Gå til innhold

Kan man merke det så tidelig?


viljesoltvedt

Anbefalte innlegg

viljesoltvedt

Heisann! Jeg har ganske nylig sluttet på minipiller, og jeg hadde ubeskyttet samleie for litt mer enn en uke siden. Jeg forstår det er for tidlig å få symptomer, men tenker på festeblødning.. hadde spottblødning i 2 dager før det gikk helt over og i dag har jeg vært øm i eggstokkene og i underlivet… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk symptomer i uke 4. (3+5) men bare avfeide det. Men jeg var gravid ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess, jeg hadde festeblødning ca. 9 dager etter samleie.

Anonymkode: a9292...59b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ja. Men festeblødning er ikke noe alle opplever. Kan skje 4-12 dager etter befruktning for de som opplever det, men bare ca 15% opplever implantasjon blødning. 

Tiden vil vise. 

Kan også være blødning etter EL. Noen opplever blødning da også 

Anonymkode: 0d209...1bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

viljesoltvedt skrev (20 timer siden):

Heisann! Jeg har ganske nylig sluttet på minipiller, og jeg hadde ubeskyttet samleie for litt mer enn en uke siden. Jeg forstår det er for tidlig å få symptomer, men tenker på festeblødning.. hadde spottblødning i 2 dager før det gikk helt over og i dag har jeg vært øm i eggstokkene og i underlivet… 

Om du har fått festeblødning vil er det iallefall ikke gravid symptomer du føler nå. Men det kan også være eggløsning du får nå eller bare at kroppen er i ulage oh at du vil spotte litt og få litt rar mens fremover 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

viljesoltvedt skrev (På 24.3.2024 den 16.57):

Heisann! Jeg har ganske nylig sluttet på minipiller, og jeg hadde ubeskyttet samleie for litt mer enn en uke siden. Jeg forstår det er for tidlig å få symptomer, men tenker på festeblødning.. hadde spottblødning i 2 dager før det gikk helt over og i dag har jeg vært øm i eggstokkene og i underlivet… 

Ja du kan kjenne det🙂 Særlig om du kjenner etter. Jeg fikk nokså tydelige svangerskapssymptomer etter 1-2 uker.

MEN det kan også være hormoner som gir disse symptomene. Jeg kan kjenne på lignende symptomer 1-2 uker før mens også. Både ved eggløsning og pms. Så i mange tilfeller blander vi nok litt. Til og med spottblødning har jeg opplevd å få ifm eggløsning. 

Anonymkode: 107b9...08e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja du kan kjenne det🙂 Særlig om du kjenner etter. Jeg fikk nokså tydelige svangerskapssymptomer etter 1-2 uker.

MEN det kan også være hormoner som gir disse symptomene. Jeg kan kjenne på lignende symptomer 1-2 uker før mens også. Både ved eggløsning og pms. Så i mange tilfeller blander vi nok litt. Til og med spottblødning har jeg opplevd å få ifm eggløsning. 

Anonymkode: 107b9...08e

1-2 uker er jo like etter eggløsning, du kan ikke få gravid symptomer da. De kommer ofte uke 4 + da egget må feste seg og produserer nok hgc til at kroppen får hormoner til å få symptomer 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...