Gå til innhold

Sender dere snap for å såre dem dere sender til?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er det samme. Vise at du har det kjekt til en som ikke har det eller er alene. 

Anonymkode: a355d...f31

Det er ingen som har ansvar for dine følelser. Det er det du som har. 

Det er høflig å ta hensyn i spesielle situasjoner som ved dødsfall, alvorlig sykdom m.m. Men det er fortsatt ikke slik at andres liv stopper opp bare fordi ditt gjør det. 

 

Anonymkode: fde77...de8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva ellers er meningen med snappen da? Det er for å dele eller skryte? Jeg har det så fint her på tur eller reise osv. 

Anonymkode: a355d...f31

Jeg synes det er superkjekt å få mange snap gjennom påsken.

I dag har jeg sett mye fint vær, flotte skiløyper, glade barn, god mat... 

Det gir meg inspirasjon. Det gjør meg så glad å se at mine nærmeste har det bra. Og så deler jeg tilbake. Tanken om skryt har aldri slått meg. 

Snap er bare en måte å være sosial på. La andre ta del i hva du gjør. 

Om du blir påvirket på den måten bør du mulig slette appen? 

Anonymkode: 5cc48...3db

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er ikke tanken på at det er skikkelig trist å få snap fra samlet gjeng på tur med sol, god mat osv som sitter helt alene. Det brister et hjerte. Bedre å ikke få snap da. 

Anonymkode: a355d...f31

Hva vil du få på snap da? Bilder fra andre som sitter alene?
Du velger å bruke et sosialt medium hvor mennesker legger ut fra dagene sine. Dersom du er i en slik situasjon nå at du ikke greier å se at andre gjør okei ting, så bør du kanskje logge av for en periode.

Anonymkode: 3dd69...9c0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør legge en plan for å være mer sosial.

Invitere noen til å finne på noe med deg? Spørre andre hvordan de har det? Noen ganger må du selv ta initiativ til det du søker, så vil det kanskje komme i retur også 😊

Anonymkode: 12f15...798

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tror sikkert du gleder deg på deres vegne :P

Anonymkode: beddf...7b2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er ikke tanken på at det er skikkelig trist å få snap fra samlet gjeng på tur med sol, god mat osv som sitter helt alene. Det brister et hjerte. Bedre å ikke få snap da. 

Anonymkode: a355d...f31

Hvorfor har du snap i det hele tatt hvis du blir så trist av det?

Anonymkode: 87f0e...125

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, har aldri sendt snap for å såre noen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror enkelte sender snapper for å såre, eller værtfall skryte "se hvor fint jeg har det" det har ikke du.

Anonymkode: f037b...82b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.3.2024 den 16.54):

Er ikke tanken på at det er skikkelig trist å få snap fra samlet gjeng på tur med sol, god mat osv som sitter helt alene. Det brister et hjerte. Bedre å ikke få snap da. 

Anonymkode: a355d...f31

Jeg elsker få snap av at mine venner har det hyggelig. Jeg synes det er koselig.

Men hvor ofte blir du invitert med? Hvor ofte takker du ja? Og viktigste av alt, hvorbofte inviterer du dem med på noe?

Anonymkode: 9b307...2cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo du som er en dårlig venn/menneske om du ikke klarer å være glad på andres vegne? Man må da unne andre vel, og unne flk å kose seg aleine eller med andre venner/familie og folk de vil være med. Man sender snaps for å dele glimt av hverdag, ingen skylder deg å spørre om du skal være med på familieaktiviteter med barna sine osv.

Anonymkode: fc63c...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.3.2024 den 13.27):

Får snaper fra turer, reiser og masse fine opplevelser. Men aldri om jeg får være med. Er det for å skryte og vise hva jeg går glipp og ikke får være med på? Blir skikkelig lei meg. 

Anonymkode: a355d...f31

 

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ja, jeg tror enkelte sender snapper for å såre, eller værtfall skryte "se hvor fint jeg har det" det har ikke du.

Anonymkode: f037b...82b

Man sliter greit med selvfølelsen hvis man klarer å få dette ut av at folk sender snap, eller? Det er jo akkurat dette snap er til for.

Jeg vil anbefale dere å slette hele app'en, for dette har dere ikke godt av.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei..men har et par bekjente  på snaplista  som svarer på storyen  sånn: jasså  ja...ute på cafe? Du og barna.  Hvorfor ble ikke jeg og mitt barn  invitert???

Kjøpt deg noe nytt tøy ja..jaja noen som har det.  Jeg som er trygda jan bare drømme om sånt...

Anonymkode: 2667c...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg viser skjønn. Jeg overlasser ikke venner som jeg vet sliter økonomisk med snapper fra reiser f.eks, spesielt om de har gitt uttrykk for at de skulle ønske de hadde råd til å kunne reise. Sender kanskje en god morgen hilsen eller noe, men enig at man nærmer seg et "in your face!" landskap om man sender masse om hvor fett man har det på tur til disse. 

Anonymkode: cc8a2...cd1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 24.3.2024 den 13.27):

Får snaper fra turer, reiser og masse fine opplevelser. Men aldri om jeg får være med. Er det for å skryte og vise hva jeg går glipp og ikke får være med på? Blir skikkelig lei meg. 

Anonymkode: a355d...f31

Jeg har noen venninner som sender meg bilder av at de er på tur og koser seg. Jeg forstår faktisk ikke greia. Det er så mange som aldri har råd til turer, hvorfor prakke på dem bilder "se som vi koser oss" 

Post heller på FB så kan man kjapt scrolle forbi om man ikke gidder å se. Forstår om det er til besteforeldre av barna eller nær familie. Men venner og perifere.. Nei det er merkelig for meg. 

Det er litt sånn kvinnfolk på 50+ oppførsel. 

Anonymkode: a4436...abe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, men jeg viser skjønn. Jeg overlasser ikke venner som jeg vet sliter økonomisk med snapper fra reiser f.eks, spesielt om de har gitt uttrykk for at de skulle ønske de hadde råd til å kunne reise. Sender kanskje en god morgen hilsen eller noe, men enig at man nærmer seg et "in your face!" landskap om man sender masse om hvor fett man har det på tur til disse. 

Anonymkode: cc8a2...cd1

Ja det Går an å kose seg på tur uten å prakke på folk bilder. Det er en greie som mange synes er tungt. Massevis av unge mennesker Som synes sosiale medier er vanskelig fordi de føler de går glipp av noe. 

Men jeg liker å se reisebildene til min gamle lærerinne. Hun reiser til steder jeg aldri kunne tenkt meg å dratt. Langt utti gokk i afrika feks. Fascinerende å se. 

Anonymkode: a4436...abe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja det Går an å kose seg på tur uten å prakke på folk bilder. Det er en greie som mange synes er tungt. Massevis av unge mennesker Som synes sosiale medier er vanskelig fordi de føler de går glipp av noe. 

Men jeg liker å se reisebildene til min gamle lærerinne. Hun reiser til steder jeg aldri kunne tenkt meg å dratt. Langt utti gokk i afrika feks. Fascinerende å se. 

Anonymkode: a4436...abe

Du forventer at alle rundt deg skal være tankelesere når det kommer til hva du ønsker å se, og ikke? 

Anonymkode: 5cc48...3db

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 24.3.2024 den 17.46):

Det er det samme. Vise at du har det kjekt til en som ikke har det eller er alene. 

Anonymkode: a355d...f31

De sender den samme snappen til alle som de snapper med. Det handler ikke om deg. De viser frem hva de driver med. Det er sånn snap fungerer, man viser frem hva man driver med.

Anonymkode: 6e0cc...4ec

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det ikke. Snapper generelt sett lite. Men min eldre søster er reser på å bruke sosiale medier på å såre, tråkke på, markere seg, stakkarslige gjøre seg. En av grunnene at jeg har slått av varsling på alle sosiale medier. Opplysning jeg er over 40. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De sender den samme snappen til alle som de snapper med. Det handler ikke om deg. De viser frem hva de driver med. Det er sånn snap fungerer, man viser frem hva man driver med.

Anonymkode: 6e0cc...4ec

Dette. Folk flekker opp telefon på skitur, konsert og ferie, og fyrer blinkskuddet avgårde til x antall på listen.

Det er sånn utrolig mange bruker snap.

Det er nærmest litt innbilsk å tro at de har tanker om å såre akkurat deg. De vet nok ikke du blir lei deg engang, og hadde de visst det var veldig sårende, så hadde de sluttet.

Snap er også ment å være sosialt, å dele øyeblikk med venner. Du sutrer over at du får så mye snaps, men det er jo folk som har tenkt at dette vil de dele med deg. Andre ensomme får ikke så mye som en snap engang.

Anonymkode: 2c9c6...441

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er så plagsomt å se hva andre sender på snap, så vurder å slette hele appen?

Men hva gjør du selv for å ikke sitte ensom? Inviterer du noen med på noe? Gir du noen inntrykk av å ville være med? Eller sitter du bare hjemme og sturer? Finner du på noe på egenhånd? 

 

Anonymkode: 875cc...ff3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...