Gå til innhold

Feire bursdag uten å dra på byen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!! 

Jeg fyller snart 25 og har lyst til å feire bursdag sammen med venninnene mine, men 1) jeg hater å dra ut/på byen, og 2) jeg bor i leilighet så jeg kan ikke ha gjester så seint mtp bråk. 
Hvordan kan jeg feire bursdagen min uten at det blir altfor kjedelig og skjer for lite?? 

Jeg bor i leilighet og har plass til alle rundt langbord i stua, men om man ikke skal på byen kan vi ikke holde på her så altfor lenge mtp bråk etter kl 23. 

Er det kjedelig å invitere til en bursdag, uten å dra på byen? Hva kan man i såfall gjøre av aktiviteter/leker/hyggelige ting som gjør at det skjer litt i løpet av kvelden? De fleste kjenner alle eller har møtt hverandre før, så det er veldig hyggelig å bare sitte og prate og drikke, men er det ikke litt kjedelig å invitere til så lite??

Jeg er veldig glad i å invitere og styre med gjester, men tidligere har vi alltid dratt et sted eller på byen, nå har jeg ikke så lyst til det.. Jeg har vært inne på tanken om paint and sip, men vi er nok litt for mange til det (16 jenter ca). Jeg er også student så å handle inn til å lage mat koster fort litt hvis man vil ha det ordentlig (men får til å bake noe og kjøpe inn til snacks etc, men blir vanskelig å få til middag. Vil heller ikke forvente at gjestene skal ta med en rett eller måtte bestille mat, så tenker det er enklest å ikke invitere til middag).

Kan også lage en gøy quiz eller ha noen morsomme aktiviteter, har dere noen forslag? 

Tar gjerne imot ideer og innspill - vil at gjestene mine skal ha det gøy.

 

Anonymkode: 18bb5...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må jo gå Ann å sifra til naboene i god til at den datoen skal jeg ha en fest fordi jeg har bursdag, å si at håpe det går bra at det kanskje blir litt lyder og musikk. 
aldri vært noe problem i vår blokk, så lenge det selvfølgelig ikke er hver helg.

Anonymkode: b4d2f...46a

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å invitere til champagne-lunch kl 12? Tro meg, da er gjestene hjemme lenge før kl 23🤪 Evt er du så sliten kl 23 at du legger deg mens de drar på byen. Bobler, koldtbordmat, gjør klart for noen drinker evt. Sist jeg vel invitert på champagnelunsj, snublet jeg hjem 11 timer senere…,

Anonymkode: 67680...57f

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snacks enkelt og greit + du baker en kake.

Si at du ikke ønsker bytur,men de er velkommen til 24:00. Så får de velge selv hva de gjør etter det.

Anonymkode: 01515...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.3.2024 den 15.10):

Hei!! 

Jeg fyller snart 25 og har lyst til å feire bursdag sammen med venninnene mine, men 1) jeg hater å dra ut/på byen, og 2) jeg bor i leilighet så jeg kan ikke ha gjester så seint mtp bråk. 
Hvordan kan jeg feire bursdagen min uten at det blir altfor kjedelig og skjer for lite?? 

Jeg bor i leilighet og har plass til alle rundt langbord i stua, men om man ikke skal på byen kan vi ikke holde på her så altfor lenge mtp bråk etter kl 23. 

Er det kjedelig å invitere til en bursdag, uten å dra på byen? Hva kan man i såfall gjøre av aktiviteter/leker/hyggelige ting som gjør at det skjer litt i løpet av kvelden? De fleste kjenner alle eller har møtt hverandre før, så det er veldig hyggelig å bare sitte og prate og drikke, men er det ikke litt kjedelig å invitere til så lite??

Jeg er veldig glad i å invitere og styre med gjester, men tidligere har vi alltid dratt et sted eller på byen, nå har jeg ikke så lyst til det.. Jeg har vært inne på tanken om paint and sip, men vi er nok litt for mange til det (16 jenter ca). Jeg er også student så å handle inn til å lage mat koster fort litt hvis man vil ha det ordentlig (men får til å bake noe og kjøpe inn til snacks etc, men blir vanskelig å få til middag. Vil heller ikke forvente at gjestene skal ta med en rett eller måtte bestille mat, så tenker det er enklest å ikke invitere til middag).

Kan også lage en gøy quiz eller ha noen morsomme aktiviteter, har dere noen forslag? 

Tar gjerne imot ideer og innspill - vil at gjestene mine skal ha det gøy.

 

Anonymkode: 18bb5...3cc

Kjenner du noen som kan fikse å få leid et lokale gratis evt billig?

Anonymkode: b0a18...2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva med å invitere til champagne-lunch kl 12? Tro meg, da er gjestene hjemme lenge før kl 23🤪 Evt er du så sliten kl 23 at du legger deg mens de drar på byen. Bobler, koldtbordmat, gjør klart for noen drinker evt. Sist jeg vel invitert på champagnelunsj, snublet jeg hjem 11 timer senere…,

Anonymkode: 67680...57f

DET er stress det…får skallebank bare av tanken😅

Anonymkode: b0a18...2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagfylla! Ala 17. mai, men kanskje ikke fullt så tidlig. Det er supergøy

Anonymkode: 275b6...152

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.3.2024 den 15.10):

Hei!! 

Jeg fyller snart 25 og har lyst til å feire bursdag sammen med venninnene mine, men 1) jeg hater å dra ut/på byen, og 2) jeg bor i leilighet så jeg kan ikke ha gjester så seint mtp bråk. 
Hvordan kan jeg feire bursdagen min uten at det blir altfor kjedelig og skjer for lite?? 

Jeg bor i leilighet og har plass til alle rundt langbord i stua, men om man ikke skal på byen kan vi ikke holde på her så altfor lenge mtp bråk etter kl 23. 

Er det kjedelig å invitere til en bursdag, uten å dra på byen? Hva kan man i såfall gjøre av aktiviteter/leker/hyggelige ting som gjør at det skjer litt i løpet av kvelden? De fleste kjenner alle eller har møtt hverandre før, så det er veldig hyggelig å bare sitte og prate og drikke, men er det ikke litt kjedelig å invitere til så lite??

Jeg er veldig glad i å invitere og styre med gjester, men tidligere har vi alltid dratt et sted eller på byen, nå har jeg ikke så lyst til det.. Jeg har vært inne på tanken om paint and sip, men vi er nok litt for mange til det (16 jenter ca). Jeg er også student så å handle inn til å lage mat koster fort litt hvis man vil ha det ordentlig (men får til å bake noe og kjøpe inn til snacks etc, men blir vanskelig å få til middag. Vil heller ikke forvente at gjestene skal ta med en rett eller måtte bestille mat, så tenker det er enklest å ikke invitere til middag).

Kan også lage en gøy quiz eller ha noen morsomme aktiviteter, har dere noen forslag? 

Tar gjerne imot ideer og innspill - vil at gjestene mine skal ha det gøy.

 

Anonymkode: 18bb5...3cc

Si fra til naboene på forhånd, og kos dere med vettig innestemme og musikk! 

Inviter til mat og brettspillkveld? 

 

Anonymkode: af351...0fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start tidligere, f.eks klokken 18. Da varer festen lenge nok tenker jeg.

Kan planlegge en aktivitet tidligere på dagen (la oss si gokart) og fortsette festen rett etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke ha et vanlig vorspiel/fest som dere pleier. Snakke og drikke, avslutte i henhold til regler for leiligheten (kl 23) og så får folk gå videre på byen. 
Paint & sip høres konete evt førskoleaktig ut -særlig for en gjeng som liker å ta den ut på byen. Synes at det er viktig å ta hensyn til andre beboere og ikke holde dem våkne utover natta. 

Anonymkode: 21a73...1e0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor du i storby? I Oslo har de f.eks Underground Minigolf med koselig barområde. Her har jeg vært med venner og spilt minigolf mens vi konkurrerte mot hverandre (lag mot lag). I baseområdet kunne vi bestille både med og uten alkohol, og det var flere langbord der.  Hadde det vært meg ville jeg kontaktet dem og spurt om jeg kunne lage til bursdagsfest der. 

Kanskje noe lignende hadde vært gøy og mulig for deg? Håper du får mange gode ideer!

Anonymkode: eb09d...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Bor du i storby? I Oslo har de f.eks Underground Minigolf med koselig barområde. Her har jeg vært med venner og spilt minigolf mens vi konkurrerte mot hverandre (lag mot lag). I baseområdet kunne vi bestille både med og uten alkohol, og det var flere langbord der.  Hadde det vært meg ville jeg kontaktet dem og spurt om jeg kunne lage til bursdagsfest der. 

Kanskje noe lignende hadde vært gøy og mulig for deg? Håper du får mange gode ideer!

Anonymkode: eb09d...624

Da tenker du ikke særlig på gjestene. Hva koster det ikke å drikke ute i Oslo eller Norge for øvrig? TS er student og har selvsagt ikke råd til å spandere drikke for 16 studenter på byen. Invitere til bursdag ute på byen synes jeg er på linje med dem som legger bryllupet sitt i utlandet og forventer at gjester betaler tusenvis i fly og hotell for å delta.

Anonymkode: 21a73...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...