Gå til innhold

Svangerskapssymptomer uten å være gravid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Andre som har opplevd det?

Jeg har opplevd det 4 ganger i løpet av livet. Har tre barn, så kjenner symptomene svært godt. De kommer allerede fra 2-3 ‘svangerskapsuke’. Altså 2 uker inn i syklusen (rundt eggløsning), så det i seg bør jo være indikator på at det ikke er mulig å bli gravid. Symptomene jeg kjenner som er helt like svangerskap erfart 1 trimester er bla: Svært ømme pupper hvor jeg i tillegg klarer presse ut melk, sterk kvalme, murringer i magen som minner om ligamentsmerter, sterk sexlyst osv.

I tillegg føler jeg meg gravid mentalt. Svinger i humøret. Og har setningen ‘jeg  må jo være gravid i repeat på hjernen.  Ved hele to anledninger tidligere har jrg gått til legen og bedt om blodprøve fordi jeg har vært sikker på at  svangerskapstesten har måttet være feil.. 

Grunnen til at (jeg tror) jeg klarer slappe mer av nå er at jeg hadde ubeskyttet sex i dag 7 av syklusen og kjente sterke symptomer bare 6 dager etter…Ikke hatt sex etter det. Jeg er i tillegg 43 år og da er vel sjansen for å bli gravid minimal i utgangspunktet?

Kan nevne at jeg IKKE ønsker å bli gravid. Så symptomene på ‘falskt svangerskap har ikke oppstått mentalt fordi jeg har ønske om å bli gravid. Ser frem til mensen om ca 1 uke for å kunne puste lettet ut for å si de sånn.

Men det er svært slitsomt å ha det slik.

Har prøvd de fleste former for prevensjon i løpet av livet, og ingenting har fungert pga sterke plager.  (Ulike typer hormonprevensjon, kobberspiral osv) . Har derfor siste årene bare kjørt ‘sikre perioder’ etter klokkeklar syklus. Denne er jo derimot kanskje enda mer pålitelig etterhvert som jeg nærmer meg overgangsalder.

Andre som kjenner seg igjen i det jeg beskriver og som vil dele erfaringer, tips&råd?

Anonymkode: 5d4fe...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke bare hormoner da? 

Anonymkode: 756d5...0b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bare ut som hormonelle endringer i forbindelse med eggløsning for meg? 

Anonymkode: 55dc7...c58

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hormonelle endringer i forbindelse med eggløsning og syklus. Helt vanlig :)

Derfor det er vanskelig å si om man er gravid eller ikke på bakgrunn av symptomer veldig tidlig, fordi de ligner på de symptomene man ofte har rundt ved eggløsning og dagene etter, som økt sexlyst, ømme bryster og murringer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggløsning hormoner, mensen hormoner og gravid hormoner er ofte mye det samme. Men melk ut av brystene uten å være mye lenger gravid eller ammer burde man kanskje skjekket opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Andre som har opplevd det?

Jeg har opplevd det 4 ganger i løpet av livet. Har tre barn, så kjenner symptomene svært godt. De kommer allerede fra 2-3 ‘svangerskapsuke’. Altså 2 uker inn i syklusen (rundt eggløsning), så det i seg bør jo være indikator på at det ikke er mulig å bli gravid. Symptomene jeg kjenner som er helt like svangerskap erfart 1 trimester er bla: Svært ømme pupper hvor jeg i tillegg klarer presse ut melk, sterk kvalme, murringer i magen som minner om ligamentsmerter, sterk sexlyst osv.

I tillegg føler jeg meg gravid mentalt. Svinger i humøret. Og har setningen ‘jeg  må jo være gravid i repeat på hjernen.  Ved hele to anledninger tidligere har jrg gått til legen og bedt om blodprøve fordi jeg har vært sikker på at  svangerskapstesten har måttet være feil.. 

Grunnen til at (jeg tror) jeg klarer slappe mer av nå er at jeg hadde ubeskyttet sex i dag 7 av syklusen og kjente sterke symptomer bare 6 dager etter…Ikke hatt sex etter det. Jeg er i tillegg 43 år og da er vel sjansen for å bli gravid minimal i utgangspunktet?

Kan nevne at jeg IKKE ønsker å bli gravid. Så symptomene på ‘falskt svangerskap har ikke oppstått mentalt fordi jeg har ønske om å bli gravid. Ser frem til mensen om ca 1 uke for å kunne puste lettet ut for å si de sånn.

Men det er svært slitsomt å ha det slik.

Har prøvd de fleste former for prevensjon i løpet av livet, og ingenting har fungert pga sterke plager.  (Ulike typer hormonprevensjon, kobberspiral osv) . Har derfor siste årene bare kjørt ‘sikre perioder’ etter klokkeklar syklus. Denne er jo derimot kanskje enda mer pålitelig etterhvert som jeg nærmer meg overgangsalder.

Andre som kjenner seg igjen i det jeg beskriver og som vil dele erfaringer, tips&råd?

Anonymkode: 5d4fe...5b0

Helt normalt vel.. Graviditetssymptomer er jo mye samme som mensen, pms, eggløsning og skjer ved hormonelle endringer - som man har hver syklus. Noen ganger mer enn andre. 

Så er ikke "falske" graviditetsymptomer - men rett og slett reaksjon på hormonell endring i kroppen - som er helt normalt.

Anonymkode: 368a9...51c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forrige syklus trodde jeg at jeg var gravid. Viste seg at mensen kom tidligere enn normalt😄 Så nå stoler jeg ikke på kroppen lengre. Har vært gravid 3 ganger og alle gangene hadde jeg de velkjente murringene og tyngde følelse i underlivet fra ganske tidlig etter eggløsning. Men tydeligvis skjer det av og til ellers også.

Anonymkode: 5e70b...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...