Gå til innhold

Stygg sekk som ungdommer bruker.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg har den ikke selv, men sånn 90% av klassen min på universitetet har den. Den er romslig og behagelig å ha på. 

Sekkene kan åpnes langt ned og ikke bare fra toppen, så man får tak i ting langt nedi sekken, uten å "grave" (de som har forsøkt å få tak i pennalet på bunnen av sekken, bare for å skrape seg på hjørnene av bøkene vet hva jeg mener). Den åpnes som man kan med en duffelbag, om det gir mening. Den har lomme på toppen for enkel tilgang til nøkler, hodetelefoner osv.

Innvendig har den lommer langs "lokket" aka. duffelbag-"tungen", samt langs sidene innvendig i selve sekken. Så den er lett å holde organisert. 

Og på toppen av det hele er sekkene vanntette, så man slipper regntrekk, evt. en dryppvåt laptop og ødelagte bøker.. Så jeg har full forståelse for at folk liker sekken. 

Jeg klarer meg med min 400,- vannavstøtende sekk jeg kjøpte på Zalando for fire år siden, men jeg har piratkopier av PDFene til alle bøkene og klarer meg på universitetet uten de fysiske bøkene. Min hverdagspakkeliste består av laptop, nettbrett, ladere, hodetelefoner (øreplugger), kalkulator, penalhus, skrivebøker, formelhefter, nistepakke og drikkeflaske. 

Så kan du tenke at andre i tillegg tar med seg bøker til tre ulike fag om dagen, som feks. Calculus, mekanikk og digitalteknikk.

I motsetning til min 400,- sekk, så har disse sekkene behagelige stropper, som ikke gnager inn i skuldrene dine om man får så mye vekt i sekken (ikke at jeg hadde hatt plass til alle de bøkene i min sekk heller).

Så jeg har full forståelse for at en sånn sekk er å foretrekke for en god del studenter. 

Anonymkode: c97e7...031

God analyse👍🏻

Anonymkode: d57d5...1ed

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg visste hvilken sekk det er snakk om bare ved å se på overskriften før jeg klikket meg inn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter fortsatt svar på hva som ER en fin ryggsekk. 

Jeg har en fra Swims som jeg liker. Men den har 2 cm brede stropper i lær, den er ikke egnet for å bære tungt. Og jeg registrerer jo at veeeldig mange har samme sekken når jeg er på kurs på jobben 😄

Anonymkode: 17225...d8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er flott at ungdommen er mer opptatt av både funksjon og ergonomi i sekker, enn hva vi var da jeg var tenåring, og "alle" hadde fjellrevensekker. 
Eller da jeg ble litt eldre, og det var masse skriverier i avisene om at ungdommen kun brukte vesker og fikk masse problemer med skuldre siden vekten kun var på en skulder... 
Eller skinnsekkene vi brukte på ungdomskolen :o  Får vondt i ryggen bare av å tenke på de... 
 

Anonymkode: cc7db...8ef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du synes den er stygg, la være å kjøpe den da. 
Jeg ville ikke hatt denne, men begge ungdommene min har den. Og i ulike varianter til og med. 
Ser absolutt ikke problemet. Og det er mye bedre for ryggen med sekk enn store vesker med tunge bøker og pc i. Mange jenter som går med det- og da er vel denne stygge sekken mye bedre? 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg venter fortsatt svar på hva som ER en fin ryggsekk. 

Jeg har en fra Swims som jeg liker. Men den har 2 cm brede stropper i lær, den er ikke egnet for å bære tungt. Og jeg registrerer jo at veeeldig mange har samme sekken når jeg er på kurs på jobben 😄

Anonymkode: 17225...d8f

Min personlige mening er at Nordace Siena Smart ryggsekken, for eksempel, er svært pene, spesielt toeren, men de er ikke i nærheten av like praktiske og hardføre til bruk på universitetet som Douchebag sekkene, dessverre.. Ellers hadde jeg kjøpt sånn sekk. 

Anonymkode: c97e7...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og mannen er i 40-årene, og på ingen måte opptatt av mote lenger. Vi har denne i ulike størrelser. Den er stilren, slitesterk,  vannavstøtende, behagelig på, rommer mye. Vi går ofte til jobb, da inneholder denne både PC, og har plass til en tur innom butikken. 

Anonymkode: 3a8b9...64d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er at de varer i mange år.

Dessverre har "motesekker" en tendens til å ha dårlige glidelåser. https://en.wikipedia.org/wiki/Planned_obsolescence  Jeg kjøpte en sekk på 90-tallet der sportsbutikken garanterte for glidelåsen i fem år. Og den fungerer ennå! Jeg har ikke sett sånne gode garantier i butikker senere.

Anonymkode: b7afa...5c4

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de er fine jeg. Har en slik selv som jeg bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den ikke selv, men har forstått det slik at den er veldig praktisk, og behagelig å bruke. Hva så om noen syns den er stygg? Det er jo hver sin smak.. Men man vet man begynner å bli gammel når man begynner å klage på at det ungdommen bruker er stygt😅 Husker for eksempel at bestemoren min ikke syns noe om da det var mote med slitte bukser/bukser med hull.

Anonymkode: 183fa...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Agder er det flere skoler som gir ut lignende sekker til alle elever. Jeg har ingen anelse om de er ekte eller ei, men snakket med en venninne om akkurat den sekken og at så mange hadde den, og hun fortalte at datteren hadde fått av skolen. 

Må vel nesten være kopi, grunnet prisen, men jeg vet ikke 🤔

Anonymkode: 50dae...d83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker den! Fantastisk passform og enkel å holde orden. Designet er så som så, men det driter jeg i. Har en 25 og en 30 liter. Mvh kvinne 42 😅

Anonymkode: 171b9...6b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Denne sekken, hva er greia? Den er kjempestygg. Er den nydelig å ha på ryggen, er den eksepsjonelt praktisk? Kan folk slutte å være så jæv** mainstream? Ser gjenger med unge gå rundt med disse blærene.

IMG_6397.jpeg

Anonymkode: d57d5...1ed

Stygg? Mener du har du velger sekk bare basert på hbordan den ser ut? Det er jo veldig overfladisk. Det viktigste med en sekk er jo at den er praktisk, behagelig og ergonomisk. Hvordan den ser ut er jo ikke viktig, vel?

Anonymkode: 5326c...710

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart 60 og har en slik sekk. Den er praktisk, rommer mye, god for skuldre og rygg. Og den er kanskje ikke veldig pen, men vis meg en pen ryggsekk, ts! 

Anonymkode: fab1a...b01

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akk, ja, dette flokkinstinktet vårt! Så får enda en "gründer" le hele veien til banken. Så lenge det varer. Ingenting nytt under solen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har brukt min hver dag i 3,5 år nå. Jeg tar kollektivt til jobb og går ute i all slags vær, hele året. Sekken ser fortsatt helt ny ut. Den holder formen, har null slitasjemerker og fungerer helt topp til sin bruk. I tillegg til å bruke den til jobb, bruker jeg den som bagasje når jeg reiser på kortere overnattingsreiser. Den har plass til overraskende mye. Særlig praktisk er rommet på toppen, som er formet som et rektangel, og dermed trygt kan inneholde både mobil, nøkler og solbriller.

Hilsen jurist 34. 

Anonymkode: 865b5...a8d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

En anonym helt vanlig jakke den der du viser til? J

Du syns den er anonym vanlig fordi den har vært på moten så lenge. Ingen hadde hørt om eller sett slike for 20 år siden. Da de kom syns svært mange de var bigrimme…Før alle fikk en selv. Og tenker som deg at det er en helt vanlig anonym jakke. Parkasen med pelshette du viste bilde av er mer klassisk ‘udødelig’ vil jeg si.

Anonymkode: bf226...1e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Veldig plaktisk lyggsekk! 

image.thumb.jpeg.ff6cfd63b4e8c3833071084adcf0c21a.jpeg

Anonymkode: 5f8ba...910

lasist🤓

Anonymkode: 3bbe8...5b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den i to ulike størrelser. 

Hater at alle andre har den, men det ER den mest praktiske sekken jeg noensinne har eid, utenom tursekker. Jeg har alltid vært på jakt etter den perfekte sekk (pendlet mye), og etter 20 år er det ingen andre sekker som slår DB. Så får jeg bare være en sau da, med plass til mye håndbagasje. 😁

Jeg liker den romslige lommen på toppen, og at sekken kan åpnes helt opp når den ligger på ryggen, lett å finne ting. Liker at den er stiv og står stabilt. Man får utnyttet plassen godt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...