Gå til innhold

Et dilemma om hva som kan kjøpes for penger.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et spørsmål / dilemma jeg og en kamerat  diskuterte om hva som kan kjøpes for penger og ikke. 

Dette spørsmålet går til jenter / damer mellom 18 og rundt 35 år.

Hvis en veldig rik men, fysisk og personlighetsmessig veldig uatraktiv mann hadde tilbudt deg penger (så mye at du aldri trengte å bekymre deg for penger igjen) for å gifte deg med ham, bo sammen, starte en familie, gi ham 1-2 barn etc. Ville du gjort det? 

Dealen er at dere skriver en kontrakt og trekker du deg senere må du betale tilbake alt du har fått.

Ta gjerne med alderen din. Og eventuelt hva som gjør at du ville gjort det / ikke gjort det.

Anonymkode: 1e3d7...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis en veldig rik men, fysisk og personlighetsmessig veldig uatraktiv mann hadde tilbudt deg penger (så mye at du aldri trengte å bekymre deg for penger igjen) for å gifte deg med ham, bo sammen, starte en familie, gi ham 1-2 barn etc. Ville du gjort det? 

Dealen er at dere skriver en kontrakt og trekker du deg senere må du betale tilbake alt du har fått.

Ta gjerne med alderen din. Og eventuelt hva som gjør at du ville gjort det / ikke gjort det.

Anonymkode: 1e3d7...872

Så jeg ville vært rik med et crappy liv, hva hadde jeg fått ut av det? Hele poenget med å være rik er vel at man kan bruke livet på det man vil. 

Anonymkode: 8736d...15d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hvis jeg hadde hatt barn som ikke fikk det nødvendigste. Aldri for min egen del.

Anonymkode: 8fb82...cee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Du ville jo fått et liv i luksus. Kunne reist på fine reiser, bodd fint etc og kunne gjort som du ville til en viss grad. men du hadde bodd sammen med denne uatraktive mannen. 

Anonymkode: 1e3d7...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det ville blitt uholdbart for de fleste å bo sammen med en personlighetsmessig veldig uattraktiv mann i lengden. Man ville ganske raskt følt seg som fange i et eget hjem.
 

Men er man umoden nok, vil man ikke klare å tenke så langt. Da tenker man bare på alle pengene man ville fått (om mye penger er viktig for vedkommende, selvsagt), også ville man sagt ja til denne avtalen uten å ha evnet å tenke seg sikkelig om. Så jeg kunne sikkert sagt ja til noe sånt som 18-åring, også hadde jeg plutselig sittet der da og angret som en hund. Og plutselig hadde jeg ikke holdt ut lengre, og da sittet der med ingen penger, tap av mange år av eget liv og kanskje med en unge eller to, slik at jeg hadde blitt tvunget til å måtte forholde meg til denne mannen i mange, mange år til.

Anonymkode: 621a2...65e

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

TS her. Du ville jo fått et liv i luksus. Kunne reist på fine reiser, bodd fint etc og kunne gjort som du ville til en viss grad. men du hadde bodd sammen med denne uatraktive mannen. 

Anonymkode: 1e3d7...872

Hjelper jo ikke med luksus hvis man må bo med noen man ikke liker, og i tillegg ta seg av et par uønskede skrikerunger. Og de fleste av oss klarer å dra på fine reiser selv med normale inntekter. 

Anonymkode: 8736d...15d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er alternativet? Et vanlig norsk liv? I så fall er svaret selvfølgelig nei. Er alternativet et liv i krig og/eller ekstrem fattigdom, der barna mine risikerer å dø av sult feks. Så ja, da kunne jeg holdt ut dette. 

Anonymkode: 9dc57...b61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han var veldig snill og ikke krevde sex eller noen tjenester som jeg ikke ville.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

exictence skrev (2 minutter siden):

Hvis han var veldig snill og ikke krevde sex eller noen tjenester som jeg ikke ville.

En personlighetsmessig veldig uattraktiv mann er som regel ikke veldig snill…

Anonymkode: 621a2...65e

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

 

Jeg har et spørsmål / dilemma jeg og en kamerat  diskuterte om hva som kan kjøpes for penger og ikke. 

Dette spørsmålet går til jenter / damer mellom 18 og rundt 35 år.

Hvis en veldig rik men, fysisk og personlighetsmessig veldig uatraktiv mann hadde tilbudt deg penger (så mye at du aldri trengte å bekymre deg for penger igjen) for å gifte deg med ham, bo sammen, starte en familie, gi ham 1-2 barn etc. Ville du gjort det? 

Dealen er at dere skriver en kontrakt og trekker du deg senere må du betale tilbake alt du har fått.

Ta gjerne med alderen din. Og eventuelt hva som gjør at du ville gjort det / ikke gjort det.

Anonymkode: 1e3d7...872

Ideen om at man kan skrive en «kontrakt» som er gjeldende er jo rent fiktiv, ts.

Du finner noen som er villig (ja, de finnes). Dere gifter dere, man antar du ikke er så mye eldre enn henne at hun har interesse av å bli til du dør og etterlater en formidabel arv. Dere får 1-2 barn. Hun utdanner seg, finner en jobb, oppdager at å være ansatt innen sjangeren «domestic prostitution» ikke er verdt lønna du tilbyr.

Derfor starter hun prosessen med skilsmisse. Det papiret dere signerte ikke juridisk verdt noe, fordi gaver ikke kan kreves tilbake. Det meste du juridisk kan sikre deg med er særeie. Dere fører saken for retten, hun vinner frem, du fremstår som urimelig og konfliktorientert, hun får 100% omsorg for barna fordi konfliktorienterte foreldre ikke er ønskelig. Du tvinges til å betale et rimelig formidabelt barnebidrag.

Og så arver ungene deg (eller pliktarven) når du dør, trolig etter flere tiår uten kontakt.

Anonymkode: d9466...1fc

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

En personlighetsmessig veldig uattraktiv mann er som regel ikke veldig snill…

Anonymkode: 621a2...65e

Det er sant. Nei, da ville jeg slett ikke gjort det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann som ønsker kontrakt for et samliv er selvsagt et kjemperødt flagg, bare psycoer finner på sånt. Jeg hadde løpt i motsatt retning.

Jeg hadde ikke ofret livsgleden min for et fint hus og dyre ferier. Å leve i et dårlig ekteskap med en mann man forrakter kan ta livsgnisten fra enhver. Og å være forpliktet til å ha sex for å produsere avkom med en mann du ikke ønsker som far til dine barn er selvsagt totalt ødeleggende. Jeg hadde nok raskt havnet i dyp, dyp depresjon.

Så nei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er oppegående nok til å ordne meg et fint liv selv, så nei takk. 

Anonymkode: 034c1...8d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk faktisk det tilbudet her da jeg var 18 år. Eller tilbudet var at jeg måtte være gift med han i minst 1 år. Trengte ikke å gi han barn. Han sa han ville behandle meg så bra, at jeg aldri ville ønske å gå fra han. Men han var britisk, så jeg hadde måtte flytte til England, med en mann jeg ikke kjente veldig godt. Så jeg takket nei. Og han var både en kjekk og hyggelig mann, men han kunne jo vært gal og.

Anonymkode: 4b1f1...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke et dilemma for meg i det hele tatt. Høres helt uinteressant ut. 

Jeg har valgt å være sammen noen jeg er på likefot med. 

Vi har omtrent det samme økonomiske utgangspunktet, vi lever sammen av kjærlighet og vi har begge arbeid vi er interessert i som gir mening g og glede, det samme med fritidsinteresser. 

Ville ikke byttet det mot et liv som kjøkkenmaskin. 

Anonymkode: 77d76...357

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg fikk faktisk det tilbudet her da jeg var 18 år. Eller tilbudet var at jeg måtte være gift med han i minst 1 år. Trengte ikke å gi han barn. Han sa han ville behandle meg så bra, at jeg aldri ville ønske å gå fra han. Men han var britisk, så jeg hadde måtte flytte til England, med en mann jeg ikke kjente veldig godt. Så jeg takket nei. Og han var både en kjekk og hyggelig mann, men han kunne jo vært gal og.

Anonymkode: 4b1f1...a81

Haha, jeg fikk wt tilbud med en sånn en gang jeg og, da jeg var ung og fattig alenemor. 

Vi var på en date og jeg fant ut hsn var verdens største skrythals. Han var selvfølgelig ikke rik som skissert i innlegg over her men hadde en litt god jobb med litt god lønn..

Og et par dager etter dagen sa han til meg at han forso jeg ikke syntes kjemien var helt topp men at han visste jeg hadde det vanskelig økonomisk og alene med barn. Og om jeg ville velge å bli sammen med ham likevel så skulle han ta godt vare på meg på alle måter også økonomisk selvfølgelig. 

Jeg sa selvfølgelig nei. 

Etter noen uker fikk jeg en melding om at han hadde funnet ei som gikk på delen og hun var " til og med yngre en meg" 🙈🙈🙈 arme menneske 

Anonymkode: 77d76...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aldri i livet, kjærlighet er alt for viktig for meg. Kunne aldri vært med noen som jeg ikke likte personligheten til.

Anonymkode: 88b15...329

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville takket pent nei. Tjener heller egne penger og lever livet mitt sånn som jeg ønsker det. 

Anonymkode: 729d2...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

TS her. Du ville jo fått et liv i luksus. Kunne reist på fine reiser, bodd fint etc og kunne gjort som du ville til en viss grad. men du hadde bodd sammen med denne uatraktive mannen. 

Anonymkode: 1e3d7...872

Å pule på en fyr man finner så uattraktiv som du beskriver (både personlig og fysisk), er jo dødens for den psykiske (og den fysiske på sikt) helsen! 

Jeg lever heller et ‘ordinært’ liv fram for i en økonomisk luksus. 

Anonymkode: 83889...803

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uattraktiv? Har han en lusen personlighet og eller er han bare stygg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...