Gå til innhold

Hvilken by skal jeg bo i?


AnonymBruker

Hvilken by skal jeg bo i?  

13 stemmer

  1. 1. Hvilken by skal jeg bo i?

    • Bergen
      3
    • Kristiansand
      10


Anbefalte innlegg

Situasjonen er som følger:

* Jeg kan få jobb nesten hvor som helst. Jobber i helse

* Eier ikke bolig

* Mann 25-30 år gammel

* Hele familien har allerede flyttet til sørlandet. 

* Har det helt greit i Bergen og har ingen relasjon til Kristiansand, knapt vært der før.

Jeg liker et enkelt A4-liv, og har egentlig ikke et behov for å være i størst mulig by mtp. mulighetene det kan innebære.

Burde jeg kjøpe bolig og bli i bergen, eller bare flytte etter med en gang? Jeg kommer nok ikke til å ta et valg basert alene på hva kvinneguiden forteller meg, men greit å høre hva folk tenker. Jeg har ingen kjæreste eller andre jeg absolutt må ta hensyn til i dette valget - men jeg vet at familien hadde likt at jeg fulgte etter dem sørover. 

 

Anonymkode: c8494...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville ha besøkt familien i Kristiansand noen ganger for å se om du trives der før du tar en beslutning. Så får trivsel avgjøre om du blir boende i Bergen eller flytter til Kristiansand.

Anonymkode: 3c376...8f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Været i seg selv er grunn nok til å flytte fra Bergen.

Anonymkode: 8a7a8...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergen selvfølgelig 😄 

Hilsen bergenser 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørlandet uten tvil 😅

Har bodd i Bergen som yngre, men priser meg lykkelig over å ikke eie bolig der! Det er forferdelig dyrt, mange områder er det store grupper eldre, lite pene blokker som er det eneste man får tak i. Hele byen er omringer av fjell og veldig innestengt. Å eie enebolig der ser jo ut som et mareritt, da alle fjellene gjør at nesten alle byggefelt ligger kilt oppi en skråning og dermed er tomtene vanskelige å vedlikeholde og stort sett alltid minst en husvegg umulig å male, vaske vinduer etc.

Nei, Bergen kan man besøke en solskinnsdag og ellers styre klar altså 😂

Anonymkode: 36352...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...