Gå til innhold

Har et vanvittig søtsug, men vil ned i vekt. Kan proteinbarer hjelpe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig søtsug, det er vanskelig å motstå. Er nok veldig avhengig av sukker. Jeg vil ned i vekt, og har klart 2 kilo nå på et par uker. Jeg har nok spist sunnere og mer etter rutine enn tidligere. Mindre junkfood og nå prøver jeg å minke søtsuget i tillegg. Har kjøpt med proteinbarer fra barebells for å ha på jobb om det ikke er tid til pause som skjer ofte. Da klarer jeg meg 3-4 timer til. Det jeg har lagt merke til er at jeg har litt mindre søtsug de dagene jeg spiser disse. 
Vet at dette ikke er det sunneste, men bedre med en bar enn Stratos? Eller like ille? 
Kan jeg bruke bar til å dekke søtsuget mitt? Og ja jeg vet det beste er å holde seg unna sukker. Jeg klarer ikke det, mye endring i livet de siste månedene og litt glede må jeg ha igjen. Så for å minke sjokolade spisingen, tenkte jeg kanskje at denne er bedre? 
Jeg teller ikke kalorier osv, barer prøver å endre livsstil og håper da at vekta synker litt samtidig. 
Kan ikke gå på diett😅

Anonymkode: aa8bc...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spis mye protein i måltidene dine i stede for å spise proteinbarer

Anonymkode: 8662f...207

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øke andelen av proteiner og sunt fett i kostholdet. Lettere å la være å overspise når man føler seg mett.

Anonymkode: 787df...f9a

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Spis mye protein i måltidene dine i stede for å spise proteinbarer

Anonymkode: 8662f...207

Greit nok, men det dekker ikke søtsuget mitt dessverre. Jeg spiser protein rundstykker, jeg spiser egg  til frokost , spiser mye omelett, spiser kjøtt til alle måltider. Fortsatt søtsug, jeg klarer ikke å øke mat for jeg er mett. 
Søtsuget er det like herlig. Forandring i kosthold vet jeg er anbefalt og det gjør jeg fordi jeg spiser så lite på jobb må jeg få i meg nok mat før og etter. 
 

Anonymkode: aa8bc...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stratos vs Barebell Caramel Choco

IMG_3755.png

IMG_3758.png

Anonymkode: ab97f...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å være like mye kalorier i en proteinbar, så jeg ser ikke helt vitsen 🤷‍♀️ Jeg pleier å spise Läckerol eller noe annet uten sukker. 

Anonymkode: dc362...e16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg hjelper ingenting mot søtsug. Er slank, og jobber hardt for det. Men jeg unner meg en skål lettmelk med honnikorn på kvelden. Mye mindre kalorier enn en godtepose (som jeg egentlig har lyst på), og dekker søtsuget mitt på kvelden. Jeg har aldri hatt for vane å spise godteri på jobb, så der har jeg kun matpakken min og oppkuttede grønsaker.

Nok proteiner er selvfølgelig viktig for sultfølelse, men hjelper ikke mot søtsug er min erfaring.

Anonymkode: cb90f...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg hjelper de proteinbarene som har kunstig søtning ja. Etter noen uker med kun sånne og null sjokolade/snop, så blir jeg kvalm om jeg spiser en liten snickers liksom. Men de er litt dyre da.

Anonymkode: 18dad...c38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser romtempererte småtomater når jeg har lyst på noe søtt.  Jeg synes at de er veldig gode da.  Mini-plommetomater i 500 gramms beger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mye mindre søtsug etter jeg startet å spise mer protein i hvert måltid, og jeg begynte med krom-tilskudd. 

Anonymkode: 30b1a...cb8

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å prøve ut krom mot søtsug. Om det hjalp meg eller om det var placebo, vites ikke, men det hjalp 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste i en periode mye kokesjokolade. Dekket søtsuget, men var ikke så godt at jeg spiste hele sjokoladen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...