Gå til innhold

Såret og oppgitt av kjæresten.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har vert sammen i ca 6 mndr, å har et langdistanse forhold vi bor 5 timer unna hverandre. Vi treffes i helger og ferier. 
Problemet mitt er at når vi snakker i telefonen så kutter han meg og avslutter samtalen mens jeg er midt oppi noe, en setning. Han kan da si «vi snakkes» i morgen eller senere.

Blir forbanna provosert over dette å samtidig såret. Han snakker mye om seg selv, jobb, kollegaer, venner og skisport, å diverse annet, er ikke alt som interesserer meg like mye, men jeg lar han alltid prate ferdig, å jeg stiller alltid oppfølgnings spørsmål hva enn det måtte være, for å engasjere meg i det han forteller meg, enten i form av råd, synspunkter, forståelse mm. Jeg gir han alltid en heads up før han skal noe viktig, sender en lykke til sms eller spør om hvordan ting har gått osv. Men når jeg prater engasjert om noe opplever jeg ikke at han bryr seg noe særlig, stiller svært sjelden spørsmål, eller kommer med input og råd, i stedet kutter han meg midt i en setning å avslutter telefonpraten vår. Vi er i midten av 20 årene om det har noe å si.
 

Noen råd? 

Anonymkode: 75a63...2f8

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dere prøvd å heller ha "samtaler" på sms, Messenger, Snap ol? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen mennesker er slik, de hører kun seg selv. Og noen blir sliten av tlf - inkl meg selv. Lar alltid folk snakke ferdig, men kan være kjapp å avslutte etter de har sagt sitt. Handler sjeldent om den jeg snakker med, men om at å snakke i tlf er dødskjedelig for meg. Jeg og mannen var i langdistanse i nesten tre år. Kan telle på en hånd hvor mange ganger vi snakka på tlf. Resten gikk i sms. 

Anonymkode: 03a31...a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dump.

Anonymkode: ea4be...6b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar han ikke også er slik når dere er sammen, i og med at du kun skriver om telefon? 

Ta det opp med han. Enkelte er bare litt rare på telefon.

Anonymkode: d9e3b...671

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er irriterende. Kanskje han ikke er klar over det. Jeg synes du skal si det til ham på en grei måte. Si hvordan du opplever det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo veldig tydelig at han ikke synes du er så interessant å høre på. Kanskje er temaene kjedelig for ham, ellers så bryr han seg ikke om deg. Man kan spørre seg om hvorfor han er sammen med deg når han er sånn. 

Jeg hadde ikke orket å ha en kjæreste som gjør noe så respektløst i allefall. Jeg hadde blitt sint og ringt opp og fortalt hvor sårende dette er og bedd ham skjerpe seg. 

Og ble det ikke bedre så hadde jeg vurdert å dumpe. Hvorfor være sammen med noen som ikke hører på deg? 

Anonymkode: fc282...2d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dessverre en del som er sånn, og det er dårlig gjort. Særlig kjennes det kjipt når man selv lytter og stiller en del oppfølgingsspørsmål, rett og slett er interessert i å få den andre til å føle seg sett og hørt, og så får man så lite tilbake.

Jeg gjorde det slutt med eksen på grunn av dette. Jeg sa fra, men det ble ikke noe bedre. Han var nok for umoden. Zu må u det minste si fra og prøve.

Anonymkode: fdba4...ac8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...