Gå til innhold

Hvor ofte nekter deres 3-åringer å høre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har et barn som er høyt og lavt hele tiden. Skal dytte ned ting, løpe avgårde osv og nekter veldig ofte å høre på tilsnakk. Får også veldige kraftige trassanfall som involverer vold. Kan være voldsom med andre barn, men snill og god mesteparten av tiden. Det ser ut som om alle andre barn på samme alder oppfører seg bedre, så jeg begynner jo å lure litt. Det er alltid mitt barn som slår seg vrang på sammenkomster, på lekeplassen, på butikken osv. Barnet får både tydelige grenser og mye omsorg og kjærlighet. 

Er dette bare et veldig viljesterkt barn, eller bør vi tenkte på å involvere andre instanser? Barnehagen virker ofte oppgitt over barnets påfunn, men har foreløpig ikke nevnt noe om å involvere noen. 

Anonymkode: 1f18f...9a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig vanlig! 

Men har kanskje helsestasjonen eller noe tilbud om feks cos kurs?

Anonymkode: 832ce...f3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt barn blir 3 i sommer og har nylig sluttet å høre på meg, løper av gårde når vi er ute, mye potensielt farlige situasjoner om jeg ikke er 100% på. Mye sinmeutbrudd og hun er veldig voldsom og slår meg i mange situasjoner. Slår ingen andre da, og sånn sett ingen vanskeligheter i barnehagen eller noe. 

I dag bar jeg henne 500 meter vrælende i fullt sinne og hvor hun med all kraft prøvde å komme seg ut av armene mine. Hvis jeg satt henne ned bare spurta hun motsatt vei eller rulla seg rundt på våt bakke. Har tatt cos-kurs osv. Å anerkjenne følelser blir hun bare utrolig provosert over og enda sintere 😛

Anonymkode: 7e2af...34b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3-åringer er satans verk. Slapp helt av. Ikke noe unormalt her. Det går seg til. 

Anonymkode: c8e98...c1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt barn er også den eneste som får anfall. ;)

Var såpass ille en periode at jeg ba om samtale med pedleder, og gjett hva? Det var ikke bare mitt barn, det var mange andre også- men jeg var opptatt med meg og mitt. :fnise:

Min hissige, søte, sinna, nydelige 3 åring er et helt normalt satansverk. Nei da, men joda. Hun er den beste jeg vet om, men fytti og det er tøft noen ganger!

Anonymkode: 7833c...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...