Gå til innhold

Pakke bort vinterdressen i Oslo nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

48 minutter siden, AnonymBruker said:

I Oslo ?

Anonymkode: ac8f0...fee

Ja, med mindre du bor midt i sentrum, finnes det fremdeles snø? 

Anonymkode: 0fae7...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har bare en skalldress vi, ikke noe tykk vinterdress. Vi kjører heller flere lag. Et lag under ull, så ullgenser og bukse, og så dressen. Hadde han hatt på tykk vinterdress hadde han jo ikke klart å bevege seg…. 
 

Aldri vært kald, eller fått beskjed fra bhg at han fryser… 

Anonymkode: c96d1...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lyst til å ta med vinterdressene tilbake til barnehagen etter påske (de skal ikke i barnehagen før tirsdag over påske). Men jeg får se på Yr.no når det nærmer seg.

Grensen for min del går sånn omtrent ved at det ikke er under 5 grader i løpet av utetiden i barnehagen, eller at det stiger opp i over 10 grader selv om det startet på 2 grader ved levering. Og det er litt av praktiske årsaker for barnehagens del, vinterdress uten mellomlag er et hakk enklere enn vårdress med ulltøy under. Hjemme bruker de vårdress og ull nå. 

Anonymkode: b74b6...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger ikke være snø og minusgrader for å ha på vinterdress. Når begynte barnet med vinterdress og hvor kaldt var det da?  Jeg går fremdeles med dunjakke de fleste dager, men jeg er også en skikkelig frysepinn😁

Anonymkode: 2662b...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har bare en skalldress vi, ikke noe tykk vinterdress. Vi kjører heller flere lag. Et lag under ull, så ullgenser og bukse, og så dressen. Hadde han hatt på tykk vinterdress hadde han jo ikke klart å bevege seg…. 
 

Aldri vært kald, eller fått beskjed fra bhg at han fryser… 

Anonymkode: c96d1...193

Hvorfor ikke? Greier ikke unger å bevege seg midtvinters? Hvis bevegelse hindres av vinterdress så er den enten i feil størrelse eller klærne under er for trange/stive. Ellers greier selv de minste barna å bevege på seg med to lag ull og en vinterdress.

 

Ser det meldes ganske kjølig og med muligheter for sludd man/tirs, så jeg hadde nok beholdt vinterdressen litt til. Men dere kan jo ta med både vinterdress og skalldress så kan bhg velge ut fra vær/gradestokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker said:

Har bare en skalldress vi, ikke noe tykk vinterdress. Vi kjører heller flere lag. Et lag under ull, så ullgenser og bukse, og så dressen. Hadde han hatt på tykk vinterdress hadde han jo ikke klart å bevege seg…. 
 

Aldri vært kald, eller fått beskjed fra bhg at han fryser… 

Anonymkode: c96d1...193

Min 2åring beveger seg fint i vinterdressen sin. Selv når hun har mellomlag under. Har mellomlag i myk strikket ull så det ikke blir for stivt og klumpete og vinterdressen er også myk.

Det var jo mange minusgrader i Oslo store deler av vinteren, holder jo ikke med skalldress da selv med 2 lag ull under..

Anonymkode: 83557...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppdatering, våknet i dag til sne, så tok kun med vinterdressen😅😅😅

Anonymkode: 2e9ab...5cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...