Gå til innhold

Han bruker alltid denne emojien 🙂


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har sluttet å bruke emojier og startet å skrive korte setninger med punktum. De som velger å tolke ting på andre måter enn hva det faktisk står i teksten får bare gjøre det.

Anonymkode: 8405a...c7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

 

Syns nå enkelte her vrir og vender på hva jeg skriver og da. 
Denne emojien er jo kjent for å være passiv-aggressiv. Er det så rart jeg lurer?

Eller tar jeg feil? Bruker dere denne 🙂 som hyggelig, snill, blid?

ts

Anonymkode: 8c36d...57b

Jeg tolker den utelukkende som noe positivt, eller nøytralt.
Jeg har aldri hørt noen si at den er passiv aggressiv tidligere, og jeg mener det er ordene man sier/skriver som er avgjørende for om noe er passiv aggressivt. 

Å tolke en "takk :) " som noe negativt er så fullstendig stikk motsatt av hva jeg kunne funnet på tolke det som, selv ikke når jeg er i min dypeste depresjon og tolker det meste negativt. 

Anonymkode: 282c1...607

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja, denne emojien er avmålt men har aldri hørt før at den er passiv-aggressiv. Det var nytt for meg. Hva synes dere når folk bare gir dere en iskald blå tommel opp og ellers ikke sier noe til svar? 

Anonymkode: 53021...077

Dette gjør min gode veninne ca hver gang vi meldes😅👍Hm…

Anonymkode: 4d700...6db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

 

Syns nå enkelte her vrir og vender på hva jeg skriver og da. 
Denne emojien er jo kjent for å være passiv-aggressiv. Er det så rart jeg lurer?

Eller tar jeg feil? Bruker dere denne 🙂 som hyggelig, snill, blid?

ts

Anonymkode: 8c36d...57b

Jeg har heller aldri hørt at det er noe negativt med den. Min mann bruker den som sin standard smily, men bruker den bare når det er noe å smile av. Jeg bruker en med røde kinn fordi den så koseligere ut. Mitt inntrykk er at mange menn heller smiler uten rouge uten å mene noe vondt med det. Jeg tror det er viktigere å kjenne personen enn å kjenne ungdommers tolkning av emojier.

Og hvis det er ille med 👍🏼 ligger jeg dårlig an, for det gjør jeg hver gang jeg skal si ok eller liker noe...

Anonymkode: 90bd6...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å tenke utifra hva folk her inne og andre steder skriver, og jeg kom tilfeldigvis over at denne 🙂 var ment ironisk og passiv-aggressivt. Selv ville jeg ikke vurdert et smil som slemt eller noe annet enn et … smil, men jeg ble jo i tvil da.

Greit, da mente han vel antageligvis ikke noe annet enn «Takk, Line» etterfulgt av et smil.

ts

Anonymkode: 8c36d...57b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...