Gå til innhold

Sykepleieruniform stor størrelse


Ryddefreaken

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal begynne å jobbe på sykehjem og bruker 4 xl. Er dette en størrelse sykehjem vanligvis har inne, og hvis ikke, hva burde jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde sendt en mail til ny leder og fortalt at du bruker den størrelsen, at du skjønner de kanskje ikke har det inne, bare for å være forberedt☺️ Lykke til i ny jobb!

Anonymkode: 5c9ce...ff7

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert de har størrelsen inne, men de finnes absolutt i den str. Ta kontakt med leder og få organisert.

Vær obs på at sykepleieruniformer er såkalt unisex, altså herreklær. Jeg er dame, 175 cm og str L. I uniform bruker jeg M og kortermet når godt nedenom albuene da de er beregnet for bredskuldra menn. Kan meget godt hende 3XL er mer enn stort nok.

Anonymkode: ded45...e91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Som de over her skriver er det ikke sikkert de har den, men er absolutt mulig å få tak i. Vi hadde en slik situasjon der hvor jeg jobber, da den nye ansatte brukte en str større en det vi hadde. Leder ringte og fikk levert samme dag heldigvis. Men er kjekt å bare forhøre seg først, så slipper man å havne der første dag. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja som nevnt over her er de er store i størrelsen altså. 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusentakk for alle svar! Problemet mitt er at jeg har veldig brede hofter, så unisex er ofte et problem på underdelen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte XL i unisex til klinikkundervisning, da det var min vanlige størrelse. Holdt på å drukne i den.

Anonymkode: 67c4d...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle steder jeg har jobbet har uniformer i alle fall opp til 3XL vært tilgjengelig, så dette er neppe noe problem. Dersom det likevel ikke skulle være en uniform som passer når du møter på arbeidsplassen så gi beskjed til leder så kan de bestille opp. 

Anonymkode: 1ad66...db3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Alle steder jeg har jobbet har uniformer i alle fall opp til 3XL vært tilgjengelig, så dette er neppe noe problem. Dersom det likevel ikke skulle være en uniform som passer når du møter på arbeidsplassen så gi beskjed til leder så kan de bestille opp. 

Anonymkode: 1ad66...db3

Er det ikke litt sent samme dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddefreaken skrev (4 timer siden):

Hei! Jeg skal begynne å jobbe på sykehjem og bruker 4 xl. Er dette en størrelse sykehjem vanligvis har inne, og hvis ikke, hva burde jeg gjøre?

Har egen hylle med str 4XL på sykehjemmet jeg jobber i Stavanger ihvertfall:)

Anonymkode: 53053...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes, men må bestilles spesielt. Jeg har en kollega som bruker det, og det bestilles kun til henne. Men sånn helt alvorlig, når du er så diger så er det jo vanskelig å få gjort jobben skikkelig, kanskje på tide å forsøke å gå litt ned i vekt. 

Anonymkode: b687f...ed2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det finnes, men må bestilles spesielt. Jeg har en kollega som bruker det, og det bestilles kun til henne. Men sånn helt alvorlig, når du er så diger så er det jo vanskelig å få gjort jobben skikkelig, kanskje på tide å forsøke å gå litt ned i vekt. 

Anonymkode: b687f...ed2

Lettere å jobbe når man er tjukk i kroppen enn når man er tjukk i huet!

Anonymkode: ded45...e91

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det er ikke så mange uniformer i store str, og når det er langhelg, helligdager osv, så  tømmes gjerne lagrene med arbeidstøy før helgen er over, og da går jo folk opp i str. Så min anbefaling der er å legge av det antallet vakter du har i løpet av helgen/ helligdager i garderobeskapet ditt før lageret tømmes. 

Det var ikke svar på spørsmålet ditt da...

Anonymkode: 67cc9...d61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Lettere å jobbe når man er tjukk i kroppen enn når man er tjukk i huet!

Anonymkode: ded45...e91

Tja…

Anonymkode: 2e39d...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det. Men er et lite sykehjem, så er nok kun fordi en eller to bruker det. Vi går gjennom størrelser en gang i året og melder inn til leder. Så kontakter de leverandør. 

Men uniformer pleier å være romslige og med strikk.

Anonymkode: d6a1d...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Large i sykehusuniform tilsvarer vel XXL i vanlige klær. Noe å tenke på om du ikke visste det allerede 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alle sykehjem har 4xl som jeg har jobbet på. De er store i størrelsen også. Feks bruker jeg small i uniform størrelse men jeg bruker vel heller medium i vanlig størrelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...