til rette for at det har blitt sånn. Nå må vi leve med importerte problemstillinger som for noen tiår siden var helt uhørt.

Nå, hvis PST samler seg for forsamlingshus og kirker, så regner jeg med de har rykter om eksterne operatører. 

Ingen Norsk muslimsk innvandrer tror kirker i påsken er funksjonelle terrormål. Afterskistedene på Hemsedal? Ja! De sentrale kirkene … nhæææ.

Den jødiske synagogen og de muslimske samlingsstedene i tilknytning til Ramadan derimot, er ikke helt usannsynlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...