Gå til innhold

Dere som drar på hytten med familie i påsken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og da mener jeg familie som i foreldre/besteforeldre, søsken med evt barn osv. Hva slags hytter har dere? Virker som så mange er på hytten med storfamilien i hele påsken. Her er vi i 30 årene med tre barn og alle våre foreldre har hytte, men vi orker rett og slett ikke dra. Hyttene er gjerne sånn 60/70 kvm, uten vann og strøm, og 2 (max 3) soverom, men da er gjerne ene soverommet så lite at det omtrent bare er plass til en enkeltseng. Bilvei helt fram er det heller ikke. Jeg kjenner jo litt på det at "alle" andre er på fjellet, men drar folk virkelig på slike hytter med flere enn bare egen kjernefamilie? 

Anonymkode: 9e55b...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hytta har 3 soverom. Ene soverommet har dobbeltseng, de to andre har køyeseng med ei litt bredere underkøye. To stuer hvorav det er sovesofa på ene stua. Normalt bad med servant, toalett, dusj. Kjøkken med vanlig komfyr, oppvaskmaskin, kjøkkenvifte. Bilvei helt frem. Både peis og elektrisk fyring.

Vi pleier å være der med grusomme svigers, men slipper heldigvis i år 😁 Da er vi totalt fire voksne og to barn. Det er passe. Var forferdelig da vi lå der to netter med totalt seks voksne og fire barn 😭😭😭 aldri mer.

Og ja, jeg hater å være på den hytta.

Anonymkode: 8625b...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 soverom, ikke bilvei helt frem, ingen oppvaskmaskin

Anonymkode: 5eb12...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har strøm, eget soverom, vann, to bad, jacuzzi osv på hytta som vi er på med familie. Ikke en spesielt dyr hytte, ligger i et ok hyttefelt, ikke på et populært sted

Anonymkode: 2df25...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre soverom, to av dem har familiekøye. Hvert av våre to barn inntar et lite rom med sin familie, to og tre små barn. Innlagt vann og strøm, vaskerom med dusj, men utedo. 

Ordentlig kjøkken, med komfyr, oppvaskmaskin eyc. Kjøkkenet er et mye brukt oppholdsrom. 

Bilveg helt fram.

Vi er mye ute, men det kan selvsagt bli både trangt og mye støy.

 

Anonymkode: b6466...23f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har eget soverom til barn og voksne på begge hyttene vi disponerer via familie. Minst fem soverom, flere bad, bilvei, komfortabelt nok. 
 

 

Anonymkode: d6702...092

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hytte på 110kvm, 5 søsken, 2 foreldre, 4 ektefeller og to små barn. 13 pers totalt. Foreldre har eget rom, ellers må alle dele med noen. Innlagt strøm, vanntank i kjeller som blir fyllt opp på sommer, dusj, snurredass. 
Ca 1 km å gå opp til hytten i ulendt terreng. 
 

Hytte med enkel standard og trange arealer.

 

Fast tradisjon å dra på hytten, alle bidrar med bæring, rydding og matlaging. Før var vi alle der i 7 dager, men de siste årene har det blitt til at alle drar opp på torsdag og ned søndag.

Kjempekoselig tradisjon med mye brettspill, soling, grilling, festleker og turer.

Så klart slitsomt og mye mas, men verdt det

Anonymkode: 71c35...703

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er absolutt ikke noe hytteperson😂 er med tre netter i påska og en liten uke på sommeren bare for å please

Anonymkode: 00ae2...20c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hytta har 5 soverom, 2 bad, vaskerom, spisestue, 2 tv stuer, kjøkken og vanlig stue. Totalt 13 sengeplasser. Strøm og vann. Egentlig er hytta større enn noen av våres hus, men kjøpt akkurat for å kunne samles sommer og vinterstid.

Anonymkode: 51f9f...9a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hytte er på 220 kvm med 2 stuer, spisestue, stort kjøkken med oppvaskmaskin, 6 soverom, 3 bad, vaskerom med vaskemaskin og tørketrommel, badstue og utendørs boblebad. Vi er 6 voksne og 4 barn hele påsken.

Anonymkode: 44bae...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hytta vi er på er ca 55 kvadrat. 2 soverom der det er familie køye . Kun et allrom hvor stue og kjøkken i et.  Liten gang med do. Ikke innlagt vann. Gass kjøleskap og gasskomfyr.  Ikke strøm. Er og en campingvogn på utside hvor svigers sover når de er her. 

Anonymkode: 81a3c...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hytte på 150 kvm. To bad, 5 soverom, 2 stuer. Bilvei helt frem, strøm og vann. Mye bedre plass her enn hjemme. Vi er 5 voksne og en hund.

Anonymkode: 27b9c...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feriehus som er et nedlagt småbruk, så god plass. 8 soverom + to sengeplasser i gjennomgangsrom. Kun ett fullutstyrt bad, og et toalettrom m vask utenom. Det går merkelig nok veldig bra! Vi er gjerne 12-15 stk der i påsken. God plass inne og ute og nok å finne på/arbeide med/fikse. 

Ikke bilvei, må i privat småbåt for p komme dit. 

Gleder meg!

Anonymkode: 929fc...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For gamle meg er jeg kresen på hytte. Så den er minimalistisk. 50 kvm, 2 soverom med køyeseng, anels med soveplass til 2 og plass til 2 på stua. Men jeg har ikke hytte for å vise verden at vi har hytte. Kun vann om sommeren, og lys fra solcelleanlegg. Luksusen er isolert dusjrom med festivalvask.

Anonymkode: 9b86a...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 kvadratmeters hytte, på det meste 14 personer og to store hunder, egentlig sengeplass til 8 hvis man takler å ligge trangt, her stappes det inn 10 stykker.  Ikke strøm eller innlagt vann.

Angående soveplass prioriteres svigermor og svigerfar, barna (6 store tenåringer) og de to mødrene.  De resterende 4 (jeg, min mann og to svogere) måtte sove i stua.  To stykker på ukomfortabel sofa, en i gyngestolen og en oppe på spisebordet.  Stua holder rundt 35 grader da det er mange kilo våt ull som skal tørkes.  Det er heller ikke nok stoler til alle, og vaskemulighetene er et fat på kjøkkenet - uten dør som kan lukkes.  Det er tøy, sekker og mat overalt.  En 3-4 ekstremt trente gutter/menn som gjerne spiser et par brød om dagen - bare jeg og mannen hadde med 12 brød for 5 dager (det er et par timer til butikken).  

Jeg har meldt meg frivillig til å ta jobbvakter i påska, altså.  

Anonymkode: de3dc...10d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.3.2024 den 20.24):

Og da mener jeg familie som i foreldre/besteforeldre, søsken med evt barn osv. Hva slags hytter har dere? Virker som så mange er på hytten med storfamilien i hele påsken. Her er vi i 30 årene med tre barn og alle våre foreldre har hytte, men vi orker rett og slett ikke dra. Hyttene er gjerne sånn 60/70 kvm, uten vann og strøm, og 2 (max 3) soverom, men da er gjerne ene soverommet så lite at det omtrent bare er plass til en enkeltseng. Bilvei helt fram er det heller ikke. Jeg kjenner jo litt på det at "alle" andre er på fjellet, men drar folk virkelig på slike hytter med flere enn bare egen kjernefamilie? 

Anonymkode: 9e55b...fa0

Hytte ved sjøen. 3 soverom pluss en stor hems der barna ofte ligger. Er vel 5 sengeplasser på hemsen. Stue, kjøkken, bad og en slags vinterhage strøm og vatn . Ca 130 kvm kanskje 

Anonymkode: b4243...5d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi vokste opp med en veldig enkel og uisolert hytte med to store familiesoverom og et lite kammers/alkove til bestemor. For noen år siden ble denne revet og det som ble bygget opp var en moderne bolig/hus med fem store soverom, to bad, moderne kjøkken, to stuer og vaskerom. Det er ingen hytte lenger egentlig, men et komplett hus. God plass til tre generasjoner, som utgjør 10 personer. 

Anonymkode: 7c810...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en sånn liten primetiv hytte uten innlagt vann. Det er hyggelig i 3 netter, max. 
 

Men den hytta koster ingenting å eie. Og vi bruker null tid på vedlikehold. Er der 2 ganger i året

Har vurdert å kjøpe en finere hytte, men det er ca verdens dårligste investering. Så nei

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldres hytte er ganske stor men jeg synes likevel det blir veldig trangt og oppå hverandre om vi er 5 voksne og 1 barn der (som er hele vår familie).. Så en hel uke med alle orker ikke jeg.. Men som barn husker jeg jo at vi var der i ukesvis med 4-5 voksne + meg + søsken.. Men jeg er litt mer introvert enn resten av familien og trenger litt mer plass og ro 😄

Anonymkode: 7ded9...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

45 kvadratmeters hytte, på det meste 14 personer og to store hunder, egentlig sengeplass til 8 hvis man takler å ligge trangt, her stappes det inn 10 stykker.  Ikke strøm eller innlagt vann.

Angående soveplass prioriteres svigermor og svigerfar, barna (6 store tenåringer) og de to mødrene.  De resterende 4 (jeg, min mann og to svogere) måtte sove i stua.  To stykker på ukomfortabel sofa, en i gyngestolen og en oppe på spisebordet.  Stua holder rundt 35 grader da det er mange kilo våt ull som skal tørkes.  Det er heller ikke nok stoler til alle, og vaskemulighetene er et fat på kjøkkenet - uten dør som kan lukkes.  Det er tøy, sekker og mat overalt.  En 3-4 ekstremt trente gutter/menn som gjerne spiser et par brød om dagen - bare jeg og mannen hadde med 12 brød for 5 dager (det er et par timer til butikken).  

Jeg har meldt meg frivillig til å ta jobbvakter i påska, altså.  

Anonymkode: de3dc...10d

Dette må være ekstrem overdrivelse og tull? Høres ut som satire på norsk hytteferie 😄

 

Anonymkode: 7ded9...468

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...