Gå til innhold

Dette overrasket meg. Menn skiller seg eller går hvis partner blir alvorlig syk.


GrønnNellik68

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde blitt ,men kanskje jeg kunne kose meg litt ekstra på julebordet?😛

Anonymkode: e811e...60b

Jeg tuller klare ikke å la hver på KG, men fikk dårlig samvittighet.

Anonymkode: e811e...60b

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er enda mer overrasket over at folk ser på Melodi Grand Prix men det har heller ikke noe å gjøre med temaet.

Anonymkode: a02f8...c6e

MgP har ikke noe å gjøre med temaet, nei. 

Men menn som ikke klarer å stå i ubehag og vanskelige følelser har absolutt med temaet å gjøre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er dessverre vanlig. Kvinner unngår ofte å date menn som er syke mens menn dropper kvinner når de først blir syke

Jeg vet ikke hvordan man kan ordne med førstnevnte, men sistnevnte kan man løse ved at forholdet bærer preg av en viss åpenhet sånn at mannen kanskje allerede har en annen partner ved siden av eller kan ligge litt rundt før kvinnen i det hele tatt blir syk. Da vil han allerede ha et fristed dersom kona blir syk. Viktig å huske at man alltid er tre stykker i et forhold. Man er seg selv, seg selv sammen med partneren og partneren

Jeg tror man kan være mye mer tilstede for en syk partner når man allerede har et liv ved siden av og et visst overskudd

Endret av Majer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått. Skal forklare meg. For ei stund siden så var min mann i en alvorlig ulykke. Han trengte mye hjelp fra meg. Ja jeg gjorde det gledelig. Vi er jo gift. Men han takler ikke å trenge hjelp og ha vondt. Det var et helvetet å leve med han da. Verste perioden i mitt liv. Han ble veldig vanskelig. Ble aggressiv. Så nei. Har det skulle vart resten av livet så hadde jeg gått. Vi har snakka om det i ettertid å. Så han vet det. Og han beklager for oppførselen. Men nei takk. Ha det. 

Anonymkode: 8c2f9...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg er enda mer overrasket over at folk ser på Melodi Grand Prix men det har heller ikke noe å gjøre med temaet.

Anonymkode: a02f8...c6e

Haha......... Enig faktisk.

Når det er sagt, det er også kvinner som går i motsatt situasjon.   Jeg har sett tråder her på kg .... "Hva ville du gjort hvis mannen fikk en alvorlig sykdom"   Det var flere som sa de hadde gått, eller vurdert det. Så dette går nok begge veier kjønnsmessig.

Anonymkode: 52410...3d4

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linazer skrev (3 timer siden):

Å være pårørende kan være svært belastende.  I den grad at pårørende selv blir syk, fysisk og mentalt.  

Det er lett å tenke at ordene  "til døden skiller dere ad" trumfer alt. Men så enkelt er det virkelig ikke. 

Hvordan skal man kunne ta vare på, være ansvarlig for en alvorlig og fjerne kronisk syk person hvis man selv møter veggen? Kanskje man er i full jobb,  har barn, har mange andre forpliktelser på toppen av usikkerhet,  redsel, sinne,  skyldfølelse osv. 

Nei, de som ikke har opplevd å være pårørende vet faktisk ikke hva de snakker om. 

Mange av oss vet godt hva det vil si å være pårørende. Jeg var selv pårørende til mamma som ble alvorlig syk, kom på sykehjem og til slutt døde. Pappa sleit med det hele, og var i ventesorg, men sto støtt ved hennes side like inn i døden. Jeg er utrolig stolt av ham, en skikkelig mann og hel ved.

Mens min egen mann var der gjennom min rehabilitering og aap, men stakk da jeg skulle ut på arbeidsmarkedet igjen. Han påsto at jeg uansett kom til å bli ufør, og det gadd han ikke. Selv var han på sosialstønad da vi ble kjærester... Jeg skaffet ham masse hjelp som min pårørende også. Og alt dette mens jeg selv også var pårørende for mamma og trøsta min far. Nei, eksen min hadde ikke mye stamina. Jeg hadde aldri forlatt ham selv, om rollene var omvendt. 

Ikke bare er jeg funksjonsfrisk nå, jeg tok videreutdanning, tjener bra og har et digg liv med en ny mann som faktisk har ryggrad.

Anonymkode: 803c7...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...