Gå til innhold

Rynker i ung alder, vurderer botox


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er i 20-årene og har blitt plaget med rynker i panna og mellom bryna. Jeg opplever dette som veldig sjenerende og vil gjerne forebygge på noe vis. Er det noen her som har erfaringer med botox, hjelper det eller gjør det bare vondt verre? Ønsker gjerne svar fra andre i 20-årene som går gjennom det samme. Helst ikke noen negative tilbakemeldinger, takk!

Anonymkode: df65a...aa4

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke slutte å knøvle panna? Da blir det ikke rynker.

Anonymkode: 58b68...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det samme og det plager meg veldig.

Anonymkode: 6e240...341

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig. Dere er fine som dere er. Slutt. 

Anonymkode: 6b37f...e89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Botox er midlertidig, ikke permanent.  Kronisk bruk fører til at musklene blir ødelagt og du får et større problem. 

Kosthold og god helse er eneste du kan gjøre for å forhindre unødvendige rynker. Rynker kan også være genetisk og da er det ingenting du kan gjøre med det. 

 

Anonymkode: 44eda...949

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.3.2024 den 17.24):

Botox er midlertidig, ikke permanent.  Kronisk bruk fører til at musklene blir ødelagt og du får et større problem. 

Tullprat.

TS, jeg ville begynt med botox nå, så forebygger du at rynkene setter seg og blir skikkelig dype.

Anonymkode: 4ded8...d17

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynte med Botox for nettopp den rynka mellom brynene da jeg var ca 30 år. Har tatt jevnlig, ca hver 4-6 mnd siden, nå er jeg 49. Har funket utmerket.

Men det tok en stund fra jeg begynte å ta Botox til den ble helt borte, kanskje bortimot et år, for min var stor og dyp i utgangspunktet. 

Anonymkode: 646a4...7b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.3.2024 den 22.32):

Hei! Jeg er i 20-årene og har blitt plaget med rynker i panna og mellom bryna. Jeg opplever dette som veldig sjenerende og vil gjerne forebygge på noe vis. Er det noen her som har erfaringer med botox, hjelper det eller gjør det bare vondt verre? Ønsker gjerne svar fra andre i 20-årene som går gjennom det samme. Helst ikke noen negative tilbakemeldinger, takk!

Anonymkode: df65a...aa4

De rynkene du beskriver, er typisk mimikkrynker, altså rynker som kommer av at du f.eks. løfter øyebrynene/rynker panna mye, og myser ("sinnarynke"). Kanskje er du stresset og har en anspent ansiktsmuskulatur? Du kan forsøke avspenningsøvelser for ansiktet/ansiktsyoga, evt. i tillegg til Botox. Sjekk f.eks. ut Ansiktsyoga med Maja.

 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Roci said:

De rynkene du beskriver, er typisk mimikkrynker, altså rynker som kommer av at du f.eks. løfter øyebrynene/rynker panna mye, og myser ("sinnarynke"). Kanskje er du stresset og har en anspent ansiktsmuskulatur? Du kan forsøke avspenningsøvelser for ansiktet/ansiktsyoga, evt. i tillegg til Botox. Sjekk f.eks. ut Ansiktsyoga med Maja.

 

Du finner de samme øvelsene, treningsprogrammer på nett uten betalingsmur også. 

Anonymkode: b2203...ad2

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du finner de samme øvelsene, treningsprogrammer på nett uten betalingsmur også. 

Anonymkode: b2203...ad2

Jeg er klar over det, men jeg har råd til det, og får mer enn bare videoer med øvelser når jeg velger å betale :) For min egen del blir det også mer forpliktende, dvs. at jeg faktisk gjennomfører det, når jeg bruker penger på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Roci said:

De rynkene du beskriver, er typisk mimikkrynker, altså rynker som kommer av at du f.eks. løfter øyebrynene/rynker panna mye, og myser ("sinnarynke").

 

Husker jeg leste om en svart amerikaner som sa han «utvidet øynene» i stedet for å rynke pannen. Han hadde ingen linjer eller rynker i pannen, tross over 50. 
Jeg begynte å gjøre det – utvide øynene i stedet for å rynke pannen. Har ingen linjer eller rynker i pannen, tross snart 50. 
(Jeg visste for øvrig heller ikke hva sinnarynke var før jeg kom til KG da jeg var 40.) 

Anonymkode: fdacd...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Husker jeg leste om en svart amerikaner som sa han «utvidet øynene» i stedet for å rynke pannen. Han hadde ingen linjer eller rynker i pannen, tross over 50. 
Jeg begynte å gjøre det – utvide øynene i stedet for å rynke pannen. Har ingen linjer eller rynker i pannen, tross snart 50. 
(Jeg visste for øvrig heller ikke hva sinnarynke var før jeg kom til KG da jeg var 40.) 

Anonymkode: fdacd...c6d

Ja, det er et godt eksempel på å være mer bevisst på hvordan man bruker ansiktsmuskulaturen :) 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg begynte med Botox for nettopp den rynka mellom brynene da jeg var ca 30 år. Har tatt jevnlig, ca hver 4-6 mnd siden, nå er jeg 49. Har funket utmerket.

Men det tok en stund fra jeg begynte å ta Botox til den ble helt borte, kanskje bortimot et år, for min var stor og dyp i utgangspunktet. 

Anonymkode: 646a4...7b0

Så i tjue år x2,5 er ca 50 ganger? Ut fra prisene jeg leser kanskje 100 000 kroner 😮

Anonymkode: f1093...fc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Så i tjue år x2,5 er ca 50 ganger? Ut fra prisene jeg leser kanskje 100 000 kroner 😮

Anonymkode: f1093...fc7

100 000,- fordelt på 20 år er jo bare noen hundrelapper i måneden. Du bruker sikkert også noen hundre kroner hver måned på unødvendige ting.

Anonymkode: 4ded8...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.3.2024 den 22.32):

Hei! Jeg er i 20-årene og har blitt plaget med rynker i panna og mellom bryna. Jeg opplever dette som veldig sjenerende og vil gjerne forebygge på noe vis. Er det noen her som har erfaringer med botox, hjelper det eller gjør det bare vondt verre? Ønsker gjerne svar fra andre i 20-årene som går gjennom det samme. Helst ikke noen negative tilbakemeldinger, takk!

Anonymkode: df65a...aa4

Det blir mye værre med årene så gi faen i å bry deg så mye.ALLE får rynker,slutt!!!

Anonymkode: 68dfc...d97

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det blir mye værre med årene så gi faen i å bry deg så mye.ALLE får rynker,slutt!!!

Anonymkode: 68dfc...d97

Ikke hvis man bruker botox. Hvis du vil ha rykter så er det ditt valg, men slutt å shame de som ikke vil ha det.

Anonymkode: 4ded8...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Så i tjue år x2,5 er ca 50 ganger? Ut fra prisene jeg leser kanskje 100 000 kroner 😮

Anonymkode: f1093...fc7

Hvor mye bruker du hos frisøren i løpet av 20 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solkrem, faktor 50, hele året. 

Anonymkode: a1a30...ba3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at rynker alene ikke får deg til å se eldre ut. Man ser eldre ut når ansiktet begynner sige nedover, og da hjelper ikke botox.

Anonymkode: e5121...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Husk at rynker alene ikke får deg til å se eldre ut. Man ser eldre ut når ansiktet begynner sige nedover, og da hjelper ikke botox.

Anonymkode: e5121...51a

Men da er det andre ting som hjelper. Trådløft eller litt filler på de riktige stedene for å få et lett løft f.eks.

Anonymkode: 4ded8...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...