Gå til innhold

Baby 8 mnd gråter ikke da jeg går


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Baby 8 mnd gråter ikke da jeg går, er dette normalt? Føler jeg leser at andre babyer er veldig mammadalt og gråter da mamma går ut/vekk. Min baby gråter ikke, og er ikke mammadalt (viser det ikke). Gir veldig mye omsorg, nærhet og kjærlighet til barnet. Hun gråter ikke ofte og er stort sett veldig blid og fornøyd. Sover godt om nettene og dagene. Ammet henne til hun var 5 uker, har det noe å si? Syns det er skikkelig trist. Hun bryr seg ikke om jeg går vekk eller ut av rommet. Alle kan holde henne så å si, hun var litt skeptisk og er forsatt noe skeptisk men går fort over. 
 

burde egentlig være glad for at hun ikke gråter, men det gjør litt vondt. Hun blir ikke overbegeistrete når jeg kommer hjem heller, er nesten som jeg ikke har vært borte fra henne🙈

Anonymkode: e407e...7e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barn har jo også forskjellig personlighet.

Jeg hadde en som fremdeles kan være skeptisk til fremmede selv om hun nå er 2 år. Det var så slitsomt. Ville aldri bli holdt av andre og jeg følte meg helt fanget nesten. I perioder godtok hun såvidt sin egen far, var helt ekstremt mammadalt. Og jeg ga også mye omsorg, nærhet og kjærlighet så ingen spesiell grunn til den separasjonsangsten. Jeg dro ikke fra henne, gjorde ikke gråtekur eller noe sånt, var ikke avvisende på behov om nærhet i babytiden. Jeg har opplevd dette som mer stressende enn koslig.

Høres jo ut som at din bare har en litt mer chill personlighet. Min var ikke blid hele tiden og sov absolutt ikke godt om nettene heller 😄

Hvis du vet at du alltid har vært kjærlig og tilstede for baby så tenker jeg alt er fint og at det ikke er noe du skal bekymre deg for ❤️ 

Anonymkode: cf4f8...028

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjell fra baby til baby..og faser. Om 3 mnd kan du plutselig få en klistremerker baby. Eller om 7 mnd får du en baby som bare vil ha mamma på alt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre gråt aldri når vi gikk fra dem med andre, ei heller i barnehagen. For meg er det et tegn på at de vet at vi kommer tilbake :) 

Anonymkode: 34493...57f

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste gråt hvis jeg lukket døra når jeg gikk på do frem til han var nærmere tre år.. Yngste har knapt vist noe separasjonsangst hverken i bhg eller hjemme. De er trygge, glade og kjærlige barn begge to.

 

Barn er forskjellige på dette området, som på alt annet 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gang da. Hver gang når.

Når du går, ikke da du går.

Anonymkode: bd970...e7d

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Baby 8 mnd gråter ikke da jeg går, er dette normalt? Føler jeg leser at andre babyer er veldig mammadalt og gråter da mamma går ut/vekk. Min baby gråter ikke, og er ikke mammadalt (viser det ikke). Gir veldig mye omsorg, nærhet og kjærlighet til barnet. Hun gråter ikke ofte og er stort sett veldig blid og fornøyd. Sover godt om nettene og dagene. Ammet henne til hun var 5 uker, har det noe å si? Syns det er skikkelig trist. Hun bryr seg ikke om jeg går vekk eller ut av rommet. Alle kan holde henne så å si, hun var litt skeptisk og er forsatt noe skeptisk men går fort over. 
 

burde egentlig være glad for at hun ikke gråter, men det gjør litt vondt. Hun blir ikke overbegeistrete når jeg kommer hjem heller, er nesten som jeg ikke har vært borte fra henne🙈

Anonymkode: e407e...7e1

Det gjorde aldri jenta mi heller da hun var baby til ca 10 mnd. Rundt 10 mnd til ca 1 år så gråt hun nesten alltid de få gangene jeg gikk fra hun. Nå er hun 15 mnd og nå går det fint :) litt klaging av og til, men ellers så bryr hun seg nesten ikke om jeg går. Men blir veldig glad når jeg kommer tilbake ❤️
 

jeg følte meg som en dårlig mor på den tida hun aldri gråt. Jeg kunne gi henne til hvem som helst, og hun brydde seg aldri om jeg ikke var der. Synes det var skikkelig trist 😅

Anonymkode: 80c97...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ble ikke skikkelig mammadalt før hun var ca 1,5 år. 

Anonymkode: 752c7...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...