Gå til innhold

Syk tenåring. Tvinge han til å gjøre noe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På Tirsdag fikk 14 åringen feber, hoste og sår hals. Hadde feber til og med Fredag. Men har fortsatt hoste og sover dårlig og er tett og slapp. Han spiser veldig lite og har ikke noe energi. Han har bare ligget i senga eller på sofaen siden Tirsdag. Når han går på toalettet så sier han at han er svimmel. 

Får mener at nå kan han ikke bare ligge lenger og vil tvinge han til å gjøre noe og bevege seg. Er det vanlig at en forkjølelse eller influensa varer så lenge? 

Anonymkode: 51ab0...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er vanlig at influensa kan vare lenge, mye lenger 

Anonymkode: 4e498...f4d

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far kan forøvrig ta seg en bolle og la barnet være

Anonymkode: 4e498...f4d

  • Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekke for kyssesyke?

Anonymkode: adf60...920

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste far oppnår er at han blir liggende syk enda lenger.

Anonymkode: 5724a...f68

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Far må ta seg sammen. Ja det er vanlig at sykdom kan henge i. Gutten er svimmel når han skal på do, spiser og dover dårlig. Han er jo ikke frisk nok til det grunnleggende omtrent. 

Anonymkode: 3ed30...7da

  • Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, dette er ikke greit! Håper far har noen som kan overkjøre ham her, om ikke du! 

Anonymkode: ca1e7...535

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere sjekket kyssesyke? Da blir en fryktelig svimmel

Ja en kan bli syk lenge ved influensa.  Her lå nå sønnen i nesten 3 uker med feber, hoste, tett og mye vondt i kroppen

 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Oi, dette er ikke greit! Håper far har noen som kan overkjøre ham her, om ikke du! 

Anonymkode: ca1e7...535

Jeg setter far på plass ja😉

Anonymkode: 51ab0...67d

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå altså! Disse latene ungdommene nå til dags. Du må sette ned foten. Selvfølgelig trenger ikke syke personer hvile for å bli friske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det er covid eller kyssesyke.
 

Han skal uansett ikke presses til noe! Det er ekstremt viktig. Far risikerer å påføre barnet deres kronisk sykdom som Long covid, ME, utmattelse eller annen kronisk sykdom.

Det eneste han skal gjøre er å hvile, og helst spise litt.

Prøv å få i ham noe mat. Tynn suppe. Varm buljong. Kald fruktsuppe. Iskrem. Pannekaker. Prøv dere frem. En bit er bedre enn null.
Og husk å få i ham litt salt, for med feber har han nok svettet mye. 

Anonymkode: a260e...644

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt skremt. Er far skikket til å være far? Tenk å ha så skremmende liten kunnskap om sykdom! 

Anonymkode: 13757...9d9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt Influensa A i snart 2 uker. Har bare de siste dagene begynt å spise relativt normalt igjen, men slimhosten henger fortsatt i og jeg er ganske trøtt.

Anonymkode: 4ac5b...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

På Tirsdag fikk 14 åringen feber, hoste og sår hals. Hadde feber til og med Fredag. Men har fortsatt hoste og sover dårlig og er tett og slapp. Han spiser veldig lite og har ikke noe energi. Han har bare ligget i senga eller på sofaen siden Tirsdag. Når han går på toalettet så sier han at han er svimmel. 

Får mener at nå kan han ikke bare ligge lenger og vil tvinge han til å gjøre noe og bevege seg. Er det vanlig at en forkjølelse eller influensa varer så lenge? 

Anonymkode: 51ab0...67d

Influensa kan vare så lenge ja. Hvordan hadde far blitt om han var syk? Regner ikke med at han hadde stått på då. Synes 14 åringer skal få slappe av å komme seg. 

Anonymkode: adc7d...2eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har hatt Influensa A i snart 2 uker. Har bare de siste dagene begynt å spise relativt normalt igjen, men slimhosten henger fortsatt i og jeg er ganske trøtt.

Anonymkode: 4ac5b...6da

Jeg var syk i 6 uker med samme influensa 🙄

Anonymkode: 06c54...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å begynne sånn etter under ei uke? Nei... Regner med at sønnen er normalt oppegående og aktiv til vanlig, Da må man faktisk la det ta den tiden det tar.

Anonymkode: e39e9...376

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dårlig på samme måte som du beskriver din sønn. Hadde noen tvunget meg til å gjøre noe, hadde jeg nektet tvert, snudd ryggen til og ikke giddet å svare. Hadde jeg hatt energi, hadde jeg blitt drit forbanna. Jeg er helt pumpet. Har ligget å sett på serer/sovet i 3 dager nå. Min datter på 11, ligger på 5 dagen, men virker litt bedre i dag. 

Anonymkode: ff043...ec9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvinger dere voksne hverandre når dere ligger nede for telling? 

Anonymkode: 11076...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da synes jeg du skal tvinge far opp etter like mange dager neste gang han er skikkelig syk. Tenker pipa får en annen lyd da. En skikkelig kronidiot av en mann. 

Og at du i det hele tatt må inn her for å spørre om det er greit? Altså... jeg synes skikkelig synd på sønnen deres.

Anonymkode: c0a4e...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...