Gå til innhold

Stygg sekk som ungdommer bruker.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan du vise meg en fin ryggsekk TS? 

Og at ungdom følger strømmen er faktisk en del av det å være ungdom. Du var nok heller ikke et unikt snøflak da du var ungdom 

Anonymkode: 17225...d8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og at ungdom følger strømmen er faktisk en del av det å være ungdom.

Anonymkode: 17225...d8f

Det er så feil det. Meningen med ungdomstiden er å finne sin egen identitet og bli til ordentlige folk.

Anonymkode: 8d8dc...c90

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en slik og er fornøyd med den, men savner blant annet en ting og det er flaskeholder på sidene. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine har en sånn, har hatt den i 4 år og holder formen fint, er vanntett og greie rom. Ti ganger bedre enn de gamle skolesekkene som kostet 900 fra Beckmann og som på langt nær var vanntette og som det ikke var nok plass i.

Fler og fler gutter går over til bag og ikke sekk og jenter vil gå med veske så man ser færre av denne sekken i år enn ifjor.  Det er mulig for skolene har jo ikke lenger fysiske bøker som de tilbyr elevene sine. Mine to barn har 0 fysiske bøker, men må bære med seg en laptop hver dag. 

Skulle gjerne hatt en stor Db med hjul om den ikke hadde vært så dyr, og ungene skulle fått en mindre type hver til treninger.  

Anonymkode: d708d...e75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er så feil det. Meningen med ungdomstiden er å finne sin egen identitet og bli til ordentlige folk.

Anonymkode: 8d8dc...c90

Hehe, sorry. Jeg jobber i ungdomsskole og er ikke enig. Også de som er outsidere er ganske så like. Men de føler seg nok veldig annerledes. 

Men jeg er enig i at de finner ut av seg selv. De fleste ungdom (og voksne) er gjennomsnittlige. Helt ok det 

Anonymkode: 17225...d8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er praktisk og god å ha på. Jeg synes dessuten det er kult at DB har utspring fra Norge (+Sverige), der en NTNU-student var i gründerteamet. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS er sikkert 50 +, går i fotformsko, batikk og Fjellräven-sekk (somm alle andre i samme gruppe).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den er kul. Og jeg er 47. 

Anonymkode: 2578b...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste med én gang hvilken sekk TS mente da jeg leste overskriften :ler:

Jeg synes også den er ganske stygg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hehe, sorry. Jeg jobber i ungdomsskole og er ikke enig. Også de som er outsidere er ganske så like. Men de føler seg nok veldig annerledes. 

Men jeg er enig i at de finner ut av seg selv. De fleste ungdom (og voksne) er gjennomsnittlige. Helt ok det 

Anonymkode: 17225...d8f

Jeg er mor til en på ungdomsskolen, det å være mor og base til en ungdom vil jo å kunne si at man ikke trenger å henge med på alt. Selvom "alle røyker, drikker" så betyr ikke det at min sønn trenger å føle på at han må gjøre det for å passe inn.

Samme gjelder motetrender, ja sekken er sikkert fin og praktisk. Men jeg støtter ikke denne alle må ha sekken for å høre med i gruppen. Skal han ha en slik type sekk så må han selv jobbe og spare. Først da ser man verdien i merketing og ja jeg har råd til å kjøpe det, men ser ikke helt hva læring bak hadde vært.

Identitet og samhold er hovedfokuset i den alderen der, så tenker det å få de til å tenke som om to ganger før de gjør ting som "alle" de andre gjør er lurt i det lange løp iforhold til andre valg de kommer ovenfor. 

Anonymkode: 44dcc...7f9

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke denne sekken er praktisk eller fin, men min tenåring liker den godt. Og hva skal jeg si til det? Når jeg var ungdom gikk ungdommen med miss sixty bukser, buffalosko, warmvinter jakke, og sekk som gikk på tvers over skuldrene. Ungdom har aldri vært de som skiller seg ut i mengden, det kommer senere. Ungdom speiler seg i andre på samme alder, vi eldre går da for å være litt trege og ut. Helt normalt med andre ord. 
Å vise barna at man kan være seg selv er viktig, men det er også viktig å la de slippe å stå med dine premisser i denne alderen. Dette er en prossess før de finner seg selv.
Kua har glemt at den var kalv er et veldig beskrivende av disse innleggene. 


 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg ser denne over alt, om jeg møter en ungdomsgjeng har typisk hele gjengen denne sekken 😄 Den ser så klumpete og rar ut!

Dere som liker den, hva er det som gjør den praktisk? Hvordan ser den ut inni?

Anonymkode: 3086a...34c

Jeg har den ikke selv, men sånn 90% av klassen min på universitetet har den. Den er romslig og behagelig å ha på. 

Sekkene kan åpnes langt ned og ikke bare fra toppen, så man får tak i ting langt nedi sekken, uten å "grave" (de som har forsøkt å få tak i pennalet på bunnen av sekken, bare for å skrape seg på hjørnene av bøkene vet hva jeg mener). Den åpnes som man kan med en duffelbag, om det gir mening. Den har lomme på toppen for enkel tilgang til nøkler, hodetelefoner osv.

Innvendig har den lommer langs "lokket" aka. duffelbag-"tungen", samt langs sidene innvendig i selve sekken. Så den er lett å holde organisert. 

Og på toppen av det hele er sekkene vanntette, så man slipper regntrekk, evt. en dryppvåt laptop og ødelagte bøker.. Så jeg har full forståelse for at folk liker sekken. 

Jeg klarer meg med min 400,- vannavstøtende sekk jeg kjøpte på Zalando for fire år siden, men jeg har piratkopier av PDFene til alle bøkene og klarer meg på universitetet uten de fysiske bøkene. Min hverdagspakkeliste består av laptop, nettbrett, ladere, hodetelefoner (øreplugger), kalkulator, penalhus, skrivebøker, formelhefter, nistepakke og drikkeflaske. 

Så kan du tenke at andre i tillegg tar med seg bøker til tre ulike fag om dagen, som feks. Calculus, mekanikk og digitalteknikk.

I motsetning til min 400,- sekk, så har disse sekkene behagelige stropper, som ikke gnager inn i skuldrene dine om man får så mye vekt i sekken (ikke at jeg hadde hatt plass til alle de bøkene i min sekk heller).

Så jeg har full forståelse for at en sånn sekk er å foretrekke for en god del studenter. 

Anonymkode: c97e7...031

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, miss summers said:

Hva heter den? Jeg har sett den i bruk og syns den virket veldig praktisk. Vil gjerne ha noe tilsvarende. 

De heter Douchebags, søk på db sekk eller douchebag sekk, så finner du de :)

Men de er dyre, så er du advart. ^^

Anonymkode: c97e7...031

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, mon_nom said:

Jeg har en slik og er fornøyd med den, men savner blant annet en ting og det er flaskeholder på sidene. 

Ei venninne av meg dro på Biltema og kjøpte en sånn her type flaskeholder og festet på sekken. Finnes også penere, men dyrere, alternativer på sportsbutikker og lignende. Bare søk på flaskeholder til å feste på ryggsekk :)

Anonymkode: c97e7...031

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Denne sekken, hva er greia? Den er kjempestygg. Er den nydelig å ha på ryggen, er den eksepsjonelt praktisk? Kan folk slutte å være så jæv** mainstream? Ser gjenger med unge gå rundt med disse blærene.

IMG_6397.jpeg

Anonymkode: d57d5...1ed

Selv om du synes sekken er stygg, så kan andre synes sekken er fin. Og hvorfor har du problem med hva for sekk folk bruker??

Anonymkode: cd2d6...498

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke akkurat den DB som du linker til TS men en annen som heter "Ramverk" på 26L, den er praktisk fordi jeg får plass til "hele verden" i den rett og slett og den er solid, koster ikke all verden samtidig som den har PC lomme og en topplomme som gir enkel tilgang, bruker den til både jobb og fritid og er superfornøyd. 
 

Anonymkode: 246a5...951

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Denne sekken, hva er greia? Den er kjempestygg. Er den nydelig å ha på ryggen, er den eksepsjonelt praktisk? Kan folk slutte å være så jæv** mainstream? Ser gjenger med unge gå rundt med disse blærene.

IMG_6397.jpeg

Anonymkode: d57d5...1ed

Ungdommer følger strømmen - det er helt naturlig.... At DU har lyst å være annerledes - og det må du jo gjerne være - så ønsker ikke nødvendigvis alle andre det ;) 

For øvrig er sekken praktisk. Jeg bruker den største som bag til hytten og weekender, og da kan jeg åpne den som en koffert og har full oversikt. Du bryr deg vel ikke om at ting er praktisk, så lenge du får skille deg ut og få oppmerksomhet :) 

Anonymkode: 4aa0e...c93

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mer interessert i hva som er greia med voksne mennesker som ikke bare legger merke til men genuint bryr seg nok om hva ungdommene går med til å opprette tråder om det på internett.

For meg gir det null mening, jeg ser på flokker av ungdommer omtrent som flokker av barnehagebarn, som en bråkete  ting å passere hurtigst mulig. 
Jeg kunne neppe beskrevet hva de hadde på seg om det så sto om liv. Det er fullstendig uinteressant, det angår ikke meg eller noen andre enn de individuelle ungdommene.

Anonymkode: e0059...085

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sekken er kanskje stygg men den er utrolig praktisk. Mitt barn har og fått seg en til ungdomsskolen og det geniale bortsett fra at du kan åpne hele greia er at den er relativt vanntett, bare glidelåsene som ikke er helt tette. Det passer bra for en som aldri tar på regntrekket.

Jeg er sekkperson selv og kunne egentlig tenkt meg en slik men blir nok for "cringe" om jeg skal ha lik som guttungen... :ler: Dessuten så liker jeg og godt å ha holder til kaffen på sekken, men nå så jeg noen som sa at man kan kjøpe utenom så kanskje jeg går for denne jeg og. Den er veldig behagelig å ha på.

Ikke var den så dyr heller for jeg benyttet sjansen til å kjøpe den når jeg fikk jubileumsrabatt i en eller annen butikk så da fikk jeg 25% i avslag. Synes uansett at en 2200 ikke er så ille for en sekk som kan brukes til det meste og holder bra.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skilpadderygg.

Anonymkode: 735de...dc1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...