Gå til innhold

Kvinner har det bedre med seg selv etter å ha vært utro enn menn


Majer

Anbefalte innlegg

Jeg visste naturligvis at kvinner takler samlivsbrudd bedre enn menn, men hadde ikke peiling på at kvinner hadde mindre dårlig samvittighet etter utroskap. Hva tror dere er årsaken? Er det fordi kvinner oftere er utro fordi de føler noe mangler hos mannen mens menn er utro så fort de får muligheten? Satt litt på spissen https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/09567976221116892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å lete etter kvinnefiendtlige bevis mens du er i et forhold, hva holder du på med... 

Anonymkode: 42f47...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan grunnen til at noen ikke vil ha dårlig samvittighet for utroskap være tenker du? 

Finnes det noen tilfeller hvor det ville vert akseptabelt å ikke ha dårlig samvittighet? 

Jeg forstår ikke grunnen til å sette menn og kvinner opp mot hverandre på denne måten. Hva oppnår du med det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likeså spør jeg:

Hva kan være grunnen til at noen mennesker finner suspekte artikler på nett og fremlegger det som fakta og beviser for egne fordommer eller egne realiteter som ikke har rot i virkeligheten?

Mangel på kognitive evner, eller er det noe annet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha lest at menns utroskap oftere handler om sexen i seg selv mens det for kvinner i større grad handler om et savn i forholdet, så en kan jo tenke seg at menn oftere "snubler" i ellers gode forhold der en derfor kanskje vil kjenne på større skyldfølelse, mens kvinnene i større grad går tilbake til forhold en fortsatt mangler noe. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger å beholde min mann, fordi alt utenom sexen fungerer bra. Så da møter jeg heller en sexpartner utenom etpar ganger pr mnd for å være tilfreds.

Anonymkode: 49d49...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinner er nok dårligere på å takle det å ha samvittighet og lager seg kjappere fantasiverden for å slippe, det tror jeg faktisk. Men når det er sagt så pleier kvinner å være utro når de anser forholdet som dødt eller over. Heller skjeldent at kvinner er utro når mannen bidrar i forholdet og lytter litt. Det er nå min lange erfaring.

Anonymkode: 75b1d...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...